Vakantie en Zwanger

<p>Hallo! ik ben nu 9 weekjes zwanger na de 2e poging. Super blij!! Nu wilden we het heel graag en hebben we het er al een hele poos over gehad, na onze grote reis door Azië stop ik met de pil. Nu ik zwanger ben wordt ik ineens benouwd en giert het steeds door mijn hoofd, je kan nooit meer reizen! Dat is natuurlijk complete onzin want de kleine kan straks natuurlijk gewoon mee, het wordt alleen wat anders reizen. Nu zie ik het ook niet zo goed voor me om nog 7 maand niet op vakantie te gaan, (oktober was de laatste keer) Het klinkt misschien verwend maar eigenlijk gingen we wel 3x per jaar op vakantie waarvan 1x buiten europa.</p><p>Nu mijn vraag, is het gewoon veilig om te vliegen terwijl je zwanger bent? ik zat te denken aan een lang weekend Italië in Februari en een weekje Griekenland in April. Ik kan weinig vinden over landen waar je mag reizen buiten europa, alleen Amerika en dat trekt mij eerlijk gezegd niet zo. Meer mensen ervaring met reizen tijdens de zwangersschap? </p><p>oja en natuurlijk , better safe than sorry. </p>

Hi,Volgens mij mag je gewoon reizen zolang het land geen zika virus heeft en andere ziektes zoals malaria etc. Binnen Europa is volgens gewoon goed te doen. En als je ver wil kun je ook naar Mauritius! Veel mensen gaan daar naar toe als babymoon. Je moet alleen even uitzoeken tot hoeveel weken je nog mag reizen. Als je dicht bij de bevalling komt raden ze het af. 

Ik lees even mee. Wij wilden naar Taiwan of Oman, dat werd door de GGD afgeraden ivm zika. Een roadtrip langs de westkust van Amerika staat nu op ons lijstje. Maar is het prettig om met 24 weken nog 10u te vliegen? 

Je kunt gewoon vliegen. Je kunt bij de vliegmaatschappij kijken tot hoeveel weken een zwangere vrouw mee mag. 

Tijdens zwangerschap zou ik niet buiten europa reizen ivm zika. Meestal mag je tot ver in je zwangerschap vliegen, maar 2e trimester voel je je het best. Ik ben naar sicilie geweest en voelde me daar top. En hoe gaaf is het als je zometeen met je kind naar verre landen kan om samen te leren van een andere cultuur? Ik kijk daar naar uit. De eerste vakantie met onze dochter wordt denk ik frankrijk ofzo, want vliegen met zon kleintje is niet ideaal denk ik. Maargoed tijdens zwangerschap zou ik zika landen vermijden.

Hoi, gefeliciteerd met je zwangerschap... ik ben zelf  van zomer 2 weken naar Italië gegaan..was toen rond 13  weekjes zwanger en wij gingen ook met vliegtuig heen... vliegen viel me gelukkig mee 2uurtjes ... 

Hoi! Mijn ervaring is dat je tot ongeveer 30 weken prima kan reizen. En vaak ook nog wel wat langere reis  als je ver weg wilt. Je buik zit nog net niet in de weg en je hebt nog energie om wat te ondernemen. In het vliegtuig is het verstandig om wat vaker de benen te strekken.Maar hou er rekening mee (naast je vakantie bestemming/reisadvies) dat je niet weet hoe jij je voelt/hoe zwaar je zwangerschap is over een paar maanden.Zelf was mijn 1e zwangerschap eentje uit een boekje/nauwelijks klachten maar toch had ik de zwaarte onderschat (was het type.. ben zwanger niet ziek). Binnen Europa (En zeker Griekenland) zou je ook 'last minute ' kunnen boeken zodat je zeker weet dat je je goed voelt op dat moment.Heel veel plezier alvast en geniet van je zwangerschap.  

Dankjewel voor de antwoorden! Ja last minute wordt het sowieso, aangezien ik niet weet hoe het verder met mij gaat. Nu gaat het erg goed. af en toe een beetje misselijk en vooral heel moe. 16 Januari heb ik de 12 weken echo en wilde dan wat plannen. Jammer dat het in Europa dan nog niet perfect weer is maar dat is dan maar niet anders. Misschien Canarische eilanden ofzo

Terug
Bovenaan