Vakantie met baby 3mnd

Kimxxxx

New member
Hi! Wij willen in oktober naar Griekenland met onze baby doe dan iets meer dan 3 maanden oud is. Ik zal nog deels borstvoeding geven en deels de fles geven. Hebben jullie tips voor mij?
- hoe flesjes schoonmaken en uitkoken?
- mag een baby dan al in het zwembad?
Etc. Ik hoor het graag!
Misschien nog tips voor een resort?
 
Heerlijk! Lekker doen!

Mijn dochters zijn bijna 4 en 2 jaar, toen de oudste 4 maanden was hebben we een trein rondreis gemaakt door Oost Europa. Dat was de meest relaxte vakantie met kinderen ooit. Ondanks dat we elke nacht ergens anders sliepen en echt 'op reis' waren, was het zo relaxed met een baby die nog klein was en redelijk makkelijk overal sliep. Elke 3 a 4 uur stopten we voor een flesje en verder was ze gewoon tevreden in de wagen of sliep ze. Nog geen geklier met vaste voeding, strak slaapritme etc.
In alle jaren die volgden is er nooit meer een vakantie geweest die zo relaxed was. Vanaf 5 a 6 maanden slapen ze niet meer diep in de wagen en met een dreumes of peuter op vakantie is weer een heel ander verhaal.

Dus ik raad het je echt aan om een vakantie met zo'n kleine baby te doen. Heerlijk.
Wij hadden altijd een thermosfles kokend water mee en een flesje koud water. Als je dat mengt, kun je altijd een warm flesje maken onderweg. Flessen schoonmaken lukte niet altijd direct, maar onderweg kom je vaak wel ergens een kraan tegen en dan kun je de fles weer uitspoelen. Elke avond even de fles weken in kokend water en dan was ie weer schoon. In het vliegtuig mag je ook gewoon water meenemen voor de baby, ideaal.

Fijne vakantie!
 
Star beach village is echt een aanrader. Heerlijk familie hotel aan zee met veel zwembaden en dicht bij het centrum van Chersonissos. Heel veel gezinnen (met baby's en kleine kinderen)
 
Wij zijj ook op vakantie geweest met baby van 3 maanden. In een tasje altijd een flesje wasmiddel en de flessenborstel mee, dan kun je de flesjes altijd wassen, bij een restaurant of fonteintje op straat deed ik ook. Bij het hotel kokend water vragen tijdens het ontbijt, thermos vullen en konden we tot de volgende dag mee. Wel een tip, koud water voor de melk wel uit gesloten waterflesjes dus niet uit de kraan. Water is anders dan in Nederland, moet je baby dan weer aan wennen etc. Uitkoken doe ik sws niet altijd, deed ik toen ik na een week weer thuis was
 
Ik volg! Onze kleine komt pas volgende maand maar we willen ook graag reizen met een paar maanden!
 
Terug
Bovenaan