Vakantie met Baby

Hallo allemaal,
Wij gaan op vakantie met onze dochter van 4 maanden naar zuid Frankrijk. We willen er (met de auto) zo snel mogelijk zijn, alleen ik maak me een beetje zorgen om de reis. Stel dat ze hysterisch wordt bijv..Heeft er iemand tips/trucs waar kan ik bijv aan denken, wat is slim om te doen of te laten..Ze krijgt nog volledige bv, en geen speentje...
Ben benieuwd naar reacties.
Groeten!
 
Je weet dat je kindje niet zolang achter elkaar in de maxi-cosi mag?
Dus zul je onderweg regelmatig moeten stoppen,er bestaat geloof ik wel een soort gordelsysteem voor een reiswieg
 
Zo snel mogelijk combineert meestal niet zo goed met kleine kinderen. Stel je er op in dat je niet zo snel vooruit zult komen als je had gewild wanneer je de behoeften van je kind in de gaten wilt houden. Je zult echt om de 2 uur moeten stoppen omdat je kind anders te lang in 1 houding zit. Tel daarbij op dat je op al je stops vooral heel druk bent met voedingen, fruithapjes en schone luiers en neem van mij aan dat zo snel mogelijk een heel andere betekenis krijgt. Stel je hier gewoon op in, neem de tijd, desnoods met een extra overnachting onderweg. Je kindje zal vooral veel slapen, ook als ze over haar toeren is, is de kans groot dat ze toch snel in slaap zal vallen. Maar dat betekend dus niet dat je daarom geen stoppauzes hoeft te nemen. Voor handige tips kun je ook kijken op www.samenopvakantie.nl
Succes en fijne vakantie
 
Ik ben van mening dat je gewoon niet zo ver weg moet gaan op vakantie. Een kleine mee kan natuurlijk best, maar waarom dan naar Zuid-Frankrijk? Wat denk je van de hitte (misshien ook in de auto als je geen airco hebt), de files, je eigen stemming als het even niet zo loopt en al het gedoe er om heen. Waarom doe je dat je kind aan?
Ik zou gewoon een beetje dichter bij huis gaan, misschien noord-frankrijk ofzo?
Simone
 
Sorry, maar dat vind ik echt onzin. Je kunt best met z'n kleine op vakantie naar het buitenland, maar je moet niet teveel kilometers achter elkaar willen maken en zeker niet in zo'n hoog tempo. Dus als je dan wat verder weg wilt moet je je heen en terugreis in etappes doen. Bijvoorbeeld verdelen over 2 dagen en onderweg ergens overnachten.
 
Zeker,anoniem,het is ook wel mogelijk,maar voor mij hoeft het niet,nederland is ook een mooi land,en ik zou het persoonlijk veel gemartel vinden,wij gingen elk jaar naar portugal,met het vliegtuig,maar we slaan een paar jaartjes over
Iedereen moet gewoon voor zichzelf bekijken wat ze willen doen,maar in het belang van de baby is het niet verstandig om zover met de auto te reizen in een zo kort mogelijke tijd,je zult dan idd lange pauzes moeten nemen,of meerdere dagen reizen,en of je dat er voor over hebt moet iedereen voor zichzelf weten,ik heb dan liever een totale reistijd van zeg maar 2 of 3 uurtjes
 
Ja, dat zou ik ook zeggen. Het is al snel veel ebn veel te heet in de auto, of je moet al airco hebben. Maar als dat niet zo is, zou ik het absoluut afraden. (een blower aan geeft veel tocht, en is ook niet lekker). Bovendien is het in Zuid Frankrijk ook erg warm. Wat een gedoe heb je dan. Dichter bij huis, zou ik zo zeggen, al moet ieder het natuurlijk zelf weten. Maar ik denk dat als je dichterbij blijft zelf meer vakantie overhoudt dan dat je in de warmte steeds maar moet denken en wikken en wegen of het wel gaat met je kindje.
 
Terug
Bovenaan