vakantie met pasgeboren baby

hallo

ik ben zwanger nog maar net maar we willen met de hele familie op vakantie, kort na de bevallling.
mijn ouders weten niet dat de as baby roet in het eten gooit.

is dit wel z'n goed idee, reizen met z'n kleintje van max 3wk oud.

 
Goed idee? Het kan misschien best, maar of je er op dat moment zin in hebt vraag ik me af. Je bent dan net moeder geworden en hebt wel wat anders aan je hoofd. Het hangt er ook een beetje van af hoe julle op vakantie gaan. ( vliegreis met hotel of een huisje in ergens in nl)

De tijd van even wat kleren bij elkaar zoeken en gaan is ook voorbij ;) je moet echt veel mee nemen. Daarnaast slaapt jullie kleintje nog veel ( en moet je dus in je accomendatie blijven) en ben je zelf herstellende van de bevalling. Ik heb zelf een super makkelijke bevalling gehad maar ben nu (3 maanden later) pas aan het merken dat mijn lijf tot rust komt.

Nu is ieder mens anders, maar ik zou er voor kiezen om het boeken van de vakantie zo lang mogelijk uit te stellen en als het echt niet anders kan de famile al vertellen van jullie a.s wonderje. Drie weken na de bevalling bestaat je leven nog uit slaap en voedings tijden van je kindje, vakantie zal je op dat moment gestolen kunnen worden.

Misschien kun je de famile zover krijgen dat jullie 2 a 3 maanden later op vakantie gaan en ga dan in een huisje/ appartement zitten ;) ;)

Groetjes,
Amber
 
ik heb al 2 kinderen dus dit wordt nr 3.
heb ook makkeijke bevallingen gehad.
mijn man en ik hebben ook al bedacht om voor te stellen dan in de herfstvakantie te gaan.
dan is de baby al weer wat ouder.

we zullen ff wachten tot de opa en oma eht weten en dan praten we verder denk ik
 
Het zou mij niks lijkenl. Je zit nog volop in je kraamtijd. Moe - moe - moe. Echt veel slaap krijg je niet de eerste 3 maanden. Je slaapt maar korte stukken. Ik had er niet aan moeten denken toen Sven 3 weken was.
En trouwens, ik vind ze nog wel erg klein hoor om met 3 weken al weg te gaan. Ik weet niet waar je naar toe gaat, maar vliegen met zo'n uk zou ik niet doen. In Nederland blijven sowieso of dicht over de grens maar ik zou even voor safe gaan.
En dan nog iets, je weet nooit hoe het allemaal loopt, laat het van het moment af hangen.
 
het ligt er aan waar je heen gaat, zijn er inentingen nodig..
ga je ergens heen waar je kan zwemmen, misschien vloei je nog, en tampons mogen nog niet.
3 weken vind ik echt nog te jong.

je kan het beter uitstellen, en vertel je familie toch lekker over de a.s baby..
dan kan iedereen meteen andere plannen maken..(en of bij stellen)
 
Wow wat spannend, op vakantie met de kleine! Hoe was het? Ik en mijn man durven het nog steeds niet aan om naar het buitenland te gaan, we willen liever wachten totdat onze kleine wat groter is. Wij zijn laatst wel een avondje weg geweest en hebben een prima oppas kunnen regelen via http://www.tendea.nl/kinderen daar waren wij echt super blij mee! We wilden niet steeds onze ouders vragen om op te passen omdat het natuurlijk ook wel eens laat kan worden, dus dan is dit een prima oplossing! Ik kan het iedereen aanraden.
 
hey.

ik weet ook eigenlijk niet of je al met z'n kleintje over de grens mag.
want ieder kind moet een eigen id hebben en volgens mij moet een kind een bepaalde leeftijd hebben voor hij met een foto op een id mag staan ivm snelle verandering van het gezicht.
ik weet dat in nederland dat nog niet nodig is tot een bepaalde leeftijd.

suc6
 
Terug
Bovenaan