Vakantie na verlof?

Ik ga 11 mei met verlof, en ben 14 juni uitgerekend.. in principe start ik 6 sept weer met werken. (Als alles gaat zoals je van te voren denkt..)
Nu moet ik zsm aan m’n baas laten weten of ik nog vakantie achter m’n verlof aan wil plakken.. maar ik heb geen idee!
Zijn die 1-2 weken extra zinvol? Iemand ervaring/advies?
 
Zelf was ik wel klaar met het thuis zitten. Ben zelfs een week eerder gaan werken. En ben ipv er achter aan de dagen werken gaan opbouwen. Eerste maand 2 dagen. Toen 2 maanden 3 dagen en na 3 maanden weer 4 dagen. 
 
Hoezo moet je dat nu al laten weten? Ik neem aan dat je collegas niet ook allemaal dan weg willen? Het is logisch om dat snel door te geven als t hoogseizoen is ivm planning, maar sept lijkt me dat niet erg? En nuttig.. zelf vond ik het wel fijn om weer aan het werk te gaan na zo lang verlof, maar sommigen vinden het heerlijk om vrij te zijn. Het lijkt me niet erg als jij in je verlof nog aangeeft graag nog een weekje vakantie te pakken, dus vraag je baas eens waarom je dat nu al moet doorgeven.
 
Ivm mijn vervanging. Ik ben de enige die mijn functie uitvoert, dus er zijn geen collega’s die mijn werk opvangen. Hierdoor is er weinig speling, en moeten we dus van te voren met de nieuwe werknemer bespreken tot wanneer de vervanging duurt.
Deze week lopen er 2 kandidaten met mij mee, dus voordat zij arbeidsvoorwaarde gesprek hebben, moeten we ongeveer weten tot wanneer ze een contract krijgen.
 
Lastig te zeggen natuurlijk, maar ik vond het bij m’n eerste achteraf te snel voor hem zelf om al naar kdv te gaan met net 12 weken. Zelf werken vond ik niet erg, maar hij ontregelde wel gelijk met voedingen, slapen etc. Nu bij de tweede 2 weken langer verlof aangevraagd en m’n man zet nog vaderschapsverlof in (dat kun je evt ook nog overwegen?) zodat de tweede een maandje later kan starten op kdv.
We nemen ook een weekje overlap op, zodat we er nog even tussenuit kunnen voor ik weer ga werken. Misschien dat dat in september ook weer veel beter gaat qua maatregelen en dan sluit je je verlof nog fijn af!
 
Ja, lastig..

Zelf vond ik het heerlijk om weer aan t werk te gaan na al die weken thuis. Ik was blij dat mn verlof om was. En ja, mn dochters waren nog heeel klein om weg te brengen, maar als ze 2 weken ouder zijn maakt dat eigenlijk geen verschil.. dan zijn ze óók nog heel klein!

Liever nam ik 2 maanden later een week vrij, even een break tussendoor!
 
Lastig voor iemand anders te bepalen, maar ik was wel echt weer toe aan iets anders dan thuis zitten na m'n verlof. Ik begon wel met 3 dagen ipv 5 (de eerste twee maanden). Dat beviel me wel heel goed, even tijd om in te komen - ik weet natuurlijk niet hoeveel dagen jij werkt en/of wil gaan werken straks.
Scheelde ook wel dat m'n zoontje al direct heel goed reageerde op het kdv. Had het anders misschien wel moeilijker gevonden (het is uiteraard hoe dan ook in het begin wel beetje raar je baby ergens anders 'achter te laten', maar kon het met een rustig gevoel doen).
 
Ik heb twee keer krampenkindjes gehad tot 4 maanden. Ik ben dus heel blij dat ik 5 maanden verlof na de bevalling heb gehad. Na 10 weken werken had ik fysiek niet aangekund, maar ik sta dan ook voor de klas en zit niet achter een bureau. Ik heb een erg zware zwangerschap gehad met bekkenklachten en heel veel pijn, dus ik ben nu, na 6,5 maand, nog steeds aan het herstellen van de tweede zwangerschap. Succes!
 
Terug
Bovenaan