Vakantie naar Kenia...wel of niet doen?

Hallo,
wij hebben een vakantie naar Kenia geboekt voor oktober. Nu ben ik er maandag achtergekomen dat ik zwanger ben.
Ik zou in oktober 4 maanden zwanger zijn. Op zich wel lekker omdat de meeste kwaaltjes dan weg zijn, maar ik zit met de hygiene daar. Weet ook niet hoe het zit met inentingen en malaria tabletten. Volgende week hebben we een afspraak bij de VK en daar vraag ik het ook even na, maar wil graag weten hoe jullie erover denken. Is het verstandig om te gaan, of kunnen we beter annuleren en een vakantie in een westers land boeken?

Groetjes Sharon.

Zoiezo even langs je huisarts en of GGD gaan om te vragen wat je allemaal moet weten enzo, persoonlijk zou ik het niet doen, als er wat is zou ik het niet prettig vinden om in het buitenland te zitten en al helemaal niet zo ver weg, maarja misschien ben ik wel een grote wattenbol :p

Hoi hoi,

Ook ik zou je aanraden om de vakantie naar Kenia te annuleren. Je moet zeker weten inentingen hebben en malariatabletten slikken. Ik denk dat deze tabletten niet goed zijn voor het ongeboren kindje.
Ik weet natuurlijk niet in wat voor soort resort je zit, maar de hygiene is altijd anders dan wat je thuis gewent bent.
Ook als er wat mocht gebeuren, waar je natuurlijk niet vanuit zou gaan, zou ik het zelf prettiger vinden om wat dichter bij huis te zijn.
De lange vlucht lijkt mij ook niet echt prettig als je zwanger bent, ivm trombose.
Ik ben zelf reisadviseuse op het reisburo en uit dit oogpunt zou ik de reis annuleren en lekker naar de Canarische Eilanden ofzo gaan.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Liefs,
Leoontje

Tja en misschien moet je ook een hepatitus B spuit laten zetten. Iets wat niet mag als je zwanger bent. Ik verwacht wel dat het gedekt wordt door de annuleringsverzekering dus als ik jou was zou ik kiezen om een andere keer naar Kenia te gaan.

Als je gaat zul je je er niet goed bij voelen en daar is het toch te duur voor.

liefs
talke

ik zou ook niet gaan, malaria tabletten moet je zeker nemen, en dat lijkt me zelf niet zo goed voor je ongeboren kind. De hygiene is daar zeker anders als hier. Zou lekker je reis omboeken naar zoals al eerder gezegd de canarische eilanden.

groetjes,
lia

Vanochtend was ik zelf bij de vk en die had net iemand aan de telefoon met hetzelfde "probleem" ( of het moet heel toevallig jij geweest zijn......)
Zij adviseerde niet te gaan en bij problemen van het annuleren schrijft de vk een briefje zodat je het kostenloos kunt annuleren of omzetten!
Dus lekker voor een 'veilige' bestemming gaan!

Groetjes, Anita

Ik zou zeker niet gaan. Je zit te ver weg als er iets is en de gezondheidszorg is daar niet zo als hier. Omzetten naar een andere bestemming kost je hooguit 25 euro en dan voel je je een stuk veiliger wellicht. Gewoon een lekker hygienisch land kiezen.

x ing

zoek even uit dat waar je naar toe gaat of dat een malaria gebied is. Zelf ga ik met 4 maanden naar Namibie. Wij slaan het Noorden van Namibie over omdat daar malaria voor kan komen.
de rest van het land is malaria vrij dus goed te bereizen.

ik weet niet uit mijn hoofd of heel kenia malaria gebied is. het havenziekenhuis in rotterdam kan je bellen of de travelclinic van de klm. zijn altijd erg behulpzaam. VK en HA weten het niet altijd zeker.

dus gewoon even uitzoeken want je wilt natuurlijk geen onnodige risico's nemen.

Terug
Bovenaan