Vakantie naar Kenia...wel of niet doen?

Ik ben zelf naar Kenia geweest (3jaar geleden en niet zwanger) ik zou het afraden.
Wij hebben een rondreis gedaan,met een busje over hobbelwegen (leest 8 uur per dag met je hoofd tegen het dak aangeslingerd worden) Het was een super mooie reis maar niet voor zwangeren,hygiene zijn ook super slecht (lang leven het plasgootje) en idd malariapillen en inentingen.
Ik zou echt annuleren.

Groetjes Mikkie mv Teun 18-12

tja.... ik moet eerlijk zeggen dat ik er anders over denk. Vraag even na bij de vk of de malariatabletten schadelijk zijn voor je kindje en als dat niet zo is zou ik gewoon gaan! Met  4 maanden  zie je nog niets en heb je dus geen buik die in de weg zit, trombose in het vliegtuig is heel makkelijk te voorkomen door even wat te lopen, en de belangrijkste rede: die kans krijg je niet zo snel meer. Ik heb nu een dochter van 27 maanden en een zoontje van 10 maanden en voor ons zijn zulke reizen gewoon de komende jaren geen optie. Geniet van reizen nu het nog kan. Natuurlijk kan je straks met de kleine ook op reis, maar zo'n reis als dit is gewoon niet praktisch met een klein kind.
Laat je even weten wat j ehebt besloten?
groeten Stephanie

Wij zouden naar Brazilie gaan maar dat gaat ook niet door omdat je inentingen nodig hebt die je niet mag krijgen als je zwanger bent. Maar je kunt dit op de site van de GGD nazoeken.

Dit heb ik gevonden, komt van Elmar reizen:

Dit zijn vaccinaties die je nodig hebt.
- DTP: kan veilig gegeven in de zwangerschap, en heeft een geldigheidsduur van 15 jaar.
- Hepatitis A immunoglobuline (tegen besmettelijke geelzucht): kan wel veilig gegeven worden in de zwangerschap, maar de geldigheidsduur is slechts 3 maanden. Let hier dus wel op. Een betere alternatief is
- Hepatitis A vaccinatie: Is na 2 vaccinaties 10 j aar of langer werkzaam, maar mag niet gegeven worden tijdens de zwangerschap.
- Gele koorts vaccinatie: Ook deze is 10 jaar geldig, maar mag in principe niet gegeven worden tijdens de zwangerschap.

Kijk ook eens hier:
http://www.ggdhvb.nl/Vragen/Reizen/
Gezondheid_op_ries/Zwanger_op_reis.html

http://www.medicinfo.nl/{ed673fc5-6c45-
4670-a1ae-bc0491d2071c}

groetjes Cares

Ik zou het zeker niet doen. Een vriendin van mij wilde graag naar Thailand en indonesie vorig jaar. Ze was nog niet zwanger. Maar ze zeiden al dat het niet verstandig was om te gaan als je zwanger was of wilde worden i.v.m. de malariatabletten en inentingen die ze moesten nemen.

Veel succes en hopelijk kun je nog een vakantie boeken dichter in de buurt waar je in iedergeval geen inentingen en tabletten voor hoeft te slikken.

Geniet lekker van je zwangerschap.

Groetjes
Nicole

Hoi,

Ik ben ook naar suriname geweest toen ik 4 maanden zwanger was. En ik heb het als goed ervaren. Wel heb ik aan me vk gevraagd of het mocht en ben bij de ggd geweest voor info over inentingen en zo.
Als je goede info hebt en je krijgt al je inentingen en zo lijkt het me wel dat je gewoon kan gaan hoor. Ik mocht daar alleen water uit fles drinken en je moest goed uitkijken met eten en zo. Denk dat je het toch even moet informeren.

Groetjes Prisje
38,6 weken.

Hallo,

dank je voor jullie reacties. Mede daardoor hebben we besloten om de vakantie te annuleren. Nu nog niet, omdat we nog in de ''gevarenzone'' zitten, maar half augustus. We zouden toch pas half oktober gaan, en stel dat het mis mocht gaan, dan zou het zonde zijn om de vakantie te hebben geannuleerd terwijl je er dan mss juist heel erg aan toe bent. Maar.... daar gaan we natuurlijk niet van uit!!!!

Groetjes Sharon.

Terug
Bovenaan