Vakantie naar Turkije

Hallo dames,

Voor as juni hebben wij een week Turkije aangeboden gekregen.
Het is een super de luxe verzorgde reis voor 2 personen.
Nu zit ik erg te twijfelen of ik wel moet gaan.
Ik ben dan 20 weken zwanger.
Hebben jullie hier ervaring mee?

Groetjes

hoi

Wat lekker wil ook ook wel aangeboden krijgen,maar je kan geloof ik tot de 7 maanden gewoon vliegen hoor,het enigste wat ik je aanraad is niet te veel in de zon zitten omdat je daar evt zwangerschapsmasker van kunt krijgen of je goed insmeren en verder gewoon lekker relaxen.groetjes wendy

Vanaf 20 weken schijn je je weer erg goed te voelen dus wat dat aangaat moet het kunnen. Zorg wel dat je minimaal 5 sterren zit (en nee 3 sterren is echt niet goed)  want de hygiene is in Turkije een stuk minder dan hier. Let ook op dingen als ijsklontjes in je frisdrank ed. Kijk als je niet zwanger bent en je gaat aan de diarree neem je een diakuurtje en klaar maar nu is dat ff anders. Tevens is de hitte niet erg goed voor je als je zwangerschap. Niet voor je zwangerschapsmasker maar ook niet voor het opwarmen van je vruchtwater. Een zon vakantie is dus niet ideaal...zorg dus dat je niet in de felle zon komt en lekker afkoelt in het water.
Wij zijn eens door calamiteiten in het ziekenhuis in Turkije terecht gekomen. Er wordt slecht engels gesproken en ik zou er eerlijk gezegd met eventuele zwangerschaps complicaties niet terecht willen komen. Ik zou dus niet gaan hoe verleidelijk ook maar dit kan ook komen doordat ik aan den lijve heb ervaren dat er toch best heel was mis kan gaan met een zwangerschap. Een wat onbezorgdere zwangere denkt er wellicht anders over. Op vakantie OK maar Turkije nee.

Succes met beslissen!
gr.Ing

Toen ik zwanger was van mijn eerste ben ik toen ik 21 weken zwanger was nog naar Gran Canaria toe gegaan hoor! Zolang je jezelf goed voelt is het toch geen probleem. Let wel een beetje op het eten, en kijk uit met ijsklontjes in drankjes (doe ik sowieso altijd in dat soort landen)..
Ik heb toen wel als we op het strand lagen lekker onder de parasol gelegen, want als ik maar iets in de zon ging, dan werd er flink geprotesteerd in mijn buik haha, maar het is ook beter als je niet in de felle zon gaat..
Ik zou zeggen: Ga lekker en geniet ervan!! (want misschien duurt het wel weer even voor je van zo'n lekkere luiervakantie kunt genieten haha)
Groetjes Anne-Marie

Hey,

Ik zou als ik jou was en je goed voelde lekker gaan hoor.
Ik ben zelf vorig jaar naar Spanje geweest en was toen 18 weken zwanger en dat is ook goed gegaan.

Geniet er maar lekker van.

Nu nog even een rare vraag:
Heb ik soms met jou op een andere site vorig jaar contact gehad?

Liefs wen

Hallo,

Bedankt voor de snelle reakties.
Waar ik het meeste mee zit is de hygiëne, al zitten we wel in een 5+sterren resort.
Mijn vorige zwangerschap is prima verlopen en ik heb tot 41 weken echt alles gedaan.
Daar ben ik dan ook niet bang voor. Als de reis naar Spanje ging dan had ik ws niet zo getwijfeld.

De laatste keer dat ik bij dit forum heb geschreven is 20 maanden geleden, zo oud is dus nu mijn zoontje
Overigens geen rare vraag hoor!

Groetjes

Hallo,

Zover ik weet kun je gewoon lekker gaan,zoek alleen wel de verkoeling op als je dat aan voelt komen.Ik ben vorig jaar zelf in Turkije geweest zowel in een 3 sterren en 5 sterren hotel dus het is onzin om persee te kiezen voor een 5 sterren 3 sterren kan net zo goed zijn ligt er gewoon aan waar je zit in Turkije.Bovendien mag je nog gewoon op vakantie dus ik zal wel gewoon gaan en geniet er maar lekker van voor de kleine komt.

Liefs Bernice(17weken zwanger)

Terug
Bovenaan