Vakantie naar Turkije

Hoi hoi
Ik ga zelf begin mei naar turkije en ben dan 20 weken zwanger
Ik heb wel een exta verzekering genomen mocht er iets gebeuren dat alles met een telefoontje goed geregeld is zowel finaneel als voor mezelf kwa ziekenhuis
ik zoek alleen nog een geschikt iets om mijn buik mee te beschermen
Is zonnebrand dan genoeg of moet er een band over ik weet dat ook niet ben verleden jaar voor het eerst naar het buitenland geweest inverband mijn heimwee
Maar goed ging toen goed dus ik ga er nu weer van genieten
doei marina

Hoi,

Nou ik ben bijna over hoor. Mijn man wil heel graag en opvang voor onze zoon is geregeld.
Ik ga er nog eens goed over nadenken.

Marina zorg dat je niet te veel in de zon zit, smeer je goed in maar pas op voor zwangerschapsvlekken.

Hoi Nina,
Ik zou gewoon gaan hoor. Weet je wat het beste voor je kindje is: Ontspanning, daar groeien ze van. Dus een geheel verzorgde vakantie lijkt me ideaal (zou zelf graag gaan) En wat betreft de hitte, sorry hoor, maar je baby raakt echt niet oververhit, hoogstens heb jij soms wat ongemak. Anders werden toch alle baby's in warme landen met oververhittingsverschijnselen geboren (wat dat dan ook mogen zijn). Hitte is niet slecht voor je zwangerschap!
Hygiene, ja daar zou ik mee uitkijken. Gewoon heel goed uitkijken met wat je eet, maar dat is volgens mij in veel vakantielanden het geval. Ik ben met 20 weken in het hoogseizoen naar Griekenland geweest, dat ging ook prima.
Ivy

hoi,

lekekr gaan! ik was 34 weken zwanger en zijn toen naar portugal gevlogen en het ging heel goed. Dus geniet er maar van nig even met zijn tweeen.

Veel liefs Cares

Om even terug te komen op de reactie van Ivy. Warmte is inderdaad niet erg als je het gewend bent. De mamma's to be die in warme landen wonen hebben een lichaam wat erop is ingesteld. Wij dus niet!  Dit is precies waarom sauna wordt afgeraden aan zwangeren die niet regelmatig gaan en waarvan het lichaam het dus niet gewend is.

Tevens vind ik Turkije heel wat anders dan bv Portugal.(wij zijn vaak in Turkije geweest in zo'n 5 sterren ding)  De ontwikkeling en hygiene is toch echt anders. Dus ontspannen JA! Zeker genieten samen maar let in dit land extra op Hygiene en zorg dat je niet gaat zweten door de warmte. Let op rauwe groente, vlees en vis en ijsklontjes in je frisdrank. Gewoon lekker onder je parasolletje liggen met je boekje. Wordt je ook lekker bruin van! het is voorlopig de laatste keer dat jullie samen weg kunnen dus geniet ervan!

gr.Ing

Sorry Nina79

Maar dan was jij het toch niet.
Het meisje wat ik dan bedoelde die heette Nina80 en ik had contact met haar toen ik probeerde zwanger te worden van mijn 2e. Is overigens een heerlijke zoon geworden.
Ik dacht misschien ben jij het wel maar dan   het cijfer verandert.
Maar omdat ik een tijd geen internet heb gehad zijn we elkaar uit het 'oog' verloren.

Als je toch besluit om te gaan wens ik je heel veel plezier in Turkije.
Waar ga je dan heen in Turkije?

Liefs wen

Nog even terug komen op de warmte en of dat slecht is voor de zwangerschap. Ookal zijn wij niet ingesteld op zomerse temperaturen volgens Inge (en dat betwijfel ik aangezien het hier in de zomer ook bloedje heet kan zijn), ons lichaam is prima in staat om een temperatuur van 37 graden te behouden. Zou het dat namelijk niet kunnen, dan zou dit schadelijk zijn voor diverse organen. Daarvoor heeft je lijf zweten etc ontwikkelt. Zelfs op een hele hete dag kun jij de temperatuur van jezelf opmeten, maar die zal nooit boven de 38 uitkomen.
Sauna is een heel ander verhaal omdat je je lijf een schrikreactie bezorgd. Daarnaast liggen de temperaturen in de sauna tussen de 60 en 90 graden, dat is nogal een verschil, van ongeveer 25 graden (omgeving) in een keer naar 60/90.
Ivy

Hi,

Ach ik denk dat iedereen voor zichzelf moet bepalen waar die wel en niet tegen kan.
Ik kom elk jaar in Turkije en heb nog nooit ergens last van gehad. Wel heb ik mezelf laten inenten tegen Hep.A. toen ik zwanger wilde worden, maar dat advies geldt eigenlijk voor iedereen en alle Middelandse Zee landen. Onze dochter (nu bijna16 maanden) laat ik dit jaar ook inenten. De vaccinatie kan geen kwaad als je zwanger bent.
Aangezien wij altijd in het hoogseizoen op vakantie moeten, waren wij er tijdens mijn zwangerschap helemaal in de hitte. Ik was toen 5,5-6 maanden zwanger.
We zaten in een eenvoudig hotel en aten in restaurants en eerlijk gezegd ben ik toen het halve land doorgereisd.
Het hangt er gewoon vanaf hoe je je voelt en wat je gewend bent voordat je zwanger was. En een kwestie van goed naar je lichaam luisteren. Het enige waar ik last van had, was opgezette voeten. Ik heb de hele vakantie op teenslippers gelopen.

De vakantie voor dit jaar is weer geboekt. Ik hoop dat ik er zwanger naar toe mag ;-)

Nina (69 haha)

Terug
Bovenaan