Vakantie of niet?

<p>Hallo!</p><p>Ik ben momenteel 34 weken zwanger. Mijn vriend en ik gaan volgende week trouwen (heel klein, gewoon meer administratief voor de baby) en eigenlijk wilden we nog even een paar dagen weg, naar Oostenrijk of Zwitserland ofzo. We hebben iets op het oog, het zou gaan om een dag of 6 max en met de auto. Ik ben dan wel bijna 36 weken zwanger.</p><p>Je voelt hem al aankomen.. zouden jullie dat doen? De bedoeling is dat we terug zijn op de dag dat ik 36 weken ben.</p>

Oh misschien goed om te vermelden, ik heb verder geen klachten van de zwangerschap (behalve misschien wat rugpijn soms en ietsje sneller buiten adem). De hele zwangerschap verloopt ongecompliceerd, op een stuitligging na waar misschien nog een versie voor nodig is maar dat weet ik rond de 36 weken pas.

Als jij je goed voelt zou ik dat zeker nog wel doen. Ik ben zelf met ruim 35 wkn nog op vakantie gegaan, ook met de auto, in Europa. In die landen is de medische hulp ook uitstekend, mocht het onverhoopt anders lopen dan gehoopt.. 
fijne bruiloft! En fijne vakantie :)

Dankjewel voor je reactie! Ja ik dacht het zelf ook, alleen het is ons eerste kindje en toen ik het vertelde aan mijn ouders vonden die het geloof ik nogal een dom ambitieus idee. Maar daar zijn ouders misschien voor haha. Ik wist daarom even niet of ik nou gek was of dat ik mijn/wij ons gevoel moet(en) volgen en het dus wel kunnen doen.

Even advocaat van de duivel spelen :)
Ik had tot 32 weken de perfecte zwangerschap. Met 32 weken kreeg ik weeën en is onze zoon twee maanden te vroeg geboren. 
Geen klachten tijdens de zwangerschap zegt dus niet altijd iets.
Ik zeg niet dat je niet moet gaan, zeker niet. Als het goed voelt moet je het gewoon doen. Maar wilde dit even meegeven :) maar alvast gefeliciteerd met het trouwen en heel veel plezier. 

[quote quote=10213577]Even advocaat van de duivel spelen Ik had tot 32 weken de perfecte zwangerschap. Met 32 weken kreeg ik weeën en is onze zoon twee maanden te vroeg geboren. Geen klachten tijdens de zwangerschap zegt dus niet altijd iets. Ik zeg niet dat je niet moet gaan, zeker niet. Als het goed voelt moet je het gewoon doen. Maar wilde dit even meegeven maar alvast gefeliciteerd met het trouwen en heel veel plezier.[/quote]
Hey! Bedankt voor je reactie, ook goed om deze kant te horen inderdaad. Maar een situatie als die van jou zou inderdaad een reden zijn om het niet te doen. Omdat de kans daarop toch wel klein is hebben we de neiging het 'risico' te nemen, mits we uiteraard naar een land gaan waar de gezondheidszorg goed is geregeld. 
Maar thanks voor je reactie hoor! Altijd goed. Gefeliciteerd met jullie zoon!!

Ik zou het persoonlijk zeker niet doen, maar het belangrijkste is denk ik of jij je er relaxed bij voelt. Er is een reeël risico dat de bevalling begint, zou je dat kunnen handelen?
Ik zou mega gestressd worden van dat idee, dus slecht idee. Hoewel ze natuurlijk daar net zo goed goede zorg hebben en het dus helemaal geen drama hoeft te zijn. In elk geval als je gaat, goed uitzoeken waar de ziekenhuizen zitten, hoe je verzekerd bent enz.

Veel plezier als je gaat!!

Terug
Bovenaan