Vakantie of niet?

Ik zou het persoonlijk niet meer doen, maar daar staat iedereen anders in! Ik heb dan ook een goede reden, mijn eerste zoon is bijna met 36 weken geboren haha. Ik lag met 36 weken in het ziekenhuis (wel einde van de 36 weken) met weeën. Die zetten uiteindelijk gelukkig niet door en heb ik de kleine man nog binnengehouden tot 38 weken. Ik ben met precies 38+0 bevallen, maar ik had wel al ruim een week 4 cm ontsluiting. Daarnaast vond ik het gewoon niet prettig meer om zo lang in de auto te zitten. Maar zoals ik al zei: iedereen is anders. Omdat ik die eerdere ervaring heb met mijn zoontje, blijf ik nu in mijn tweede zwangerschap vanaf 36 weken ook in principe binnen een straal van een paar kilometer. Ons eerste kindje is binnen 2 uur geboren, dus als ik eenmaal aan de gang ga, is het er zo. Ze verwachten dat het tweede kindje nog sneller gaat.
Mocht je gaan dan sluit ik me aan bij voorgaande reactie: zorg dat je weet hoe het qua verzekering geregeld is en of je eventueel hulp kunt krijgen in het buitenland mocht je wel aan de bevalling gaan.

Hi,
Ik ben momenteel 31 weken zwanger en als wij op vakantie gaan 34 weken. Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en we gaan naar een park een klein uurtje bij ons vandaan. Ik wil (stel er mocht wat gebeuren) graag snel naar huis kunnen mocht dat nog gaan.. Je gaat er niet vanuit, maar je weet het nooit. En nu kunnen we enigzins zonder zorgen een weekje weg. Maar het is hoe jij eronder voelt. Ik ben niet zo'n lefkikker haha. Succes met je beslissing en in iedergeval vast gefeliciteerd met jullie huwelijk. Die tijd samen is nog wel heel erg fijn. 

Ik zou het zelf ook niet meer doen maar das meer omdat ik er zelf ook erg gestresst van kan worden. Ben vanaf week 35 toch wel meestal in de buurt van mijn eigen stekkie gebleven. 
Maar het is echt heel persoonlijk. Dus lekker doen wat jij wilt ?

Ik kan het alleen maar aanraden! Op dit moment ben ik ruim 36 weken zwanger van onze eerste en zijn we voor twee weken op vakantie in noord Italië. Qua activiteiten passen we onze plannen aan naar wat ik kan en mij op dat moment goed bij voel. Ik ga gewoon mee de bergen in. 
Deze vakantie hebben we ook met de verloskundige besproken en was prima. Wel zijn we bekend  met deze omgeving en het ziekenhuis is dichtbij (voor het geval dat)

Yes dank allemaal voor de reacties! We hebben de knoop doorgehakt en gaan wel nog een paar dagen weg! :)
Inderdaad goed alle ziekenhuizen opzoeken en we zorgen dat we niet te ver van een ziekenhuis vandaan zitten. Verder heb ik ook mijn zorgverzekering gecheckt dat ik mocht het nodig zijn goed gedekt ben. En verder hopen we gewoon dat de baby lekker nog even blijft zitten ;).

Terug
Bovenaan