vakantie, paspoort

Hoi,

In de zomervakantie gaan we naar het buitenland op vakantie. Nu moet mijn zoontje een identiteitskaart hebben of bijgeschreven worden op onze paspoort.
Nu is mijn vraag wat kan ik het beste doen.
Een identiteitskaart, bijschrijven bij 1 van ons of beide paspoorten.
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Groetjes Sanne
 
Hoi Sanne,

Het is echt afhankelijk van wat je wilt en van je reisgedrag.
Wij hebben gekozen voor een eigen paspoort omdat Tristan dan zowel met zijn vader als met mij de grens over kan. Een paspoort omdat we in de zeer nabije toekomst naar Canada gaan, dus een identiteitskaart dekt het dan niet.
Maar als je altijd binnen Europa blijft, zou je een identiteitskaart kunnen doen.
ALs je zeker weet dat jij altijd degene bent die met je kind over de grens gaat, dan kun je hem ook altijd laten bijschrijven. Dat is wel een stuk goedkoper!!

Succes!
Enne... heb je al pasfotos laten maken?

 
Hoi,

Ik ben van plan om morgen pasfoto's te laten maken. Ben benieuwd of het lukt, want mijn ventje kan moeilijk stil zitten. Hij is ruim een half jaar. Lijkt me wel leuk zijn eerste pasfoto's.

Groetjes Sanne
 
Wij hebben net vorige week de id-kaart opgehaald van onze dochter, 17 maand oud. Wij hebben voor de id-kaart gekozen omdat dan iedereen met haar weg kan. Voor ons is het ook zinvol omdat we bijna aan de Duitse grens wonen. De oppas kan dan ook evt. haar gewoon meenemen als ze voor boodschappen oid de grens over gaat. Als je eind van de grens af woont is dit natuurlijk al weer een punt om af te strepen van je wensen/eisen lijstje.

Maar, stel dat er iets gebeurt tijdens vakantie en ze staat net bij degene in het paspoort bijgeschreven die in het ziekenhuis terecht komt. Dan kan de kleine ook niet mee terug reizen. Of je moet ze bij beide bij laten schrijven natuurlijk.

Een id-kaart kost bij ons 31,50 (of zo iets) maar volgens mij scheelt dat ook per gemeente.

Succes met je beslissing.
 
Daarom heeft onze zoon ook een eigen paspoort;
Stel dat mij op vakantie wat overkomt waardoor ik later naar Ned. moet, dan kan mijn vriend ook nog met onze zoon over de grens. In twee paspoorten laten bijschrijven was bij ons bijna net zo duur als een eigen identiteitskaart. We hebben toen maar voor een paspoort gekozen omdat je maar nooit weet wáár en met wíe  je kind weg  gaat in de nabije toekomst. Het is inderdaad een leuke onderneming om pasfoto's te gaan maken. Gelukkig kon onze zoon zitten (toen 11 mnd) en ging het redelijk goed. Maar ik kan me voorstellen dat het bij dreumessen die nog niet kunnen zitten het aardig gegoochel kan zijn.

groetjes Marieke

NB. De kosten voor identiteitspapieren kan je vaak op de website van je gemeente terugvinden. Hierdoor kan je dus ook meteen vergelijken wat voor jou situatie het voordeligste is.
 
Hoi hoi, wij gaan over 2 wk voor t eerst op vakantie, dus onze dochter moest ook een paspoort.. nou ja, bij ons bijgeschreven worden dan.. We vonden het allebei wel stoer om haar er bij in te hebben, dus ze komt er bij ons allebei in. De kosten hiervoor waren 8,25 per paspoort + de kosten van 2 pasfoto's.
 
hoi hoi onze beide kids( een van drieenhalf en en eentje van 1 jaar) staan bij ons in ons paspoort bijgeschreven nu gaat onze oudste dochter met opa en oma mee op vakantie dus wij hebben voor haar een identiteitskaart aangevraagd kostte 31,26
een vraagje voor dgene die zijn kind een eigen paspoort heeft moet je kind ook dan zijn handteking zetten ofzo erin net zo als volwassenen hoe zit bij een identiteitskaart niet
 
Terug
Bovenaan