vakantie, paspoort

Hallo,
Omdat wij over 3 weken op huwelijksreis gaan naar de Malediven (joepie!) met onze zoon Senn (dan 8 maanden) hebben wij vorige week voor hem een eigen paspoort aangeschaft. het kost in onze gemeente (Breda) 38 euro ongeveer. Voor ons was de reden voor een eigen paspoort ook dat we allebei met hem op pad kunnen. Omdat wij allebei voor ons werk veel in het buitenland zitten is het zowieso slimmer om ons ventje een eigen paspoort te geven, mocht de andere ouder met Senn de grens over willen gaan.
(en we vonden het gewoon stoer dat hij zijn eigen paspoort heeft!)
dag, Rita en Senn
 
ps nee hoor hij hoeft geen handtekening te zetten! Hij moet wel mee naar de aanvraag en bij het ophalen om te bewijzen dat de baby dezelfde is als op de pasfoto.

wel grappig dat het paspoort 5 jaar geldig is, maar al heel snel zal hij niet meer op z'n foto lijken en klopt de lengte niet meer! Maar volgens de beambte van de gemeente maakt dat niks uit...
 
weten jullie toevallig ook of er een eis   aan een paspoort zit qwa tijd.
als je naar Amerika gaat dan mag   hij niet nog maar een 3 maanden geldig zijn , maar is dat ook zo dat hij niet jonger mag zijn dan een bepaalde tijd.dus als je in augustus gaat dat je dan al een half jaar van te voren een paspoort moet hebben ofzo.

snappen julllie wat ik bedoel?

 
Hoi,

Onze dochter heeft geen eigen paspoort, juist omdat ik niet wil dat iedereen met haar de grens over kan.
Ze staat in beide paspoorten bijgeschreven, zodat ze als het nodig is met 1 van ons mee naar huis kan.

Groetjes
 
Hoi,

We hebben inmiddels gekozen voor een eigen paspoort. De paspoort van mijn man is volgend jaar verlopen en dan zouden we mijn zoontje weer opnieuw moeten laten bijschrijven. Met het ophalen van zijn paspoort hoefde hij niet meer mee. Ik had nl een bewijsje.

Groetjes Sanne
 
Terug
Bovenaan