vakantie... spannend..

A

Anoniem

Guest
Donderdagnacht vertrekken wij voor een week naar zuid-frankrijk. Ik vind het erg spannend. Het is 11 uur rijden en ben benieuwd hoe Tyche en Hessel en Evy het volhouden in de auto. Gelukkig hebben we een auto 'extra' want oma gaat ook mee dus in noodgevallen....
Nou vroeg ik me af of iemand me misschien tips kon geven waar ze bijvoorbeeld op hun eigen vakantie op zijn gestuit. En wat ze de volgende keer anders zouden doen of wat ze vinden dat ze goed hebben opgelost snappie...??
Bijvoorbeeld Tyche drinkt alleen melk en lust niks anders. Maar nu is haar laatste fles er ook af aan het gaan en vind ik dat ze erg weinig vocht binnen krijgt. Ik paai haar wel eens met een extra toetje als het warm is of fruit. Maar wat zouden jullie doen als het ECHT warm is. Toch maar iets zoeters geven wat ze wel lust of toch water proberen te geven?
Zoiets allemaal.
En zet ik Tyche gezellig bij ons in de auto wat ze gewend is of bij oma die airco heeft. Ik heb haar het liefst bij ons. En omdat we toch 's nachts vooral rijden...
Maar misschien hebben jullie dus nog tips.... alvast bedankt.

Groetjes Kirsten mv Tyche

Hoi Kirsten,

Wat een heerlijk vooruitzicht zeg, lekker op vakantie! Wij zijn net een paar weken geleden geweest, ook met de auto naar Frankrijk en dat is prima gegaan. Je moet vooral doen wat je zelf prettig vind en als jij je meisje lekker bij je wilt houden dan doe je dat toch? Kun je ter plekke altijd even kijken of het prettiger is bij oma.

Wat betreft het vocht: Sophie krijgt over de dag wel een bekertje roosvicee of dixsap (dus veel ater, maar wel met een smaakje). De rietjesbeker van Nubby deed hier wonderen, dat spul wilde ze niet uit de fles namelijk. En als het echt warm is, laat je haar zo af en toe een likje geven van het waterijs van de andere 2 (smullen ze van), fruit is altijd goed (en lekker daar in frankrijk: perziken maar ook tomaten zitten daar écht vol sap).

Wat ik meegenomen heb en waar ik erg veel plezier aan heb gehad: een plaid of fleecedeken. Daar speelde zo overdag op en als ze ging slapen maakte ik daar de kamer donker mee. En niet te vergeten: muggenspul voor baby's. Wij zaten aan de kust vlak bij Montpellier en toch erg veel muggen (maar dat was dus in juni).

Vooral heel veel plezier gewenst en denk maar zo: wat jij denkt dat goed is voor je kleine is vaak écht het allebeste voor haar!
Groetjes
Susan

Wat heerlijk!!!
Wij zijn vanuit Den Haag om 3 uur ’s nachts vertrokken richting de omgeving van Nice, zodat de eerste uren nog slaap was voor Stijn. Dat was een supergoed plan. We hebben wel vaak gestopt om luier te verschonen, fles/eten te geven etc. En uiteraard bij Lyon even verkeerd gereden, grrr, dus we hebben er 15!!! uur over gedaan. Mist in de Ardennen en hoosbuien toen we er bijna waren dus dat gaf ook vertraging. Het was knetterver rijden.
Voorheen gingen we altijd vliegen dus we waren verwend .
Op de terugweg hebben we halverwege lekker een hotel genomen. Ook spannend met baby, hihi...

Veel water/thee/diksap idd. Wel belangrijk hoor, zeker in de auto. Anders geef je onderweg gewoon een extra melk, als het echt niet lukt. Wij hebben vanalles geprobeerd, soms werkt een gewone beker, soms een tuitbeker, soms een flesje. Vers geperste vruchtensap vind Stijn het lekkerst (meeste werk natuurlijk weer... verwend nestje, haha).

O ja, een zonnescherm in de auto en een hoedje.

Heel veel plezier, fijne vakantie!!!

Heej Susan,
Grappig, wij zitten namelijk ook in de buurt van Montpellier.
Het muggenspul ga ik zeker halen.
Bedankt voor de tips. Ik kan er wel iets mee!
Groetjes Kirsten

Wij zitten 300 km meer naar rechts volgende week. In Cannes.
Maar ik ben ook wel benieuwd hoe ik Kian aan het drinken ga krijgen. Maar inderdaad, als de rest niet lukt krijgt ie gewoon wat vaker melk. Hij is niet te dik, dus een beetje extra kan echt geen kwaad. Misschien lusten ze de melk ook wel met de helft van de schepjes poeder, en dan twee keer een fles geven. Misschien is dat een idee.
Liefs Nelleke

Wij zijn vorige week terug gekomen uit Zuid-Frankrijk. We zijn eigenlijk onverwachts gegaan, na 5 dagen wegspoelen in Zeeland. We hadden de vouwwagen bij ons en zijn in één keer doorgereden. Op de heenweg zijn we om 14.30 weggegaan. Tijn moest toen net slapen en viel dus ook gelijk in slaap. Zo rond 17.00 werd hij wakker en waren we bij Lille. Daar zijn we toen gestopt bij zo'n groot Centre Commercial, waar ze dus allerlei winkels hebben, een grote supermarkt en restaurants. We hebben Tijn daar laten spelen, eten, gek doen enz enz. Om 19.00 heb ik zijn pyjama aangetrokken en zijn we weer gaan rijden. Tijn heeft toen eigenlijk de hele nacht tot 8.00 geslapen. Af en toe (als we stopten om te tanken of om te wisselen) werd hij wakker en gaven wij hem wat te drinken. Toen hij wakker werd zijn we gestopt voor een uitgebreid ontbijt met spelen en gek doen voor Tijn. Daarna moesten we nog 2,5 rijden en waren we op de plek van bestmming. We hebben het er heerlijk gehad. Tijn is ook niet zo'n grote drinker maar met die warmte dronk hij prima. Ik heb het gewoon de hele dag aangeboden, van volle melk, kant en klare papjes (van Nestlé, eigenlijk ontbijt, maar werkt ook prima als lunch haha) tot sapjes en water.
En muggen, tja die hebben wij ook gehad en vooral Tijn hebben ze te pakken gehad, maar hij had er gelukkig geen last van.
Fijne vakantie,

Groetjes Danielle (mv Tijn)

Dankjewel voor de tips!!
En stoer dat jullie gewoon zijn aangereden!

Wij vertrekken ook donderdagnacht richting Frankrijk (Ardeche). Heb er aan de ene kant heel veel zin in, zeker met dit weer hier, maar vind het ook reuze spannend zo'n 1e keer zo ver rijden met de auto met Marissa (net 1 jaar).

Wat namen jullie allemaal mee? Hebben ze daar goede luiers? en Olvaritpotjes? Marissa eet over het algemeen gewoon met de pot mee maar vers fruit lust ze nog niet zo, ze heeft dan liever een potje. En als wij iets pittigs of ongezonds eten krijgt zij een potje. We gebruiken nu meestal de kruidvat luiers, zit er over te denken 1 pak mee te nemen en de rest daar te kopen.

En hoe hebben jullie de kleine vermaakt in de auto? We nemen wat muziekcd's mee en klein speelgoed, En een kleed voor onderweg zodat ze ff kan kruipen.

Voor degene die ook nog gaan, alvast een hele goede reis, zonder files, en fijne vakantie!!

Terug
Bovenaan