Vakantie/vervoer met 3 kinderen

Hoi hoi,
Ik ben nu zwanger van een tweeling en heb een zoontje van 17 maanden. In dec. wordt de tweeling geboren en ik wil graag in maart op vakantie met het hele gezin.
Nou wil ik graag naar duitsland en dan wel in centerparcs maar dat gaat echt niet denk ik. We hebben een vw Golf en dan kan je je best indenken dat er weinig ruimte overblijft in de auto. Een kinderwagen lukt niet eens dan om mee te nemen!
We hebben er ook geen trekhaak op zitten dus een aanhanger is ook geen optie....
Heeft iemand ervaring hiermee of tips?
Zoiezo zijn er tips om 3 kinderen in de auto te plaatsen zodat ze alledrie op de achterbank zitten.
We hebben geprobeerd om 2 maxi-cosi's en een autostoel (9maanden-4 jaar) erin te plaatsen maar dat gaat niet.....Dan zou er eentje voorin moeten... zucht....
Tips hoor ik graag...
Groetjes Loes

Hoi

Een paar opties , trekhaak laten plaatsen, dakkoffer huren daar gaat echt veel inhoor.
geen wandelwagens maar een buggy en een draagzak.
En niet teveel mee nemen meesta; neem je toch te veel mee.

Groetjes

Hoi Loes,

Ik ben even benieuwd of je nog meer reacties krijgt, wij zitten met hetzelfde dilemma! Mijn dochtertje is 15 maanden en ik ben ook zwanger van een tweeling. Super leuk!! De tweeling wordt in februari verwacht en wij willen begin juni ook nog even een weekje ertussenuit. Wij hebben een Audi A4 station en helaas op de achterbank passen ook geen 2 maxi cosi's + autostoel. Wij zijn ook gedwongen om 1 stoel voorin te plaatsen. Wij hebben een dakkoffer, erg makkelijk!! Wij gaan kijken of de Duowagen daarin kan. In het slechtste geval zullen we mijn auto ook moeten meenemen op vakantie.......
Gaat alles goed met je zwangerschap?
Groetjes, Floor

Hoi hoi,
Leuk joh, je zit dus ongeveer in hetzelfde schuitje als ik!! Ik heb alleen een zoon van 17 maanden en de tweeling wordt in december verwacht (bij 37 weken ivm tts risico). Heb je een eeneiige tweeling of niet? En weet je al wat het worden j/m? Bij mijn worden het 2 meisjes (eeneiig).
Wij hebben dus een VW Golf en daar kan echt weinig achterin. Eerst konden we twee banken plat leggen maar dat gaat nu niet meer lukken! De auto is van de zaak dus je kan er ook niet veel aan vertimmeren denk ik. Een trekhaak moet dan ook eerst overlegd worden maar anders zie ik dat het meeste zitten en anders idd de koffer bovenop.
Ook hebben we nu een bolderwagen gekocht (echte aanrader!!!) met een fietsstoeltje aan de achterkant voor de oudste en dan kunnen er 2 maxi-cosi of 2 reisnestje in de wagen! Erg makkelijk is dat!
Hoe heb jij het opgelost met de kinderwagen? Ik heb een duowagen (achter elkaar) en helaas moet mijn zoontje dan los lopen, daar heb ik nog geen optie voor, te jong denk ik voor een meerijdplankje!
En doen je een maxi-cosi of grote stoel voorin de auto?
Ik hoor het hopelijk van je, vind het wel heel leuk om contact te hebben met iemand die een tweeling krijgt!!
Groetjes Loes

Hoi Loes,

Ik heb een tweeling en verwacht een derde. Wij hebben een duo-wagen naast elkaar, die past mooi achterin onze stationwagen (peugeot 307). Wel hebben wij altijd de hond mee op vakantie, die dus ook achterin moet. De duo-wagen zetten wij op z'n zij en die zetten  we met spanband vast aan de achterstoelen. Alle andere bagage gaat in de dakkoffer.

Straks als nummer 3 er is, passen er geen 3 kinderstoeltjes op de achterbank. Nu hebben wij het geluk dat mijn leasewagen er in maart (vlak nadat ik ben uitgerekend) eruit moet. We hebben pas geleden een proefrit gemaakt in een peugeot 308 station en daar passen 2 kinderstoeltjes en een maxicosi in (naast elkaar op de 3 achterstoelen). De tweeling vond het wel raar om naast elkaar te zitten tijdens de proefrit, ze zaten steeds aan elkaar. Nu zit er ruimte tussen. Dat zal nog wel even wennen worden.

Misschien kan je met de werkgever in overleg om de lease auto in te ruilen voor een stationwagen.

groetjes,
Martine

Ha Loes,
Wat leuk dat je al weet dat je twee meiden verwacht!! Wist je al langer dat je zwanger bent van een eeneiige tweeling? Wij weten het nog niet, ik ben nu 16 weken zwanger en over 4 weken hebben we onze 20 weken echo!! Vind het wel weer super spannend hoor. Ze vermoeden dat ik zwanger ben van een tweeeiige tweeling (twee vruchtzakjes, twee placenta's en een dik middenschot). Wij willen het geslacht ook weten. Wel grappig dat onze kindjes even oud zijn als we moeten bevallen.

Wij hebben een Phil en Teds duo wagen besteld en we gaan er een plankje voorzetten voor ons dochtertje. Met de hoop dat ze ook echt op het plankje gaat staan, maar dat moet ik eerst nog maar eens zien. Ze vindt nu lopen nog het mooiste wat er is.

Gaan jullie de tweeling eerst bijelkaar op de kamer leggen of aparte kamertjes? Wij gaan de tweeling in eerste instantie bij elkaar op de kamer leggen, als ze elkaar wakker houden gaan we nog een kamertje gereed maken.

Ik moet vanmiddag weer naar de Gyneacoloog toe, ben benieuwd. Heb wel meer last van kwaaltjes als bij de vorige zwangerschap en jij?

MamaTT: bedankt voor de tip van de Peugeot 308, ik wist niet dat daar 3 stoeltjes naast elkaar konden. Wij zaten al te kijken naar een Ford Galaxy, maar die vind ik persoonlijk erg grof en groot. Ik rij nu nog in een Peugeot 207, maar aan het einde van het jaar mag ik ook een nieuwe leaseauto uitzoeken, dus misschien wordt dat wel een P. 308.

Groetjes, Floor

Hoi Floor,
Ik kwam bij 10 weken erachter dat het een eeneiige tweeling was. Even schrikken was het wel, zeker als het niet voorkomt in de familie ofzo sta je er niet bij stil dat dat ook kan gebeuren! Wel heel gaaf natuurlijk!
Mijn zwangerschap is heel anders dan de eerste. Heb eigenlijk niet heel veel last van iets. Aan het begin bandenpijn en nu nog steeds heel erg veel maagzuur (elke dag wel!) verder mag ik niet klagen denk ik....
Ben vandaag nog naar de gyn. geweest en 1 baby was kleiner dan de ander, dan begin ik al gelijk bang te worden op zo'n tts syndroom (of hoe je dat dan ook noemt) alleen zei de gyn. dat ik op tijd rust moet nemen. Ik werk maar 2 middagen, maar ben verder wel druk met andere dingen en natuurlijk die peuter hierzo vergt ook wat energie!
Hopelijk zijn de baby's de volgende keer gewoon weer goed gegroeid en hoef ik me nergens zorgen over te maken!
Heb je al gekeken naar geboortekaartjes ofzo?
De twee komen gewoon aan het begin op onze slaapkamer, vind ik wel zo prettig. Ik zet er een kamerscherm tussen voor wat privacy, maar dan hoor ik ze beter!
Ik heb nu een peuterbed voor mijn zoontje gekocht en dat gaat tot nu toe goed! zo kan ik straks het  ledikantje voor 1 baby gebruiken!
Vraag me af hoe ik straks naar het con.buro en tandarts enzo moet met 3 kleine kids.... Ohh dat wordt een dagtaak!!!
Maar goed ik hoor graag van je hoe het is geweest bij de gyn en natuurlijk of je al weet wat het worden!!
Groetjes Loes

Hoi Loes,
Kan me goed voorstellen dat je erg geschrokken bent dat 1 kindje minder goed groeit. Wie weet is het de volgende keer weer gelijk. Lastig he het rust nemen??!! Lukt mij ook bijna niet met een peutertje in de buurt die sinds kort heeeel snel kan lopen. Voor de rest voel ik me ook goed, maar vind deze zwangerschap ook erg anders dan die van mijn dochtertje.

Wanneer moet je weer terugkomen bij de Gyneacoloog? Hopelijk kan hij je daarna geruststellen.

Bij de Gyneacoloog was alles goed, hij weet bijna zeker dat het een 2-eiige tweeling is, de 20 weken echo moet het gaan uitwijzen, of niet ha ha. Ben wel benieuwd hoor!! Op 1 oktober heb ik de 20 weken echo en op 23 september moet ik weer terugkomen bij de Gyneacoloog. Moet volgende week nog 2 dagen werken (normaal werk ik 3 dagen), maar wij hebben aanstaande week een bruiloft van mijn man zijn broertje en daarna gaan we heerlijk een weekje op vakantie. We hebben een huisje gehuurd in de buurt van Nijmegen, heb er super veel zin in.

Ik ben ook benieuwd hoe ik dat straks ga doen met 3 kids bij het CB en het ritueel 's avonds. Mijn man is bijna altijd 's avonds laat thuis vanwege zijn werk, dus ik ben benieuwd. Waarschijnlijk gaan we sneller onze draai vinden dan we denken.

Ga even snel een broodje eten.
Groetjes, Floor

Terug
Bovenaan