Vakantie/vervoer met 3 kinderen

Hoi Floor,
Het rust nemen is idd een behoorlijk dilemma.
Eerst wilde ik nog wel eens op bed gaan liggen bij mijn zoontje. Maar nu wil ik strijken, poetsen en dergelijke, maar ook regelmatig in die tussentijd op internet snuffelen naar bijv geboortekaartjes e.d. Dat gaat het beste allemaal als hij slaapt!
Ook plan ik veel. Ik heb nu op dinsdag en woensdag zwangerschapscursus en zwemmen. Op donderdag is mijn vriend voetballen dus heb ik ook geen avondje relaxen. Sja ik moet toch weer stijn in bad stoppen en hij gaat elke avond pas om 21:00 op zijn vroegst naar bed. Dat probleem speelt zich nog steeds voort en gaat mij steeds meer storen. In zijn peuterbedje slaapt hij nu redelijk goed en het voordeel is dat ik er zelf niet meer uit hoef als hij huilt, dan komt hij namelijk gewoon naar ons!
16 sept. moet ik weer naar de gyn. en ben heel benieuwd hoe het dan weer gaat!
Ik voel elke ochtend en avond even links en rechts! Ik zie mijn buik inmiddels op en neer gaan van buitenaf en ze zijn flink aan het schoppen!
Merk wel dat ik steeds vaker naar de wc moet! Jeetje dat is echt lastig als je dan met een kindje naar de winkel gaat!
Tegenwoordig laat ik mijn kinderwagen staan en ga ik vaak bij de hema plassen, terwijl ik hem mee neem naar binnen!
Hebben jullie al namen gekozen?
Wij hebben ze nu inmiddels, eindelijk!
Groetjes Loes

Ha Loes,
Hier weer eindelijk een berichtje van mij. Wij hebben een heerlijke vakantie gehad. We zijn in Nederland gebleven, in de buurt van Nijmegen. Het was echt helemaal geslaagd, mooi weer, lekker gezwommen met Veerle en 's middags lekker een terrasje gepakt.

Hoe gaat het met jou? Volgens mij moest jij de 16e naar de Gyneacoloog toe, hoe was het met de groeiachterstand? Dat is ook mijn grootste angst dat er een groeiachterstand van één van de kindjes onststaat. En tja, rust nemen met een peutertje/dreumes is erg lastig. Ik merk het zelf ook, ik probeer als ik niet werk om tussen de middag even te gaan liggen als Veerle slaapt. Lukt helaas niet altijd.

Ik ben afgelopen dinsdag weer bij de Gyneacoloog geweest en alles ziet er perfect uit. We weten het geslacht inmiddels, kan het helaas niet aan je vertellen want ik weet dat er een aantal vriendinnen van mij ook op dit forum zitten en we willen het geheim houden.

Zijn jullie al met de kinderkamer begonnen en met de geboortekaartjes? Ik ga vandaag even naar Prenetal toe, het zijn de mazzeldagen, 20% korting op de hele collectie. Wij hebben een paar weken geleden al onze kinderkamer bij Prenetal besteld en die moet ik één deze dagen even afrekenen, scheelt toch weer een hoop geld. Ook wil ik nog even rondneuzen bij de babykleertjes, nu ik het geslacht weet kan ik eindelijk wat kleertjes kopen.
Groetjes, Floor

Hoi Floor,
Leuk hoor zo'n berichtje weer speciaal voor mij!!
Met mij is alles goed, vorige keer bij de gyn. waren de twee weer een beetje bijgegroeid.
Ze lagen 5 dagen achter elkaar, dus dat is weer beter!
Ik ben inmiddels met cursus zwangerschap en in vorm begonnen en zwem nog steeds. Dat is wel leuk met al die zwangere vrouwen, en natuurlijk even tijd voor de baby's.
Ik moet zeggen dat ik wel steeds vaker last krijg van harde buiken, volgens mij. Ik denk dat ik nog steeds te veel doe op een dag.....
Vandaag ga ik ook naar de prenatal, flink wat kopen met korting!!
Welke ga jij? misschien dat ik je daar zie dan?!
Leuk is het he, om te zwemmen met zo'n kleintje? Tenminste mijn kindje vind het altijd heel leuk!!

Nou ik moet nu weer gaan, even wat eten....
Groetjes Loes

Ha Loes,
Wat goed dat de kleintjes weer iets zijn bijgegroeid in de buik!! Ik heb de 20 weken echo gehad en alles was gelukkig goed. Ben nu bijna 21 weken zwanger. Bij de 20 weken echo konden zo ook niet met zekerheid zeggen of ik zwanger ben van een 1-eiige of 2-eiige tweeliing (zelfde geslacht, ha ha), maar ze vermoedde ook weer 2-eiig, net als de Gyneacoloog. Volgende week dinsdag moet ik weer naar de Gyneacoloog toe   voor controle.

Ben jij nog aan het werk? Ik werk nog steeds 3 dagen in de week, maar ik heb deze week 2 dagen 50% gewerkt, trok het even niet en had teveel last van mijn buik, dus op advies van de Gyn. even wat minder gewerkt. Ik ga deze week weer proberen om 3 volle dagen vol te houden, kijken of het lukt. Merk wel dat ik het nu zwaarder vind worden.

Ik heb me aangemeld voor zwangerschapsyoga, even een uurtje tijd voor mezelf + de baby's. Ik start daarmee 5 november, kon al eerder, maar ik kon het met afspraken etc. niet voor elkaar krijgen. Mijn man is 's avonds vaak weg voor zijn werk en vanaf 5 november konden we het net even wat beter plannen.
Grappig dat je ook naar de mazzeldagen bent geweest, ik ben in Groningen geweest en jij?  Wij hebben het kamertje van Bopita besteld en ik heb nog een aantal kleine losse dingen gekocht.

Ben nu echt geveld door een heftige verkoudheid, erg balen. Ook omdat ik er niks tegen wil innemen blijf ik er wat langer mee zitten. Hopelijk trekt het deze week weer weg.
Ga even snel wat huishoudelijke klusjes doen.
Groetjes, Floor

Hoi Floor,
Fijn dat het allemaal gezond is he!? Daar was ik wel blij mee tenminste. Weet je ook al wat je krijgt? Jij kan nu dus ook een jongen en een meisje krijgen.... Spannend hoor!
Afgelopen vrijdag ben ik weer naar de gyn. geweest. Ik heb nu toch maar een drankje aangevraagd voor mijn maagzuur. Het was echt niet meer vol te houden! Elke dag had ik er last van en ook overgeven moest ik regelmatig. De meiden waren goed gegroeid en ze lagen maar 1 weekje achter dan een eenling maar ze waren wel ongeveer even groot en ongeveer 775 gram!
Vorige week was ik ook verkouden, echt lastig is dat ja, maar ik nam er ook niks voor in. Vind dat alleen nodig als je echt niet meer uit je bed kan komen! Verder wil ik ook liever geen medicijnen ofzo....
Bij de prenatal had ik veel kleine dingen gekocht (stoelhoes, regenhoes, badpak en dat soort dingen) maar ook een isofix.
We hebben dit weekend gekeken of we dus straks met z'n allen in de auto kunnen maar het is krap!!!
We hebben dan nu 2 isofixen achterin met een maxi-cosi erop en daar tussenin moet ik of mijn vriend zitten (heel krap is dat, maar ja heb natuurlijk nu een buik in de weg zitten!!) en dan gaat mijn zoontje op de voorstoel.
Het kan helaas niet anders.....Maar ja zo heb ik ook kijk op de baby's en kan mijn zoontje onderweg ook niet gaan plagen ofzo!!!

Woon je in Groningen? Ik was dus in Eindhoven in de Prenatal... En het was megadrukkkkk
Het enige wat we nu nog moeten is; geboortekaartjes regelen, de tandemwagen ophalen, en ook wil ik eigenlijk de slaapkamer nog schilderen.....
Verder is het afwachten! Verheug me er enorm op, maar wil ook nu nog wel even van de rust genieten!!
Groetjes Loes

Zag het topic en dacht dat jullie misschien nog iets aan mijn tips konden hebben;

je hebt van die ouderwetse opklikstoeltjes, die kun je op een wandelwagenbak klikken, ze zijn in breedte verstelbaar en kosten via mp tussen de 5 en 20 euro. Dan kan de oudste ook comfortabel zitten. Anders een rugdrager voor de oudste of een babybag voor één van de baby's en de oudste in de wandelwagen. Ipv een campingbed kan je denken aan zo'n zelf uitvouwbaar en opblaasbaar campingbed. Weet niet meer hoe het heet, maar is wel ruimtebesparend, mochten ze op het vakantieadres geen bedjes hebben, maar ik ga er vanuit dat jullie dan de wandelwagenbakken gebruiken..

Verder is de dakdrager al genoemd, balen he dat er geen 3 zitjes in een auto passen, behalve in de peugeot 308, maar dat is dan weer een flinke kostenpost als je geen lease auto hebt

Succes met de bevallingen en de aanschaf en het geregel. het zal allemaal uiteindelijk wel vanzelf gaan. Mijn moeder had 4 kinderen binnen 4,5 jaar tijd en dat ging ook allemaal prima.

Hoi mama van Niels,
Leuk dat je nog reageert!
Ik heb inmiddels een kinderwagen op het oog waar ik geen reiswieg bij ga kopen. Daar kan je 2 maxi-cosi's op kwijt en later 2 buggy's.
Dus dat verhaal van dat stoeltje gaat eigenlijk al over, maar wilde wel weten waar je het kon verkrijgen, misschien als het wat is dat ik het alsnog koop!
Denk toch dat we een dakdrager gaan halen, eerst eens even kijken wat er allemaal is.
Sja we doen nu allemaal moeilijk over een perfect autostoeltje enzo, terwijl mijn moeder mij vroeger nog in een reiswiegbak in de auto legde zonder gekkigheid..... wat is dat toch gek eigenlijk....
Groetjes Loes

Hoi Loes, inderdaad vreemd dat het vroeger allemaal maar gewoon kon, maar als je het tegenwoordig doet heb je zo een bon van 50 of 75 euro te pakken. Tja daar kan je al een stoeltje van kopen. Kan je anders niet bij een babyzaak opmeten welke autostoel het smalste is? Ik weet dat je ook van die 9mnd tot 12 jaar stoelen hebt met een gordeltje in de stoel (zie bv hema) en die zijn een stuk smaller dan een stoel van 9 mnd tot 4 jaar.

En misschien dat het dan bij jullie in de auto wel past met al die stoeltjes naast elkaar (of hadden jullie dat autoprobleem niet) Nou ja misschien een tip voor een ander, dan

Zo'n stoeltje voor erop is zo'n ouderwets stoeltje die je voor 5 tot 20 euro tweedehands op bv marktplaats kan kopen, onlangs heeft een collega en een vriendin zo'n stoeltje gekocht, echt reuze handig. (heb even op mp gekeken, bij kinder en wandelwagens als zoekcode opzetstoeltje intypen en dan zie je er nu een paar) Ze zijn niet supermooi, maar wle erg handig

Terug
Bovenaan