vakantie, vliegen.

hallo, ik was erg benieuwd of er al mensen zijn die een vakantie hebben geboekt naar de zon. Wij zitten erg te twijfelen.Mitch is 14maanden oud. Aan de ene kant denk ik gewoon boeken, maar aan de andere kant, zie ik allemaal spoken. Wat als ie ziek word, eten, slapen e.d. , vliegen, zijn oren in het vliegtuig. Denk ik misschien teveel bij na.
Heeft er iemand al eerder gevlogen met een kleintje zo jong als Mitch.NOu ik ben benieuwd op de reacties. En hebben jullie nog tips , van waar naar toe en goede appartementen ofzo.
Wij zijn 13jaar terug naar kos geweest, geweldig, kon je ook lekker fietsen, dus ideaal met kleintje.Ik hoor graag van jullie, liefs Daan.xxx

hoi,

nee ik heb geen ervaring, maar wij doen het voorlopig nog niet. De reden is echter dat ik van een actieve wandel en doe-vakantie houd en dat schiet met zo'n hummel die veel slaapt niet echt op.
Ik vind het dan zonde om veel geld aan een vliegvakantie uit te geven als ik het idee heb dat ik er maar voor de helft lol aan heb.
Als jullie dat geen bezwaar vinden zou ik lekker gaan. Turkije of griekenland is niet zo heel lang vliegen, dus al gilt tie alles bij elkaar dan is het nog te overzien niet waar?

groetjes ELke

Hoihoi,

Onze Sep is nu alweer 10,5 maand, we hebben met hem gevlogen toen ie 6-6,5 maand was (in september), naar Spanje. Ging echt prima. Hij zat om zich heen te kijken en vond t allemaal prima, keek eigenlijk niet op of onder. En eigenlijk is het ideaal met zo's kleintje vliegen. Zit lekker bij je op schoot (nou hebben we natuurlijk wel maar 4 uurtjes in t vliegtuig gezeten) en ik had een flesje bij me voor t opstijgen (voor de oortjes). Die wilde ie geeneens.  Op een  gegeven moment ging ie wel een beetje zeuren, maar dat kwam  omdat ie moe was. Na een kwartier emmeren, sliep op schoot.    

Daarbij is t relaxed omdat je de kinderwagen tot aan t vliegtuig mee mag nemen en we hadden voor de zekerheid ook de draagzak mee. De vakantie is ook prima geweest. We zaten in een huisje, zijn een week weg geweest. Genoeg voeding meegenomen. Hij heeft zelfs geslapen op een groot bed omdat er geen campingbedje was. We hebben m gewoon ingebouwd haha.  

Dit jaar gaan we 3 weken naar de Ardeche in Frankrijk, met de auto. Is ongeveer 1100 km, dus een dag rijden. En dan gaan we luxe kamperen in zo'n mobile home. Dan is ie 15 maanden. Aangezien we ook met onze vent naar Oostenrijk zijn geweest toen ie 3 maanden was en dat prima ging, voorzie ik nu ook geen problemen.

Ik denk dat als je er zelf relaxed onder bent, het allemaal goed komt. En zolang je niet naar een onderontwikkeld land gaat is de medische zorg ook veelal goed. Zelf je ehbo pakketje meenemen voor de kleine; kinderparacetamol, evt.  tandenspulletjes, plijsters en noem maar op.    

Ik zou zeggen; gewoon lekker doen! Doe in ieder geval waar je je goed bij voelt toch?!

Groetjes!

Mariek

Hallo

Wij zijn één maand geleden de eerste keer met Robert gevlogen, toen was hij 13 maanden. Het was alleen een korte vlucht van 75 minuten naar mijn geborteland  Zwitserland, maar het gaat ja vooral om het starten en  landen.
De eerste keer ging het hartstikke mis, Robert heeft alleen één keer gehuild, van start tot landing. Maar hij was hartstikke moe, had geen honger of dorst (dus nauwelijks drinken) en was ook nog een beetje verkouden.
Op de terugweg hebben wij het gewoon veel beter geplend, hij was wel moe maar niet té en hij kreeg op de moment dat het vliegtuig startte een fles... dus lekker drinken bij het starten waardoor hij  geen last had van  druk in de oren. En bij het drinken is hij nog even in slaap gevallen. De rest van de vlucht hebben wij hem goed bezig gehouden met boekjes aankijken en spelletjes doen en het ging hartstikke goed, geen tranen, gewoon onze lieve en vroolijke Robert.
Ik kan je dus alleen aanraden om de vlucht goed te plannen en de hele dag al op deze vlucht af te stemmen. Zo gaat het vast wel goed. En zo kun je van heerlijke zon-vakaties genieten

Groetjes,
Nicole

Hoi!

Hier gelukkig goede ervaringen met vliegen!
Ioannis was 9mnd. en met anderhalf en met bijna 3 de laatste keer. Billy nu 13mnd heeft vorige maand z'n eerste vliegervaring gehad. Alle keren vloog ik alleen met kind(eren).
Inderdaad, drinken bij stijgen landen,speelgoed en koekjes. Veel geduld en liedjes.
Het was even moeilijk toen ze beiden sliepen op de terugweg en dat we geen rechtstreekse vlucht hadden (totaal 6xstijgen landen heenweg en terugweg).
Ik heb veel gevlogen nooit ergens last van behalve 1x toen ik zwaar verkouden was, wat een oorpijn, ik had mn nagels in mn handen! Was dus ongerust omdat de kids beiden snotneuzen hadden, maar gelukkig hadden ze nergens last van!
Het stelde me ook gerust dat een vriendin van me, oudste 5 jongste 3 echte bengels en ze was 5mnd zwanger v tweeling maarliefst een 8 uur durende vlucht en terug heeft gered, mijn voorbeeld heldin! Dus is die 3en een half uur van mij een eitje!!!!!
succes!
Een tip, hier in Griekenland zijn ze extreem kindvriendelijk!

Hallo vakantiegangers

Wij zijn vorig jaar augustus met onze dochter die toen 9 maanden was, gevlogen naar Portugal, Algarve. Ongeveer 4 uur vliegen.
Lekker vroeg erheen omdat we om 5 uur al moesten vliegen!! Ging gelukkig goed, pas op het allerlaatste moment het vliegtuig binnengestapt en we zaten met meerdere kindjes bij elkaar, dus ze konden elkaar lekker vermaken. Ze heeft nog even geslapen en geen last van de oortjes gehad.
Terug idem dito. Ging ook goed.
Nog een tip voor het vliegen: Wij hadden voor haar een aparte weekendtrolly bij ons, waar alles voor de eerste dagen inzat. Die hadden we als handbagage meegenomen. Zodat we niet, als de koffers kwijt zouden raken, we niets voor haar hadden.
Alle voedingen, luiers en melk hadden we ook voor de hele vakantie mee.

Dit jaar willen we ook naar Frankrijk in een kant en klare tent, maar het is nog aardig duur.
Ik las dat Babydoll ook dat gaat doen, waar gaan jullie heen?? Ik ben wel benieuwd.

Iedereen een fijne vakantie toegewenst.

Hallo allemaal.
Bedankt voor jullie leuke reacties.
Ja je moet er ook niet teveel bij nadenken he en gewoon doen,haha.
maar toch op het moment ben ik ook in Frankrijk aan het neuzen en dan ergens bij de Vendee ofzo. (loire, Jura), en dan in een stacaravan. Ben veel boeken aan het uitspitten, het word nog moeilijk.Ja en dan is het dus ook een poosje rijden, ach als we er vaak uitgaan , en Mitch slaapt toch ook erg goed in de auto, dus we zullen wel zien.Veel succes met jullie vakanties.Doei, liefs Daan.

Hoi Daan,

Wij zijn net met onze zoon Daan 12mnd, naar Madeira op vakantie gegaan. 's ochtends om 3 uur in de auto waar hij niet is gaan slapen hij vond het 1 groot feest. Vervolgens in het vliegtuig driekwartier even de ogen dicht gedaan en na aankomst nog eens driekwartier geslapen. Terwijl het normaal een goede slaper is. hij was dan ook kapot toen we aankwamen en heeft vlak voordat we in het hotel waren de auto onder gekotst. Ik denk van pure vermoeidheid.
In het hotel konden wij weinig want we hadden een balkon op het Noorden, koud en winderig en er stond een afvoerpijp van een restaurant voor ons balkon met enorme stank van dien. We zaten dus beide slaapjes van Daan (en de eerste 3 dagen de hele dag want hij heeft van de 7 dagen er 3 de hele dag geslapen) op de hotelkamer. Kijk dus goed naar wat voor appartement of hotel je neemt, het moet voor jullie ook leuk zijn want je zult toch lange tijd op of bij de hotelkamer zitten.

Ik vond het voor 7 dagen eigenlijk te veel rompslomp omdat hij zo lang nodig had om weer een beetje bij te komen van de reis. Maar ik moet er wel bij zeggen dat Daan enorm alert is, misschien slapen andere kindjes wel zonder problemen. Daan heeft alleen maar klap 's in je handjes gedaan, is wel heel erg lief geweest trouwens.

Als je het gaat ondernemen zou ik het niet voor 7 dagen doen en kijk goed naar de accomodatie, kun je zelf lekker naar buiten, heb je een balkon of terras op het zuiden e.d. zit je niet te ver van de stad want anders ben je er net en moet je weer terug want je kind moet slapen (tenzij je een buggyslaper hebt natuurlijk, lijkt me heerlijk).

Succes met afwegen!

Terug
Bovenaan