vakantie

Hoi

Ik ben net terug van vakantie met onze dochter van nu 11 weken. Ze was negen weken toen we gingen vliegen naar Spanje. En het ging prima! Zelfs beter dan gedacht...waarschijnlijk omdat we zelf ook relaxed waren en dat had een goede uitwerking op Julia. Ze vond het zelfs helemaal geweldig om in een andere omgeving te zijn en heeft superveel geslapen, zelfs op het strand.

Handig om mee te nemen, vond ik: iets vertrouwds van thuis (knuffel oid); sunblock, zonnebrilletje en hoedje(tegen het felle licht), parasol, en veel rompertjes (rest van kleding nauwelijks nodig met warm weer)+ hydrofiele luiers. En niet te vergeten een muskietennet! Was ik de eerste avond vergeten en de volgende ochtend had ze twintig muggenbulten op haar wangetje.

Als je flesvoeding geeft is het handig om te checken of ze dezelfde voeding hebben in Tjechie, anders meenemen. De rest van verzorgingsartikelen, zoals luiers, doekjes etc hebben ze doorgaans allemaal wel.

Veel plezier!!1
groetjes, charlotte
 
Mijn persoonlijke mening is dat een baby de eerste maanden een stabiele omgeving nodig heeft, waarom meteen al met zo'n kleintje op reis, dat is toch veel te vermoeiend. Ze komt nog maar net kijken. En wat Charlotte zegt dat haar baby van 11 weken het helemaal geweldig vindt in een andere omgeving. Ze kan nog maar net scherp zien en slaapt veel zoals ze schreef, hoe kan ze er dan van genieten? Ikzelf heb na de geboorte van mijn kinderen een jaartje overgeslagen met op vakantie gaan, of ik heb gewacht totdat ze wat ouder waren. Maar goed, dat is mijn mening en die vroeg je. Wat je ook doet, in ieder geval veel plezier met je kindje....
 
nou nee hoor!!!! deze fout hadden wij ook gemaakt,, onze dochter al 12 maanden had echt een probleem, wij zijn net van turkije terug en had geen potjes, luiers, doekjes meegenomen ook omdat mij verteld werdt dat , dat niet nodig was, nou het tegendeel is bewezen ze hadden wel luiers, doekjes maar vreselijk duur( pak merkloze luiers 35 euro, doekjes merkloos 5 euro)_ en potjes en pap nergens te verkrijgen ik dacht dat ik gek werdt!!!! zei had dan gelukkig wel de leeftijd dat ze mee kon eten, maar voor hetzelfde geld was ze veel jonger, en flesvoeding had ik wel meegenomen( god bless me) want daar hadden ze echt geen friso of nutricia.. nou veel succes en dat je niet moet gaan omdat ze zo klein zijn vind ik onzin, als je een beetje het zelfde regelmaat erin brengt is er weinig aan de hand.. groetjes danielle
 
Je kunt beter met eten ed geen risico's nemen, bel de fabrikant om te vragen of het in je vakantieland verkrijgbaar is of neem gewoon voldoende mee vanuit Nederland. Als je kind flesvoeding krijgt zou ik in ieder geval voldoende melkpoeder meenemen. Wij zijn net terug van een vakantie in Italie, de eerste 3 dagen had mijn zoontje van 7 maanden koorst en was erg verkouden. Wat was ik blij dat ik de oorthermometer en paracetamol mee had genomen. Wat die stabiele omgeving betreft, ik geloof niet dat zo'n jonge baby plezier beleeft aan een vakantie maar ik geloof ook niet dat het slecht is voor je kind. Dus waarom zou je het dan laten? Het enige wat je kind nodig heeft is zijn ouders en zijn eigen vertrouwde voeding.
 
Je moet er eigenlijk wel een paar dagen voor uittrekken, want het is niet zo goed voor je kindje om langer dan 1,5 uur in de maxicosi te zitten per dag.
Waarom gelijk zo ver? Je kindje heeft er niets aan en loopt alleen maar risico's. Blijf gewoon in Nederland!
 
Terug
Bovenaan