Vakantie?!

Hoi!

Hebben jullie al plannen gemaakt voor de zomervakantie?
Wij weten nog niet wat we doen, we twijfelen; tent/huisje- frankrijk/nederland....
Wie ervaring met kleine kids op vakantie???

Gr Zonneke

Het ligt in de planning om een tent te gaan kopen en te gaan kamperen. We willen 3 weken naar zweden gaan.

Vorig jaar augustus, toen hugo 10 weken was, zijn we ook naar zweden
geweest, maar toen in een houten huisje. We hebben toen ook een
nachtboot genomen om zo min mogelijk in de auto te hoeven zitten. Hugo
was het niet gewend (hebben geen auto, hadden er een gehuurd) maar het
ging heel goed. We vonden hem toen te klein voor een tent.

We willen eigenlijk wel in juli gaan omdat je er denk ik goed aan moet
denken of het niet al te vochtig en koud gaat worden 's avonds. In het
2e deel van augustus kun je dat ook in de zuidelijke landen al hebben.

Als je het ritme van je kleintje in de gaten houdt en probeert aan te
houden denk ik dat het prima gaat. Ze zijn dan al weer een jaar oud,
dus ik denk dat het prima gaat.   Het is ook een beetje hoe je er
zelf in staat natuurlijk.

Ik zou wel willen dat het al zover was, ik heb er wel zin in.

Groetjes, Miriam

Wij zijn tot nu toe altijd naar ons vaste stekkie in Zeeland geweest, Domburg. Daar huren we een luxe vakantievilla aan zee en daar hebben we het tot nu toe steeds geweldig gehad. Zon, zee, strand en toch maar 2 uurtjes rijden. Met 2 ukjes gaan we toch geen spectaculaire dingen doen. Met z'n tweetjes waren we van de actieve vakanties en de cultuurreizen. Maar nu lekker zon, zee, strand etc. De kids hebben dan de meeste lol. Rond juli willen we weer een weekje naar Domburg.

Komend najaar gaan we voor het eerst een echt verre reis maken met de kinderen. De plannen gaan richting Curacao. Mijn ouders zijn net terug en gaan in oktober weer, dus waarschijnlijk gaan we nu voor het eerst mee met kinderen. Pepijn was als baby heel erg een rust en regelmaat kind en met hem verder weg gaan zou geheid flinke problemen hebben opgeleverd. Ok is veel makkelijker. Die is ook wel van de regelmaat, maar Ok maakt het niet uit waar hij slaapt, als het maar op tijd is. Dus die slaapt ook uitstekend in een campingbedje, wandelwagen of in de auto. Pepijn sliep alleen in een echt ledikantje.
Inmiddels slaapt Pepijn ook overal, dus nu kunnen we met een gerust hart gaan.

De eerste jaren beviel ons zo'n huisje geweldig goed, er zit gewoon een complete babykamer in (commode, ledikant, babybadje etc.) en ook beneden is alles op baby's aangepast (box, traphekjes, kinderstoelen, magnetron, vaatwasser, speelgoed buiten zoals een zandbak,zwembadje, hekjes om de tuin, bolderkar).

Vandaar dat we komende zomer weer naar "ons" huisje gaan (we hebben een vast huisje dat we steeds huren omdat dat zo'n heerlijk huisje is en het zo dicht bij het strand is).

Groetjes Kora

Wij wilden graag naar Hongarije, maar ik vind dat toch te ver rijden.
Toen twijfelden we tussen Noord-Frankrijk of Duitsland, en we hebben gekozen voor Duitsland. 2 jaar geleden (vlak voordat ik zwanger raakte) hebben we een 6-pers tent gekocht en dus nog nooit gebruikt. Ik ben nu druk op zoek naar een leuke camping voor een week of 2. Ik ben al vaak in Duitsland op vakantie geweest, mn vriend nog nooit.
Vind het wel erg spannend, in een huisje heb je alles bij de hand. Ik ben nu al bezig met bedenken wat ik mee moet nemen.
Sarah wordt 20 juni 1 jaar, en voor haar verjaardag ga ik allemaal spulletjes voor de vakantie vragen.

Hoi,

Nou, in mei gaan wij naar Portugal! We gaan ervan uit dat het deze keer allemaal goed gaat.
We gaan vliegen. We hebben een 3 kamerappartement, en op basis van half pension. Heb er nu al zin in!

Groetjes, Cathy

Oeps, je vroeg ervaringen.
Verwacht niet dat je veel bijzonders kunt ondernemen. Alles is al vreemd op vakantie, dus het duurt wel een paar dagen voordat kinderen helemaal gewend zijn. (zeker 2-3) Daarna zul je ws ontdekken dat je niet veel verder komt dan de camping / appartementencomplex en de dichte omgeving.
Toen we met Thom voor de eerste keer echt op zomervakantie gingen was hij 15 maanden oud. Naar Italië. We hadden samen met vrienden, die een  dochter van Thom's leeftijd hebben,  een stacaravan gehuurd (ieder gezin een eigen caravan) Wat we gezien hebben? De omringende stadjes, het strand en het zwembad. We zijn 1 keer verder weg geweest. De hele dag op pad. Daar hebben we 2 dagen ellende van gehad. Ze waren helemaal uit hun doen daarvan.
We hadden een camping uitgezocht met een aantal voorzieningen. Restaurant, winkeltje, wasmachines,  strand en zwembad. De stacaravan was ruim genoeg voor 3 man. We hadden ons eigen camping bedje mee. Een kinderstoel konden we daar huren. (bedje ook, maar dat wilde ik toen niet)

Dit jaar ga ik er ook van uit dat we niet vaak het complex af zullen komen. Vliegen zal best gaan. Een bedje hebben we daar gevraagd. Een 3 kamerappartement zodat ieder kind een eigen kamer heeft. Houden ze elkaar niet wakker. En halfpension omdat het gewoon lekker makkelijk  is. Het was een betaalbare reis. Aanbieding was 2 weken gaan, 1 week betalen. Ja, en dat laten we dan niet liggen! Het is de laatste keer dat we in het voorseizoen weg kunnen. (i.v.m. de basisschool voor Thom) Want in het hoogseizoen is dit niet te betalen. Dan gaan wij ook gewoon met onze vouwwagen weg.
Hopelijk kun je wat met mijn verhaal.
Groetjes, Cathy

Wij hebben dit jaar voor het eerst echt een vakantie geboekt. Voorgaande jaren gingen we naar de luxe stacaravan van mijn schoonouders. Maar dat wordt nu met twee koters een beetje krap.
We hebben nu een weekje geboekt in een villa chalet op een vakantiepark in Brabant.
Wij vinden het heerlijk om in Nederland te blijven, zie het niet zitten om met 2 kids een heel eind in de auto te zitten. En zolang zij zich maar vermaken, dan komt het met ons ook wel goed!

Groetjes Rianne

Wij hebben nog geen ervaring wat betreft op vakantie gaan met een kleintje. Eind juni gaan we met z'n 3tjs naar Zuid Frankrijk, met de auto & tent. De camping kennen we van een eerdere vakantie, kleinschalig tussen de wijnranken.
We zien het helemaal zitten om die kant op te gaan, samen kamperen vonden we al helemaal geweldig en  met Sara gaan gewoon door met de kampeervakanties.  Lekker de hele dag buiten in de natuur.

Waar twijfelen jullie over?

groetjes,
Martine

Terug
Bovenaan