Vakantie

Wij gaan in mei een cruise maken. Eerst met het vliegtuig naar spanje en dan het middellandse zee gebied langs. De kleine is dan 11 maanden oud.
Afgelopen jaar was ze 3,5 maand en zijn we naar midden-frankrijk naar een camping geweest voor een week. Helaas hadden we een paar dagen wat minder weer. Wat wel fijn was, was dat ze borstvoeding kreeg, dus ik hoefde niet met allerlei potjes en poedermelk te slepen.
Nu gaan we met een Nederlandse rederij, er is een arts aan boord en als het goed is is die ook Nederlands. Als nu het weer ook nog meezit en de kleine het naar haar zin heeft, dan zijn papa en mama helemaal gelukkig!

hoi dames

wij zijn er ook nog niet uit,
mijn schoonouders hebben een app in turkije dus als we gaan word het daarheen,
maar ik vind het daar altijd zo warm.
misschien slaan we wel een jaar over en gaan we een weekend center parcs ofzo,
ben ik trouwens ook nog nooit geweest.
en dan volgend jaar maar weer turkije.

heel veel succes dames wel grappig dat iedereen zo aan het twijfelen is,
gr mascha

Hoi esther, en de andere mama's...

Wij gaan dit jaar wél vliegen, ook naar Menorca.. Is niet zo'n heel lange vlucht, dus mocht het niet fijn zijn dan duurt het niet zo'n eeuwigheid.. Ong 2 á 2,5 uur vliegen. Er zijn op dat eiland veel kindvriendelijke accomodaties en kleine strandjes / baaitjes die langzaam aflopen in zee. Ideaal dus voor met zo'n kleine, vinden wij.
Elise is dán trouwens 15 mnd.
We gaan zelf met Holland International en helaas heb je daar voor kinderen tót 2 jr geen bagagevrijdom dus dat wordt proppen bij ons in de koffer of een kleine trolley als handbagage, want tja, hoe het daar met voeding e.d zit weet ik niet. Dan neem ik liever een voorraad mee uit Holland.

Ook heel leuke accomodaties in de zon-zekere bestemmingen met véél vermaak voor kinderen (oa. babyworld en kidsworld) staat op www.gobest.nl

Veel succes met je zoektocht en keuze.. Gewoon eens proberen zou ik zeggen...

hoi,

wij gaan een week met de auto naar Tjechie. we hebben daar een landal huisje. in het park is buiten een meer en binnen een zwembad, dus ik denk dat we er genoeg kunnen doen met die kleine, met goed weer en met minder weer.ook heb je de luxe van een huiske en aangezien we met de auto gaan, stoppen we die helemaal vol, met alles wat we denken nodig te hebben, hahahaha.
zonder stoppen is het 8 uur rijden. we willen gewoon vroeg gaan en dan op tijd stoppen. gelukkig vind joris het helemaal geweldig in de auto, vooral nu hij in de nieuwe autostoel mag.

gr floor

Hoihoi,

Wij weten het ook nog niet. We willen dit jaar wel gaan vliegen, maar waarheen??
Waarschijnlijk Griekenland of Canarische Eilanden. Dat beviel ons voorheen altijd wel goed. Maar hoe dat nu zal zijn met onze kleine meid? Ach we zien wel, we beslissen meestal toch pas op het laatste moment.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Nou wij houden het wat dichterbij Nederland. Een paar uurtjes rijden, dat vind ook mama zelf niet erg haha.
Wie weet gaan we ooit nog naar een warm land. Het lijkt me alleen zo warm voor die kleintjes .

Hoi

Wij zijn nog niet uit wat wij gaan doen. Sinds Celeste daar is zijn wij nu 4 keer in Denemarken (mijn moeder in Denemarken overleed onverwacht toen Celeste bijna 4 weken oud was) Wij zijn de meste keren met de auto gegaan. Met doorijden is het 7 uur ong. maar met Celeste maken wij minimaal elke 2 uur en pause van minimaal 1/2 uur. Afgelopen donderdag zijn wij met de vliegtuig gegaan voor het eerst en dat was  erg spannend. Ik was bereid om borstvoeding te geven bij opstijgen en afdalen maar die  kleine meid viel in slaap voordat wij de lucht in gingen en werd pas wakker toen wij bij de terminaal in Denemarken waren. Op de terugweg hield zij zich wakker totdat wij in de lucht waren en sliep lekker door tot dat wij weer uit de vliegtuig mochten.  Na dat heb ik geen probleem met en vlucht naar zuideuropa maar geen zin in om in de hitte te gaan. Dan liever Griekenland, Italie of Spanje in april of mei - dat hebben wij vaker gedaan met ons tweeen   -  maar altijd alleen ticket en huurauto vooruit bestelt en dan maar kijken wat leuk is. Ik spreek een beetje grieks en hebben zo de minder toeristische delen van het Griekse vastenland  ondekt inkl. een  beer in de nordelijke bergen van Griekenland. Ik hou van dat sort vakantie!

Mor 74 - m.v. Celeste, bijna 6 maanden    

Hallo allemaal,
Ik lees van meerdere dat ze de hitte niet in willen. Even voor de duidelijkheid: wij gaan in april, want zon mag, maar we houden er zelf ook niet van als het te heet is.

groetjes

Terug
Bovenaan