Vakantie

Ik ben benieuwd of jullie nog voor de bevalling op vakantie gaan. Normaal gesproken gaan we meestel net voor het hoogseizoen (juni) en in het nasseizoen weg. Maar ik heb nu weinig de behoefte om hoog zwanger nog ver te gaan reizen. Tevens gaan we altijd met het vliegtuig weg en het advies is om dat na ongeveer 32 weken niet meer te doen. Nu willen we graag in maart nog samen weg, Het zal de laatste keer zijn dat we echt met zijn tweetjes een langere tijd weg kunnen. We zitten alleen een beetje in dubio welke bestemming het gaat worden. We willen wel wat zon hebben en mijn man is een duiker dus die mogelijkheid moet er ook zijn. ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn t.a.v. zwanger op vakantie/lang vliegen. Voor diegene die al een kindje hebben: hebben jullie tijdens je zwangerschap een verre reis gemaakt (Antillen, Azie o.i.d.) en wat zijn jullie ervaringen hiermee? Ik zou graag weer naar Curacao willen, we zijn daar vorig jaar ook geweest en dat is heel goed bevallen. Maar ik zie wel een beetje op tegen de lange vliegreis.. Ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Hoi Elise,

Tja mijn uitgerekende datum 29 juli ligt ook midden in de vakantie, meestal gaan we eind aug/begin sept   naar Frankrijk of Italie maar dat zal dit jaar dus ook niet lukken. Nu hadden we al een weekje Oostenrijk staan eind april en hebben we besloten begin juni als ik circa 33 weken zijn een weekje in NL te blijven. Ik ben tijdens mijn 1e zwangerschap rond circa 24 weken nog 2 weken naar Thailand geweest dat was goed te doen. Volgens mij zul jij iets verder zijn in maart maar als je je goed voelt moet dat volgens mij geen probleem zijn. Het voordeel van de nederlandse antillen is natuurlijk de taal, mocht je om wat voor reden voor controle naar het ziekenhuis moeten dan is dat geen probleem en volgens mij is de gezondsheidszorg ook wel op orde. Ik had vantevoren afgestemd met de VK wat te doen bij vragen en waar rekening mee te houden.
Ik zou er nog lekker van genieten tenminste als je gevoel daar goed bij is.!
Groetjes Femke

Hoi Elise

Ik heb toevallig net geboekt! Wij gaan in april 2 weken naar Turkije.
Ik heb al een zoon en die is dan 13 maanden en ik ben 16 juli uitgerekend.
We hebben dit (zwanger en 1 kind) nog niet eerder gedaan maar we zijn al lang niet op vakantie geweest dus we hadden beiden zo iets van: dit moeten we nu echt doen!

Ik vind het ook best spannend, zwanger en met kind voor het eerst op vakantie.
Maar goed voor alles is een eerste keer.

Als ik jou was zou ik gewoon lekker op vakantie gaan.
Ze zeggen een 'happy mama   een happy baby!'

groetjes
marina

jaaaa vakantie, ohw ik ben er aan toe!!!
1 maart zijn we op weg naar de zon. Heb er heel veel zin in. Lijkt me ook wel leuk dat het een soort van voor het laatst met z’n drieën is. Wel duurder trouwens, nu hij 2 is. Was ik nog even niet op bedacht, haha. We vliegen vaker met ons zoontje maar nog nooit langer dan 4,5 uur. De ene keer gaat het prima en de andere keer is het een hel. Ach, we zien wel. Hij is weer een stukje groter en heeft nu gelukkig een eigen stoel!
Daarna gaan we niet meer want ik wil in de buurt van ons ziekenhuis blijven. Dat krijg je als je met 33 weken, met spoed geopereerd bent... Gaan we lekker hier van de zomer genieten, daar kijk ik ook naar uit.

Wij zijn net terug van een wintersportvakantie. Ik pas gelukkig nog in mijn ski-broek....dat zal over een paar weekjes wel anders zijn.
Voor de rest hebben wij geen vakantieplannen, misschien gaan we nog een weekendje weg.

Gr. Gea

Wij zitten er ook aan te denken om een weekje weg te gaan medio mei of zo. Maar dat hangt een beetje van mijn man z'n werk af en van de vakantiedagen. Bovendien willen we binnenkort ons huis te koop zetten, dus wellicht moeten we t.z.t. wel verhuizen. Allemaal erg onzeker dus.

Wij zijn niet aan schoolvakanties gebonden, omdat onze oudste nog geen 2 is. We kunnen dus lekker last minute gewoon weggaan.

Groetjes, Marisa

Hoi Marisa,
Als je nog in mei weg wilt, ga je dan nog wel vliegen?
Wij zijn nog steeds bezig met de vakantieplannen. Dat we in maart twee weken weg gaan is één ding wat zeker is, dat we naar Curacao gaan ook. Ben nu alleen wat dingen aan het uitpuzzelen om een zo'n goedkoop mogelijk ticket te kopen en dan zelf losse accomodatie te regelen. en oh, wat ben ik toch besluiteloos!! Kan gewoon geen knopen doorhakken. Mijn man en ik hebben besloten om toch echt dit weekend alles te gaan boeken..
Ik heb overigens bij Bol.com 5 (zwangerschaps)boeken bestelt om lekker die twee weken vakantie mezelf mee te vermaken, Mijn man gaat veel duiken dus kan ik lekker ongestoord een boekje lezen.
Groetjes,
Elise

Hai Marisa,

Ik ben nu 15 weken zwanger en ga volgende week 4 weken op vakantie naar Nieuw Zeeland,met onze kleine van bijna een jaar. We dachten, nu kan het nog nu ik nog niet zo'n dikke buik hebben en NZ wilden we altijd al naar toe. Alleen de vliegreis is erg lang..........
Gewoon lekker op vakantie gaan en er van genieten!

Gr. Martje

Terug
Bovenaan