Vakantie

Wij gaan een weekje in NL op een leuk vakantie park. Ik ben als we gaan bijna 33wkn. Volgens mij kun je met 7maanden al niet meer vliegen. Meeste maatschappijen willen je dan niet meer meenemen. En buiten dat zou ik absoluut niet het risico willen nemen dat ik in het buitenland in het ziekenhuis beland. En 2 of 3uur zitten in zo'n vliegtuig stoel... Nee ik heb er bewust voor gekozen in NL te blijven. Hopen maar dat het weer beetje ok is. Volgend jaar zoeken we de zon wel weer op.

Wij gaan begin van de zomervakantie 2 weken naar Zeeland in de caravan van m'n schoonouders. Ik ben dan 31 weken als we gaan. De caravan en voortent worden opgezet door m'n man en m'n schoonvader dus daar hoef ik niets aan te doen.
Onze zoon vermaakt zich opperbest op de camping en loopt niet weg dus dat is ontspannender dan thuis.
Aan de overkant van de camping (kleine boerencamping) ligt het strand dus hopelijk kunnen we daar vertoeven :) Ik neem wel de zwangerschapskaart en papieren van de echo's van het WKZ mee, mocht er wat gebeuren, dan heb ik wel alles bij me.

Als je wil vliegen kan je dat het beste met je vk overleggen. Die kan ook een verklaring geven waardoor je toch nog met het vliegtuig mee kan als je dat wilt. Zorg wel dat je alle gegevens bij je hebt die ze in een ziekenhuis nodig kunnen hebben mocht het toch mis gaan.
In het buitenland worden ook kinderen geboren, dus als je het goed voelt moet je gewoon gaan! Al zou ik niet naar donker Afrika vertrekken als ik jou was ;)

Wij zijn in april al een lang weekend weg geweest, dus we gaan niet van de zomer. Misschien nog een weekendje naar mijn ouders, maar verder niet.

Door onze verbouwing en het nog willen lopen van de 4-daagse gaan wij ook niet meer deze zomer. We zijn in maart een week naar israel geweest. En in februari/maart gaan we samen met de kleine naar vrienden in Curaçao dus deze zomer lekker thuis, maar ik vind ook als jij je goed voelt kun je best vliegen indd niet heel handig om naar de rimboe te gaan , en je moet even kijken tot hoeveel weken vliegmaatschappijen je toe laten ik heb dat toen ook eens opgezocht ik geloof sommige bij 36 weken en andere bij 34 al niet meer. Kortom...lekker doen waar jij zin in hebt ahaha!

Nou wij gaan ook niet hoor....tot groot verdriet van de kinderen, maar ik wil ook zeker geen risico lopen en weet niet of ik zo'n reis nog wel zie zitten. Bovendien wil ik in huis nog wel wat dingentjes gedaan hebben voordat de kleine komt. Dus lekker in het achtertuintje! (scheelt wel dat ik aan de rand van de duinen woon hoor....als het dan lekker weer is zitten we zo op strand). Maar met een fit-to-fly brief van je vk kan je bij een hoop vliegmaatschappijen tot 36 en zelfs tot eind van de 34 weken nog vliegen! Je moet per maatschappij bekijken wat hun voorwaarden zijn. Succes!

hoi hoi Wij gaan nog wel op vakantie naar Frankrijk voor zo'n 2 weken met de caravan. Ik ben dan 31 weken zwanger (eind sept uitgeteld) en als we terug zijn begint aansluitend mijn verlof. Ga er natuurlijk niet vanuit dat ik in Frankrijk ga bevallen, al weet je het natuurlijk maar nooit. Maar ik durf het risico wel aan hoor. De autorit (van 2 dagen) zie ik wel een beetje tegenop, maar ja we hebben toen de keuze gemaakt. Ik vind het toch wel lekker hoor, het zonnetje opzoeken in het buitenland op een camping. Vooral ook voor ons zoontje van 2.Succes met het uitzoeken van je vakantie! groetjes

wij gaan als ik 33 weken zwanger ben naar de Jura, Frankrijk, als we terug komen weekje vrij nog en dan begin mijn verlof (4 weken). Heerlijk, heb nu al zin om weg te gaan. Nog 7 weken (van 20 uur) werken en dan zit het erop. Ga waarschijnlijk stoppen op mijn werk en 1,5 bij mijn vriend in de zaak werken. Hier weten ze nog van niets, dat ga ik pas melden als ik bevallen ben..

Terug
Bovenaan