vallen

Ik ben daarstraks op straat gevallen. Ik was niet heel goed aan het opletten (heel stom, ik weet het) en struikelde over een stoeprand. Ik ben vervolgens op mijn knie, elleboog en schouder gevallen (doorgerold dus eigenlijk). Maar niet op mijn buik. Hooguit heeft de zijkant van mijn buik de grond geraakt.Ik ben 19 weken en hoop dus, dat wil zeggen dat de baby in ieder geval nog veel ruimte heeft en daardoor beter beschermd is. Mijn moeder zei al dat zolang ik geen bloed of evt vruchtwater verlies, ik me geen zorgen hoef te maken......maar dat doe ik toch een beetje. Mijn vk kan ik alleen op een spoed nummer bereiken en zo dringend lijkt het me nu ook weer niet.
Ik denk dat ik me inderdaad geen druk hoef te maken en dat er niets aan de hand is, maar ik vind het fijn om door andere zwangeren die dit ook hebben meegemaakt te horen.
Dus als je ook een keer gevallen bent hoor ik graag wat eventueel de vk zei of wat je zelf ervaarde. Overigens voel ik aan mijn buik niet echt iets.
 
Ik ben ook een keertje flink gevallen en was er heel erg door geschrokken, maar een kind kan het wel hebben hoor. Er was een tijdje terug zelfs iemand hier op het forum die van de trap was gevallen, ik meen zelfs gedeeltelijk op haar buik. Die maakte zich natuurlijk ook grote zorgen, maar uiteindelijk bleek alles goed te zijn met het kindje.
Het vruchtwater werkt als een mega-bumper die alles tegenhoudt. Dus er zal echt iets heel heftigs moeten gebeuren, wil je kindje er echt iets van oplopen. Anders toch nog eens je verloskundige bellen. Of als die er niet is: gewoon een andere vk, die zal je toch ook gerust kunnen stellen? Succes en try not to worry!!
 
Ik heb in het begin van mijn zwangerschap een auto ongeluk gehad en toen wist ik nog niet eens dat ik zwanger was....dus infeite hoef je je nergens zorgen over te maken want de baby zit goed ingepakt!!
 
Mijn moeder is ooit hard van de trap gevallen toen ze zwanger was van mijn broer en er bleek niets aan de hand. Je kind wordt goed beschermd door het vruchtwater. Mijn ervaring is wel dat als je je echt zorgen maakt (en dat kan ik me wel voorstellen hoor) je gewoon de vk mag bellen voor geruststelling.
 
Ik heb met 10 weken een aanrijding gehad en een week of twee daarna viel ik van de trap(niet op mijn buik gelukkig).Kortom die kleine heeft al wat ongemak meegemaakt aan het begin van de zwangerschap Bij mij gaat alles nog steeds goed, er werd mij toen verteld dat zo'n kleine best wel wat kan hebben en dat het goed beschermt wordt door het vruchtwater. Maar als je twijfelt moet je gewoon bellen hoor naar je vk. Daar is hij/zij toch voor. Je kunt maar beter een keer teveel bellen maar daarna wel weer gerust zijn dan dat je de hele tijd ongerust bent.
Succes
 
ook ben een keer gevallen plat op mijn snuffert toen ik een week of 26 was, die slappe banden enzo veroorzaken dat. Ik ging zo door mijn enkel heen en daar lag ik. Ook ontzettend geschrokken natuurlijk, maar inderdaad zit je kindje goed ingepakt en kan tegen een stootje. Ik ben eenmaal thuisgekomen wel rustig op de bank gaan liggen met mijn handen op mijn buik om het kindje te laten bewegen, gewoon voor mijn eigen gevoel weer even contact maken zeg maar

sterkte sandra
 
ik zou je idd niet te veel zorgen maken.
je kindje zit heel goed beschermd.
ik ben zelfs met 33 weken keihard op mijn zij gevallen aangezien mijn hond zo lief was om achter een kat aan te gaan wat ik niet gezien had en dus ook niet de riem los liet.
dus heb toen een behoorlijk smak gemaakt.
heb ook twee dagen last gehad van mijn been en rug.
ik ook heb toen ff de assistente gebeld en die zei het zelfde als je moeder.
of ik geen bloedverlies of zo had.
dus denk dat het wel goed zit hoor.

groetjes dolfijntje
(37 weken)
 
Terug
Bovenaan