Vamaf wanneer loopfiets

<p>Vanaf wanneer kunnen kindjes opeen loopfiets? Twijfel om nog een 3 wieler te doen (zo’n 4 in 1) te doen of nog even wachten en dan een tweewieler..</p>
 
Ligt er een beetje aan...mijn oudste kreeg een loopfiets (2-wieler) met haar 2e verjaardag. Maar ze durfde er pas op met ruim 2.5 jaar. Mijn jongste dochter fietste er met 21 maanden al op weg!! Dus dat scheelt best wel. Maar gemiddeld durven ze op een 2-wieler met ruim 2 jaar!
 
Wij hebben met 17 maanden een 4-1 oplossing gekocht. Ze is nu 19 maanden en hij staat nog steeds op de stand met duwstang en plateautje om haar voetjes op te zetten, en dus 3 wielen. Hij kan ook een driewieler fietsje worden en een loopfiets met 2 wielen of 3 wielen. 
Hij is nu nog iets te groot om mee te lopen voor haar. En ze vindt het geweldig om erop te zitten en geduwd te worden. Zelfs even proberen mee te lopen vindt ze erg leuk. Maar dat lukt haar dus gewoon nog niet zo goed. Daarnaast, als we eenmaal het park bereikt hebben na 10 min, dan wil ze eraf en gewoon lekker lopen. 
Hij is hier nu dus vooral voor de fun zo af en toe. 
Wel hebben we een klein houten loopfietsje voor binnen, met 3 heel kleine wieltjes. Echt voor jonge peuters. En daar komt ze binnen sinds een paar weken echt wel goed op vooruit. Dit was een afdankertje van vrienden, maar ik vind het dus wel een goede voorloper op de 4-1 oplossing. Ik denk dat als ze een paar maanden ouder is en iets groter. Dat ze zeker met 3 wielen wel leuk mee moet kunnen lopen op haar fiets. 
 
Wij hebben ons zoontje een loopfiets gegeven rond zijn tweede verjaardag, maar hij gebruikt hem amper. Hij begrijpt nog niet echt dat hij daar mee kan rijden en vindt het dus ook nog niet leuk. Ik zou persoonlijk zo'n driewieler (met of zonder loopstang) die je kan ombouwen naar fietsje kopen
 
Hoi ik heb met anderhalf een houten loopfietsje gekocht op marktplaats binnen een paar weken liep ze er op weg alleen het opstappen zelf lukte nog niet en nu heeft ze een grotere van ijzer die is een stukje zwaarder die heeft ze met 2.5 gekregen en daar fiets ze makkelijk 2 km mee naar de supermarkt en terug
 
Hier een veloretti loopfiets gekocht waar ze ruim voor de tweede verjaardag op weg crosste. Maar ja, elk kind is anders ;)
 
Hier 2 jongens die totaal geen helden zijn. Een klimrek of een glijbaan vinden ze nog steeds eng (inmiddels net 5 en bijna 3) Maar vanaf een jaar of 2 konden zwak vrij snel op een loopfiets met 2 wielen. De truc hier: hou de loopfiets even binnen tot ze het door hebben. Dan gaan ze buiten ineens als een trein.

Bij mijn 2e zoontje hebben we gelijk geprobeerd het buiten te leren, maar dan wilde hij totaal niet op zijn loopfiets. Binnen in huis had hij het in 2 dagen geleerd
 
Mijn dochter heeft op haar eerste verjaardag een trybike gekregen en rond 1.5 jaar rende ze erop weg. Hij staat nu nog in de driewieler stand. Ze is qua lengte kort en kon dus alsnog vrij snel bij de grond. 
Ze heeft vooral tijd nodig gehad om te snappen dat ze ook moest sturen en niet alleen lopen zeg maar. Maar toen dat er in 1x door was, ging ze als een speer. 
 
Terug
Bovenaan