Van 120cc naar 150cc

Hallo

Sinds gisteravond zijn wij gaan ophogen naar 150cc/5 omdat we merkten dat de kleine man van 6 weken telkens eerder kwam. (Voeden op verzoek) nou drinkt die niet elke fles helemaal leeg en spuugt hij ook ineens terwijl we tussendoor boeren. Iemand hier ervaring mee

Daar had ik ook problemen mee. Mijn dochter dronk de fles wel leeg maar spuugde daarna zoveel, en merkte ook dat het niet lekker viel bij haar. Daarom 120 ml water met 4 schepjes blijven geven. Sinds deze week geef ik 1 fles van 150 cc met 5 schepjes, en ze is inmiddels bijna 16 weken. Wel komt ze dus in de nachten nog steeds, want ze zit op 6 a 7 flessen.

Overvoeding. Dat kan een maagje van een baby van 6 weken niet aan. Liever vaker kleinere flessen geven als hij honger heeft. Dat sluit ook veel meer aan bij wat zou gebeuren als hij borstvoeding zou krijgen (dus vooral niet proberen om dat wat hij laat staan er alsnog in te krijgen ) 

Je kan ook gewoon 150 ml maken, daarvan 20 of 25 ml weggieten in een ander bakje ofzo en dan langzaam ophogen naar 150 ipv ineens van 120+4 naar 150+5 gaan. Of als je niet van verspilling houdt, met een nauwkeurige weegschaal (0.01 gram nauwkeurig lijkt me wenselijk) het water en poeder afwegen in de juiste verhouding en op die manier langzaam opbouwen - vind ik ook fijn om te doen met de laatste restjes poeder in een verpakking waar je niet meer lekker een heel maatschepje mee gevuld krijgt. Wel even zorgvuldig uitrekenen hoeveel poeder je dan nodig hebt per hoeveelheid water, want de verhouding maakt natuurlijk wel uit. ;)

Inderdaad op 120 blijven en dan vaker geven. Laat je dan meteen ook die 150 opdrinken? Hier gingen we dan steeds 5ml omhoog. Dus maakte ik 150 en gooide weg tot 130/135 en zo elke dag heel klein beetje meer per fles. 

Terug
Bovenaan