Van 120cc naar 150cc

[quote quote=10606246]Je kan ook gewoon 150 ml maken, daarvan 20 of 25 ml weggieten in een ander bakje ofzo en dan langzaam ophogen naar 150 ipv ineens van 120+4 naar 150+5 gaan. Of als je niet van verspilling houdt, met een nauwkeurige weegschaal (0.01 gram nauwkeurig lijkt me wenselijk) het water en poeder afwegen in de juiste verhouding en op die manier langzaam opbouwen – vind ik ook fijn om te doen met de laatste restjes poeder in een verpakking waar je niet meer lekker een heel maatschepje mee gevuld krijgt. Wel even zorgvuldig uitrekenen hoeveel poeder je dan nodig hebt per hoeveelheid water, want de verhouding maakt natuurlijk wel uit. ?[/quote]
Wow, dit meen je toch niet? Ja, je moet niet teveel afwijken van de verhoudingen, maar het wegen met een weegschaal (en dan met een nauwkeurigheid van 0,01 gram??) is echt idioot.
Je kunt prima inschatten of je bijvoorbeeld 1/3 of 1/2 schepje hebt en dan doe je daar gewoon 10 of 15 ml water bij. En dan mag je er ook best wat naastzitten. Die 'regel' is bedoelt zodat je niet zelf gaat 'dokteren' en opeens 6, 7 of 8 schepjes gaat doen op 150 ml. Maar het mogen er best af en toe (al dan niet per ongeluk) 4,5 of 5,5 zijn. Zo nauw komt het nou ook weer niet.
Je hoeft dus ook nooit extra te maken en daarna weg te gieten ofzo. Je kunt op deze manier vrijwel elke hoeveelheid maken die je wilt.

Oke... we merkten dus dat die na 2u weer honger had en hebben 30cc extra gegeven daar werd die rustig van... maar hoeveel moet ik nou geven bij de volgende fles gewoon 120cc wat die bij elke fles krijgt?

Je moet helemaal niets! ;-) Heb vertrouwen in je eigen gevoel en in je baby en volg dat. De hoeveelheden kunnen met de week anders zijn door groeispurten, regeldagen, sprongetjes, ziekte.. dus wees niet te star in het volgen van een 'schema'.
Je geeft zelf al aan dat de kleine gaat spugen bij 150. Dan is dat dus te veel voor in 1 sessie. Dus geef 120... En misschien komt ie dan een keer vaker, desnoods voor een half flesje.. het zij zo :)

Terug
Bovenaan