Van 2 naar 1 slaapje: drama?

Dat je kindje op het kdv korter slaapt kan normaal zijn. Mijn oudste sliep daar ook altijd korter dan thuis, het is daar toch meestal drukker.
Succes!
Groetjes, Noor

Ik ga trouw alle adviezen lezen, want ik moet toch ook echt een keer over naar één slaapje, al lijkt dat er nu niet echt in te zitten. Noah slaapt echt nog veel, maar soms wil hij het middag slaapje niet, en kletst hij voluit. Dus in deze weken, komt het vast.

Groetjes

Ik dacht ook dat het bij Renske nog wel even zou duren, ze sliep nog zo lekker 2 keer. En ineens, iedere middag huilen, als ik haar liet liggen wel een uur lang. Ze ging echt niet slapen. En dan is het ineens tijd voor 1 slaapje. En ben je weer een stapje verder naar peuter.

heyhey

wij keken/kijken altijd hoe nathalia zich voelt.
de ene keer doet ze 1 slaapje, de andere keer 2.
nu moet ik zeggen dat het de laatste tijd alleen maar 1 slaapje is.
als ik zie dat ze sochtends niet moe is, leg ik haar ook niet in bed.
ook nathalia gaat meestal rond 11 uur/half 12 zeuren.
de perfecte tijd om boodschappen te doen. of een rondje te lopen of wat dan ook.
daarna boterhammetje en naar bedje toe.
ik heb niet zo'n langslaper als de rest hoor hihihi
nathalia slaapt meestal een uurtje. anderhalfuur is al lang voor haar.
dan om 5 uur/half 6 begint ze weer met zeuren.
meestal is erwin dan al thuis. hij gaat dan met haar spelen en gek doen, terwijl ik eten kook.
dan krijgt ze eten (en is ze dus stil whahaha)
in bad of douchen en naar bedje. (half 7,7 uur)

maar er zitten ook dagen bij, dat ze om 10 uur al op de grond ligt te dweilen dat ze naar bedje wilt. nou ja, dat gaat ze toch gewoon naar bedje?  
en dan leg ik haar smiddags wat later weg (half 3)
waarom moet ze perse altijd maar 1 slaapje hebben, als ze om meer vraagt?
zelf ben ik ook de ene dag moeier dan de andere dag (en heel soms kruip ik ook nog even terug mn bedje   in hoor, sochtends als zij ook slaapt hihihi)

dus kort samengevat:

soms: sochtends 10 uur, smiddags half 3
soms: smiddags 12 uur
(ongeveer natuurlijk he:p kijk niet zo heel zeer op de klok whahaha)

liefs, do

Zarah is dus duidelijk niet de enige die niet even zomaar die overstap maakt. Gisteren heeft ze me verbaasd: ze heeft gewoon 3 uren geslapen! Ze was dan ook wel écht erg moe toen ik haar in bed legde. Het gevolg was wel dat ze om kwart voor 8 's avonds eigenlijk nog niet echt moe was, dus ze viel niet zo makkelijk in slaap. En ze heeft de nacht niet lekker geslapen, hoorde haar af en toe wat jammeren. Maar dat kan ook met de warmte te maken hebben.

Ik weet niet meer wie dat nou schreef: luisteren naar wat ze zelf aangeeft. Maar dat werkt gewoon niet bij Zarah. Als ik naar haar kijk, zie ik dat ze om 10 uur moe is. Als ik haar dan in bed leg, gaat dat prima. Dan zie ik dat ze om 16 uur weer erg moe is, maar dan wil ze dus niet gaan slapen. Ik leg haar wel in bed, en dat vindt ze eventjes wel gezellig. Maar dan is het brullen omdat ze geen zin meer heeft. En van 12 tot 19 is echt te lang voor haar om wakker te blijven. Zoals het gister ging, wil ik dus wel meer meemaken, was helemaal goed!

Hey hey,

Hier is het ook een drama geweest..... ff afkloppen de laatste 2 weken gaat het goed met nog maar 1 slaapje.
Jordy begint ook meestal om 10 uur half 11 moe te worden, soms mag hij dan al naar bed. ( Als mijn zwangerschapshormonen hem moe zijn) Meestal probeer ik hem tot 11.30 uur te rekken. Met nog ff wandelen of inderdaad een boodschap.
Dan slaapt hij 1,5 / 2 uurtjes. Vaak is hij al wat eerder wakker maar ligt hij te kletsen met zijn knuffels, hij roept vanzelf mama als hij eruit wil.

'S middags om 16.30uur begint het volgende gevecht weer. Dan begint hij moe te worden, kan hij me niet met rust laten (ALLES is dan MAMA) en gaat hij vervelen. Komt ook omdat ik dan ga koken, maar hij eigenlijk ook aandacht wil. Gelukkig is papa rond 17 uur thuis en gaat hij met hem spelen.
Wij eten dus vaak vroeg, om 17 / 17.30 uur. Papa gaat dan meestal met hem in bad na het eten en dan ligt hij er om 18.30 / 19 uur in. Gelukkig slaapt hij tot ongeveer 8 uur 's morgens.
Veel succes met de slaapjes....
Groetjes Wen

Terug
Bovenaan