Van 3 naar 2 flessen

<p>Hallo, ben ik weer!</p><p>Mijn zoontje van 9 maanden eet zoals in mijn vorige topic benoemd zijn boterhammen erg goed! Zo rond 12.00 uur eer hij er 1,5 en drinkt hij er n bekertje thee bij. We is t zo dat hij sinds n maand zijn fles daarna niet meer hoeft. Ik maakte hem dan altijd nog 120, maar dan dronk hij er 30/40 van op. Dus heb die fles maar gewoon geskipt. Hij was toen dus 8 maanden.  Hij krijgt nu dus nog maar 2 flessen op n dag. Sochtends en savonds.</p><p>Hoeveel flessen krijgen jullie kleintjes nog op deze leeftijd? Ik hoef pas met de 11 maanden naar het bureau en wil hier ook niet voor bellen eigenlijk. Ik vind t nl wel goed zo, hij krijgt zijn voedingstoffen echt wel binnen en vocht krijgt hij ook meer dan genoeg binnen. Hij drinkt nl best wel veel water tussendoor.</p><p>Ben eigenlijk vooral benieuwd hoe andere kindjes het doen rond deze leeftijd! Een vriendin van mij bijvoorbeeld, haar kindje is bijna 1 jaar en krijgt nog 3 flessen bijvoorbeeld. </p>

Ons zoontje is 9 maanden en krijgt 3 flessen per dag.
de ochtend beginnen we met een fles en 2 s’avonds. Daar tussenin eet ie brood, fruit, pap en drinkt ie soms wat water, diksap en thee. 
Ik denk dat ze best wel aan kunnen geven als ze m niet meer willen de fles en als hij voldoende vocht binnenkrijgt is het prima toch

Hoi!!
Onze dochter is 10 maanden en krijgt nog 3 flessen van 150cc ze drinkt ze beter dan ooit ze is sws erg hongerig op het moment.
Wat eet jou zoontje ongeveer per dag weg?

Mijn zoontje van 11 maanden drinkt nog 3 flessen (s ochtend na zijn boterham 120, s middags na zijn 2 boterhammen 90 en s avonds voor het naar bed gaan 180). Hij heeft ze ook echt nog nodig, dus wij gaan hier gewoon in mee. Mijn zoontje heeft altijd heel goed aangegeven als hij iets niet meer wilde, dus dat komt met deze flessen ook vanzelf wel. Als jouw kindje het hier goed op doet dan is het toch prima?

Oke, ja zo zie je toch dat alle kindjes het anders doen idd. En ze geven het ook heel prima zelf aan. Dat is ook wel fijn moet ik zeggen haha! 
@chantal d meer: ons schema ziet er ongeveer zo uit:
7.00 uur fles 180 cc en 1 boterham, of bord pap van de opvolgmelk.
10.00 uur 1 stuk fruit
12.00/12.30 uur 1,5 boterham + bekertje thee
15.00/15.30 uur tussendoortje (fruit,soepstengel,rijstwafel,smoothie)
17.00 uur warm eten 150 gram +toetje
19.00 uur fles 180 cc
Naar mijn idee krijgt hij meer dan voldoende binnen. Hij klaagt iig niet en groeit goed!
Oh ja, tussendoor drinkt hij ook best veel water. Heeft hij graag zelfs tegenwoordig! En af en toe smiddags wat roosvicee.
Dus vocht krijgt hij meer dan voldoende binnen!
Jouw dochtertje een goede eter dus op t moment?

Leuk om te lezen wat jullie schema is!
En wat je zegt bij elk kindje is het dan dus echt weer anders. Onze dochter was maar 600 gram gegroeid in 3,5 maand dus mocht wat meer gaan geven maar ze lijkt ook echt veel honger te hebben.
6.30/7.00 fles 150cc drinkt niet altijd op
8.30 1 boterham en naar bed
10.30 fruit
12.30/13.00 1 boterham en haar fles 150cc
13.30 slapen
17.30/18.00 avond eten flink bordje vol 
19.30 fles 150cc
Zo ziet onze dag eruit soms heb ik wel het idee blijf haar eten geven maar ja ze zal het nodig hebben haha! 

Idd leuk om te lezen zo!
Oh lekker aardbeien, mijn zoontje is er verzot op! Jouw dochter ook? Ook meloen gaat er hier goed in! Wat dat betreft ben ik blij dat het seizoen van t lekkere fruit is begonnen!

Terug
Bovenaan