Van 3 naar 2 flessen

Ik heb trouwens geen idee hoeveel mijn zoontje gegroeid is. Wij hebben pas met de 11 maanden weer n afspraak op t bureau. Laatste was met 6 maanden. Weet eigenlijk ook niet waarom dat dat is. Ik hoor overal om me heen met de 9 maanden ongeveer ook nog. Of ze bij ons n foutje hebben gemaakt dan? Ik vind t ook niet erg hoor, het gaat hier zo goed, dus vind t wel prima zo!

Hier ook een dochter van 10 maanden met nog 3 flessen. 
Ik ben laatst even gaan wegen bij het cb omdat ik er zo lang tussen vond zitten. Ze is nu 9.1 kg!
Ons schema: 
07:30: fles 180 + 6 (mevr wil geen pap of brood)
09:00: Fruithap + water
09:15-11:00 slapen
11:30: 1 snee brood met beleg + fles 180 + 6 (deze gaat lang niet altijd leeg, vanmiddag maar 120)
13:30: Water + koekje
14:00-16:00 slapen
16:00: water of sap + eventueel wat fruit
17:30: 200 gr avond eten + danoontje + water
19:30: fles 180 + 6 (deze gaat vaak ook niet leeg, meestal iets van 150)
Ik vind het nog lastig om de fles van 12:00 te laten vallen omdat ze zo wisselend drinkt

Hoi dames!
Drinken jullie kindjes echt al goed water tussendoor. Mijn dochter van bijna 10 maanden drinkt echt zeer minimaal water.
Krijgt totaal overdag gemiddeld 450ml melk . Maar verder dus water erg weinig...

Het is alweer even geleden maar onze meiden kregen op de leeftijd ‘s middags nog maar een halve fles omdat ze ook al snel goed boterhammen aten.
Als je toch bang bent dat hij te weinig binnenkrijgt zou je in plaats van een bekertje thee ook de melk in een beker aan kunnen bieden bij de lunch. Hier ben ik op een gegeven moment ook mee begonnen (ook bij het ontbijt), vond ik makkelijker dan daarna nog los een fles te moeten geven.
Maar zoals je aangeeft klaagt hij verder niet dus als hij verder goed groeit lijkt het me geen noodzaak.

@cynthiaB
Dat kan natuurlijk ook, naar t weeguurtje. Alleen bij ons zijn dat zo’n stomme tijden! Mijn zoontje ligt dan in bed. Maar ik zie zo ook wel dat hij goed groeit ☺️

Tja, als ze de fles nog drinkt... kun je t haar gewoon blijven geven toch? Weet ook niet vanaf wanneer gebruikelijk is om naar 2 flessen te gaan?

@gebruiker10099271
Mijn zoontje drinkt best veel water. Ik heb altijd gewoon n klein flesje water staan. En als hij uit bed komt, geef ik t aan hem. Dan drinkt hij zelf al best wat en vervolgens leg ik t flesje bij hem op de grond, dan kan hij drinken wanneer hij wilt.

Maar misschien krijgt jouw dochter verder genoeg vocht binnen vanuit haar flessen en fruit ed? Kan zijn dat ze dan gewoon geen dorst heeft?

@gebruiker633489
Dit heb ik in t begin ook gedaan. Gaf ik m nog n halve idd. Maar ook deze drinkt hij bijna niet. Telkens maar 30/40 cc. 

Wel n goede tip om de melk in n bekertje te doen ipv thee. Maar op zich, vind ik t ook wel prima zo. Hij groeit goed idd en is super tevreden.

Oooww ja wij hebben hier indd met 9,5 maand nog een controle gehad en normaal is die bij 8,5 maand.
Hier drinkt ze ook goed water of met paar druppeltjes diksap erdoor meestal zo 180cc vocht extra per dag.
Ik zou ook niet weten wanneer ze meest naar 2 flessen gaan. Een vriendin van mij haar dochtertje is 3 weken ouder en die zit al best lang op 2 flessen.
Het lijkt wel dat ze hier met de dag meer honger heeft ?
En ja die aardbeien ze word helemaal wild als ze ze al ziet zelfs in de winkel!
Ze vind het zo heerlijk!

Ja! Ik hoor dus echt overal om me heen zo rond de 9 maanden... Na ja, zal we n vergissing zijn dan. Als er iets is, kan ik ook altijd bellen, dus maakt verder ook niet uit.
Goed toch, dat ze zo lekker eet! Ze verbruiken ook steeds meer he, dus hebben ze ook meer nodig! En ja, als jouw dochtertje ook meer moet eten, komt t alleen maar goed uit dat ze goede honger heeft!
Mijn zoontje schrokt die aardbeien naar binnen en begint te schreeuwen als ik m niet snel genoeg n nieuw stukje geef. Als ik hem zelf laat pakken, propt hij zo 3/4 stukjes naar binnen hhahaha! Is geen gezicht! ?

Terug
Bovenaan