Van 4 naar 3 voedingen?

Hoi hoi,

Ik geef bv, als ik werk kolf ik af, ze krijgt dan 200cc bv in de fles. Fleur dronk 4 voedingen. Maar vanaf vorige week dronk ze de flessen niet altijd leeg, en ook aan de borst was ze na 7 minuten (en vaak maar 1 borst) al klaar met drinken!! En ze slaapt 's nachts zeker 12 uur...vaak vanaf 22.30 tot ongeveer 10.00 uur en vanmorgen moest mijn man haar wakker maken om half 11.

Nu moest ik het hele weekend werken dus heb er niet veel aandacht aan besteed, maar vandaag dacht ik laat ik het gewoon es op z'n beloop laten...

Dus vanmorgen om 10.30 fles, dronk daar maar 130 cc uit. Heb haar om ongeveer 14.00 uur gevoed. Toen om 17.00 groente gegeven...tot zover is dit nog haar normale ritme. Maar de voeding die ik daarna gaf heb ik overgeslagen(tussen 18.00-19.00 uur en die pas om 21.00 uur gegeven...daarna is ze naar bed gegaan..!! En is heerlijk gaan slapen!! (normaal voed ik haar om ongeveer 22.00 de laatste voeding).

Is het niet een beetje vroeg om over te gaan op 3x voeden daarnaast krijgt ze wel groente en ik wil nu 's ochtends ook fruit gaan geven!!

Vorige keer toen ze van 5 naar 4 voedingen ging, ging het ook op dezelfde manier...ze laat gewoon van de één op de andere dag een voeding over!!

Ik vind het prima, ze is een super tevreden meisje, zolang ze lkkr blijft groeien vind ik het prima...
haha wat een verhaal maar goed ben dus benieuwd of er al meer zijn die nu ze bijvoeding krijgen een voeding minderen??

Fleur groeit trouwens super goed, eerste 2/3 maanden 200 gram in de week, en sindsdien ruim 100 gram.(goeie vette melk hahahaha)..morgen weer ff naar weeg uurtje maar verwacht dat ze nu zo'n 7,5 kilo weegt!

Liefs Liesbeth
Fleur (17-09, 6 maanden)

Hoi,

Als ze het zelf aangeeft,zou ik het zo doen hoor!!!
Ik wil ook graag naar 3 flessen.Jochem eet zijn groente erg goed,dus ga proberen om een heel potje te geven en dan een flesje overslaan,om de volgende iets eerder te geven...En dus vroeger naar bed.Ben alleen zo bang dat hij dan in de ochtend heel vroeg wakker word...

Groetjes Elma

ja dat had ik eerst ook maar goed ik wacht af hoe laat ze morgen wakker wordt.. maar als ze gewoon de nachten blijft maken zoals ze normaal doet dan komt ze morgen rond half 9, 9 uur...dus das mooi...

Maar ik zou zeggen ga het proberen als je zelf thuis bent paar daagjes, weekend ofzo?

mmmm, het 1e jaar moeten ze toch ong een liter melk per dag hebben? hoe doe je dat dan met 3 flessen?? Liam lust best een hele portie fruit en een hele portie groenten op 1 dag, moet er dan minder fles?? Ik dacht juist dat dat er het 1e jaar gewoon bijkwam en niet ter vervanging van....had ik laatst ook een topic over geopend.....nu ben ik weer in de war haha!
liefsss

Wat een heeeeeeeeeeeeerlijke slaapkop is die Fleur van jou!! Ik durf de laatste fles er niet af te halen omdat ik dan bang ben dat ie weer om 3 uur snachts gaat lopen spoken ipv om 6 uur wakker te worden en jij hebt het over half 9 hahaha!

Ja erg hè... Dit slaap ritme heeft ze al vanaf dat ze 3 weken is! Maar 's ochtends werd t steeds later... En half 11 is wel erg laat...( haha maar ook wel lkkr als je verders geen kids hebt kan je nog eens uitslapen!) dus nu maar zien hoe dit gaat!! Morge vraag ik t toch maar ff na op cb!

Oh ben deels jalours, Rebecca heeft nogsteed 4 flessen en dan vanaf ong 07.00 tot ong 20.00 en ja ruim begrip maar iig om de ong 4 uur, en tegenwoording ook fruit tussen door dat eindelijk goed gaat, en 2 dagen geleden de groente, we wisselen af. en bijna potje erin, en ze gaf toch nog behoefde aan, halfe fles gemaakt die ging er ook nog in. En vandaag niets wua fruithap, fles ook maar max 150ml vanmiddag, en vanavond ook ong 180 ml.
Maar als ze bijna een potje eten kan je er gemakkelijk een fles afhalen. Ja ze raden melk aan in het 1e jaar maar dat is gebonden aan BV, zodra je kind het toch anders wilt, nou wie ben jij om het anders te doen. En dit niet negatief bedoeld, de 1 is er sneller klaar voor dan de ander.
En je laat Fleur zelf komen, en haar eigen ritme laten vinden, nou volgens mij doe je het goed, al zal je het eigenlijk vannacht merken!!! Slaapt ze door vind ze het prima, zo niet, ja jammer! Je hebt het geprobeerd!!!

oepsss. Karina drinkt uit de fles net 100cc laat de rest gewoon staan. gisteren kwam ze voor het eerst 2 voedingen om de 5 uur. alleen komt ze de laatste 2 weken snachts ook weer 2 of 3 keer:( ze krijgt nu ook fruithapje om 10uur maar dat zijn maar 3 schepjes omdat ze erg gevoelig is en het exceem weer gigantisch verergerd is.
maar als Fleur gewoon vrolijk is en haar eigen ritme kies gewoon doen!

Terug
Bovenaan