Van 5 (180) naar 4 (210) voedingen

<p>Hoi allemaal!</p><p>onze zoon is nu 5 maanden oud en volgens de Hipp flesvoeding mag hij vanaf 5 maanden 5 x 210 drinken ervan. Nu merken we dat hij toch eindelijk wat vroeger gaat slapen (rond 19:00) en de echt late avondfles hadden we verschoven naar 21:00.</p><p>Nu wil ik hem niet maar ‘volproppen’ uit gemak maar al zijn flesjes van 200 gingen met gemak ineens leeg. Nu hebben we gisteren 4 voedingen gedaan en heeft hij het wel volgehouden tot de ochtend. Weliswaar moesten we hem 10 keer een speentje geven maar sliep hij weer meteen door.</p><p>Ik zie niet zoveel mensen die 210 geven, terwijl de Hipp dat zelf wel aangeeft. Maar vind 5 ook wel erg veel voor een baby van 6,5kg.</p><p>Wat denken jullie?</p><p>Hij drinkt nu om: 7:00 - 11:00 - 15:00 en 19:00</p>

Mijn kindjes kregen borstvoeding, maar de hoeveelheid die in de fles ging waren een wereld van verschil. Mijn zoontje dronk met gemak flessen van 250 a 280 ml. Mijn dochtertje vond de fles weer vreselijk en dronk met veel pijn en moeite 80 ml. 
Mijn advies is om niet te kijken naar andere kindjes, maar wat werkt bij jouw kindje. Als 4*210 prima bevalt, doen! Je blijft daarmee binnen de grenzen van wat mag qua flesvoeding. Vertrouw op het hongergevoel en verzadigingsgevoel van je kindje. 

Grappig! Hier dezelfde issues.

Wij geven ook 5 x 180 en alle flessen gaan op. Ook hier moeten we er soms 5-10 keer uit voor een speen en met mazzel 2. Ik vind het moeilijk te herkennen wanneer het honger is want na de speen slaapt ze direct weer. Met 4 flessen geef je 60 ml minder en dan ga ik zeker twijfelen snachts. Nu denk ik je hebt genoeg melk gehad en fruit en groente. 

Ik lees dus even mee want tips kan ik je niet geven:) 

Geef je al oefenhapjes of nog niet? Want ook daar halen ze vocht uit.
Ik geef ook Hipp voeding en dan 4x 210ml+7. Laatste fles is bij ons een papfles (rijstebloem). Ons zoontje is 5,5 maanden oud. 
Ik geef de fles rond 07:30 / 11:30 / 15:30 en 19:30. Om 09:30 krijgt hij 100 gram fruit en 's avonds zo'n 80 gram groente. Zeker uit het fruit haalt hij natuurlijk veel vocht. Bij ons slaapt hij na de laatste fles door (meestal 1x eruit voor de speen). 

Mijn dochter krijgt ook 4 flessen van 210/7. Ze is morgen 5 maanden maar weegt al wel zo'n 8 kilo. 
Hier ging het eigenlijk gewoon automatisch, ritme verschoof en we hadden ineens nog maar voor 4 flessen tijd. In het begin kreeg ze ze niet allemaal leeg maar werd ook niet eerder wakker. Nu drinkt ze ze allemaal leeg.
5 van 210 lijkt me inderdaad niet nodig

Hier ook 4x210
Vaak slaapt hij door. Soms niet, dan maak ik nog een klein flesje. Ik denk dat je kindje zelf prima aan geeft wat hij nodig heeft. Ik zou daar naar kijken. 

Ja we proberen het juist te doen naar aanleiding van zijn handelen. Zijn hongergevoel herkennen we ook niet meer goed, dat is ineens niet meer zichtbaar. Totdat we zijn slab om doen en hij het op een huilen zet ? 
Hij weegt nu 6,5kg ongeveer en krijgt wel oefenhapjes. Nog wel beginnend. Vandaag ging de broccoli er heel goed in. We merken inderdaad nu dat het 's avonds lastig is nog een laatste fles te geven waardoor we dus die 4 proberen. 

Bedankt voor jullie reacties! Tot nu toe gingen alle flessen helemaal leeg dus we gaan het vandaag weer proberen met 4 flessen. 

Terug
Bovenaan