Van 5 (180) naar 4 (210) voedingen

Fijn dat de oefenhapjes zo goed gaan! Bij kindjes vanaf 6 kilo adviseren ze 4x 200 maar die 4x 10 die je dan teveel zou geven is zo weinig dat het volgens mij geen problemen zal opleveren. Dus als je je er goed bij voelt dan zou ik het zeker proberen

Hoi,
Ik zou niet overgaan naar 210 voeding. Dit is echt zo veel voor het kleine maagje van een baby.
Nutrilon raadt dit ook echt af, heb het al eens bij hun nagevraagd.
Zij geven aan dat ze het niet nodig hebben.

Je kunt dan inderdaad, bij honger de hapjes wat meer geven.
Eventueel vanaf de 6 maanden bij de ochtendfles de pap gaan opbouwen. Daar zitten voedingsstoffen in en kun je ook de opbouw naar volkoren producten gaan beginnen met pap.
Onze dochter vindt het nog steeds heerlijk een papfles, krijgt deze al ruime tijd voor het slapen gaan ;-) Is nu bijna 18 maanden.

Nu je het zegt die 150x het lichaamsgewicht betekende voor mijn zoontje dat hij voor de eerste oefenhapjes al boven de 1 liter zou uitkomen maar dat wordt echt afgeraden meer dan 1 liter of inderdaad flesjes van 210 ml. 

Wij zitten (5,5 maand en iets meer dan 8 kilo) op 4 volle flessen. 
0700 180 cc + 1 schep pap
1030 180 cc
1130 fruithap 
1430 180 cc
1600 2 maisvingers
1730 groentehap 
1800 180 cc + 2 scheppen pap
De eerste week dat we de nachtfles lieten vallen en dus op 4 flessen kwamen te zitten gingen de nachten beter en werd er geslapen van 1900 tot 0600. Maar sinds een paar dagen gaan de nachten weer minder. Nu geef ik om 1700 u als hij wakker wordt uit zn namiddag slaap een flesje van 60 cc zodat hij het makkelijker redt tot zijn laatste papfles. Sindsdien gaat het weer beter. 
Dus eigenlijk zitten we op 4 x 180 en 1 X 60 als snackje in de namiddag. Ooit wordt het waarschijnlijk een echt 1600 u cup a soup mannetje ?

De een raad het af en de ander raad het juist weer aan. De reden dat we juist naar 4 zijn gegaan is omdat het gewoon niet meer in de dag pasten naast zijn slaapjes en hij pas na 4 uur en soms langer weer honger heeft. Anders moeten we hem toch weer wakker gaan maken voor een vijfde flesje. We gaan het eens bekijken. Gisteren ging het geven van 4 flessen wel goed maar werd hij  vroeg wakker. Overdag dan wel fruit en groente erbij en in totaal dan 940ml. 

ik blijf het lastig vinden wat nu het beste is voor hem.

Met verbazing zit ik te lezen hoeveel jullie kindjes al drinken. Onze zoon van 4,5 maand en 6,2kg drinkt met moeite 150ml fles en dat 5x. We hebben vaak getobbt met de flessen. Maar tegenwoordig laat ik het maar zo. Hij groeit in ieder geval goed.? en hij is tevreden. Om 22.30 krijgt hij de laatste fles en slaapt tot 6.30 a 7.00. Wat ik dan wel raar vind is dat hij dan soms maar krap 110 drinkt. 

Zeker niet de enige hoor Petronella. Hier een meisje van 5,5 maand met ook 5x 150cc flessen. Vandaag ging er voor het eerst 180 in. Ze groeit goed op haar eigen lijntje. 
Vorige week heeft ze vaak veel van de flesjes laten staan en er ging ineens geen hap vaste voeding meer in ook? ik heb het opgegeven om baby's te begrijpen en go met de flow zeg maar? sinds gister gaat ze weer meer drinken en accepteert ze weer wat hapjes

Terug
Bovenaan