van 5 naar 4 flessen help?!

ik weet dat deze vraag vaak voorkomt maar ik zie geen tijden wanneer jullie kleintjes slapen ik moet echt een goed schema hebben want anders komt het niet goed met name met mij ik moet iets hebben een soort richtlijn dat vind ik prettig en kan dan makkelijker mijn dag plannen

Ben vandaag bij het cb geweest en moet nu naar 4 flessen ook omdat mijn kleine vent best groot is  ...
Hij is 5 maand 69 cm en 8900 gram hij mag er zeker wezen maar nu mijn probleem ik gaf hem altijd om 7.00, 11.00, 1500, 19.00 en 23.00 de fles en nu mag de laatste fles eraf en moet ik met de tijden gaan schuiven.

Hij is na elke fles 1,5 uur wakker en slaapt er 2 soms 2,5 uur dus dat is prima te doen alleen na 15.00 slaapt hij soms wel en soms niet en dan is hij wakker tot 19.00 wat ik erg lang vind ook omdat je hem moet gaan vermaken en dergelijk

het cb zegt dat ik de laatste fles rond 20.00 21.00 moet doen maar maar wanneeer moet hij tussen die tijd dan slapen? ik snap er niks meer van en na de fles van 19.00 is hij altijd 1 uurtje wakker voordat hijnaar bed gaat want eerder wil hij er niet in omdat hij zo actief is

ik heb echt geen zin om tot 21.00 met hem op te zitten ik ben al blij zat dat hij om 20.00 erin ligt want het is een druk manneke en ben echt bekaf s avonds

heeft iemand een schema met de voedingstijden en slaaptijden? zou graag wat voorbeelden willen want ik weet het  ff niet meer

oja hij krijg ook fruit en groente

Hoi, mijn schema was met 5 maanden als volgt:

7.00 fles 210 ml
9.30-10.30 slapen
10.30 fruithapje
12.00 fles 210 ml
13.00-14.30 slapen
16.00 fles 210 ml
16.30-17.00 slapen (niet altijd)
20.00 fles 210 ml

daarna sliep ze de hele nacht door. We hebben overigens ook niet in 1 keer de avondfles weggehaald, we hebben het langzaam afgebouwd door elke dag een kwartiertje eerder te doen, en binnen 2 weken ging ze niet meer om 10 uur 's avonds naar bed, maar al om 8 uur. Sinds dat ze 5,5 a 6 maanden is gaat ze om 7 uur naar bed en slaapt dan tot 7 uur 's ochtends. om half 7 is ze echt doodmoe, dan doen we haar in bad, krijgt ze de fles en meteen slapen.

Dat kan ik je ook aanraden, doe een avondritueel. Bij ons is dat het badje. Bad in, pyama aan,  fles en dan naar bed. De fles geven we ook boven zodat het rustig is. Het grappige is dat ze honger krijgt zodra we haar uit bad halen, ze is echt geprogrammeerd op eten dan. Daarna weet ze ook dat ze naar bed moet dus ze protesteert nooit.
het kan ook voorlezen zijn, een liedje zingen, als het maar iets is dat je elke avond doet als ze naar bed moet.

Nog 1 tip: hoeveel waarde je ook hecht aan een strak dagschema, het kan niet altijd zo gaan met een klein kind, dus probeer een beetje los te laten, dat maakt het voor jezelf ook makkelijker.

Zo sliep mijn dochter vanaf 6 weken al door 's nachts, maar een dagritme heeft er heel lang niet ingezeten. We hebben het gewoon gelaten en nu is ze 7 maanden en eindelijk begint er wat logica in te komen en slaapt ze 's ochtends en 's middags op (bijna) vaste tijdstippen. Alleen nu is ze al een paar dagen doodmoe en wil dus veel vaker slapen, hihi. Zo is er altijd wat, dus laat je gewoon lekker meevoeren wat het slapen betreft.

Succes en sorry voor dit hele lange verhaal!

Ellen

en over dat vermaken: je hoeft je kind niet continu te vermaken hoor, ze kunnen ook rustig even in de box, alleen geen uren.
ik sta bijvoorbeeld ook te strijken en dan ligt anne op het grote bed in het midden. Wel opletten dat ze er niet agrolt, maar ze ligt dan rustig een uur te spelen, gewoon af en toe tegen kletsen of even een nieuw speeltje geven.

Hoi,

Mijn dochtertje is bijna 6 maanden en heeft vanaf ongeveer 5 maanden het volgende dagschema:

6.30 - 7.00 papfles (200 melk + 2 el rijstebloem -> op advies van cb naar de ochtend verplaatst; had totaal geen invloed op het doorslapen bij mijn dochtertje en nu kan ze de energie van de rijstebloem mooi overdag  gebruiken)

tussen 8 en 9 naar bed toe (ligt eraan hoe laat ze 's ochtends wakker is geworden)

rond half 10, 10 uur wordt ze wakker, 10.00 uur fruithap

soms  van 11  tot 12 weer slapen

12.00 - 12.30 fles 200 cc

meestal tussen  13.30 en 15.30 slapen

16.00 groentehap, beetje melk als 'toetje'(ga ik volgende week vervangen door yogolino denk ik)

Als ze 's middag goed geslapen heeft, redt ze het wel tot 19.30 en dan geef ik de laatste fles (200 cc), maar meestal is ze tussen 18.30 en 19.00 helemaal kapot dus dan gaat ze maar een uurtje naar bed. Als ik haar dan om 20.00 uur wakker maak is ze not amused, maar het is even niet anders...ze heeft steeds minder slaap nodig dus dat komt vanzelf wel goed.

Het hoeft ook allemaal niet zo straks qua tijden; soms heb je zelf de ene keer ook eerder honger dan de andere keer. Als je kindje maar genoeg binnen krijgt. Ik wilde eerst ook alles op vaste tijden maar heb het nu eindelijk los gelaten; wil ze een uurtej eerder eten, ook prima. Uiteindelijk kom je aan het eind van de dag toch wel uit.

Succes!

oh en over die laatste fles afbouwen; knal gewoon in één dag dat nieuwe ritme erin en kijke even hoe het gaat. Het kan zijn dat je kindje even moet wennen.
Als je nog geen fruithap en/of groentehap wil/mag geven, dan moet je even uitrekenen om de hoeveel uur je ongeveer de fles moet geven, wil je uitkomen met een laatste fles om 20.00 uur.
Ons dochtertje sliep gewoon de nacht door toen we haar niet wakker hebben gemaakt om 23.00 uur.

Bedankt voor jullie tips ik zal er zeker wat mee gaan doen.. ik weet ook wel dat een kindje geen strakke tijden heeft maar mijn zoontje is 12 weken lang een huilbaby geweest en dan bedoel ik ook echt een huilbaby we hadden geen moment rust en hij was ook niet te troosten elke dag weer 12 a 13 weken lang...

ik heb hem in mijn dromen toen die tijd al een paar keer uit het raam gegooit en andere vervelende dromen gehad.. mijn relatie stond ook erg te wankelen en we hadden geen moment rust en vroegen ons af waar we aan begonnen zijn..

Nu is het gelukkig over en hij heeft nu voldoende rust en wij ook en we genieten er nu van.. daarom benik een beetje bezorgd over hoe ik dit allemaal moet doen omdat het nu zo goed gaat..

over het vermaken de ene dag kan hij goed met zichzelf spelen en de andere dag moet je constant bij hem zijn en met hem spelen anders huilt hij en ik weet dat dat niet zon grote ramp is maar ik heb al gehuil voor een heel jaar gehoord en het doet me gewoon pijn als hij weer huilt..

de zwangerschap was een complete verrassing maar uiteindelijk toch blij dat we het gedaan hebben ik had nooit geweten dat ik me zo kon hechten aan iemand de (moedergevoelens) ik dacht dat ik ze niet bezitte maar echt wel .. ik moet nog steeds in een ritme komen mijn zoontje niet zo erg als mij maar ik klinkt raar maar ik ben het nodig dus vandaar dat ik wel wat adviesen kan gebruiken in ieder geval bedankt voor jullie tips..

Bedankt voor jullie tips ik zal er zeker wat mee gaan doen.. ik weet ook wel dat een kindje geen strakke tijden heeft maar mijn zoontje is 12 weken lang een huilbaby geweest en dan bedoel ik ook echt een huilbaby we hadden geen moment rust en hij was ook niet te troosten elke dag weer 12 a 13 weken lang...

ik heb hem in mijn dromen toen die tijd al een paar keer uit het raam gegooit en andere vervelende dromen gehad.. mijn relatie stond ook erg te wankelen en we hadden geen moment rust en vroegen ons af waar we aan begonnen zijn..

Nu is het gelukkig over en hij heeft nu voldoende rust en wij ook en we genieten er nu van.. daarom benik een beetje bezorgd over hoe ik dit allemaal moet doen omdat het nu zo goed gaat..

over het vermaken de ene dag kan hij goed met zichzelf spelen en de andere dag moet je constant bij hem zijn en met hem spelen anders huilt hij en ik weet dat dat niet zon grote ramp is maar ik heb al gehuil voor een heel jaar gehoord en het doet me gewoon pijn als hij weer huilt..

de zwangerschap was een complete verrassing maar uiteindelijk toch blij dat we het gedaan hebben ik had nooit geweten dat ik me zo kon hechten aan iemand de (moedergevoelens) ik dacht dat ik ze niet bezitte maar echt wel .. ik moet nog steeds in een ritme komen mijn zoontje niet zo erg als mij maar ik klinkt raar maar ik ben het nodig dus vandaar dat ik wel wat adviesen kan gebruiken in ieder geval bedankt voor jullie tips..

Terug
Bovenaan