Van 5 naar 4 flessen

<p>Onze zoon drinkt met gemak 5x 180 + 6 leeg. Hij meld zich overdag strikt om de 4 uur. We zouden graag naar 4 flessen willen, maar hoeveel geef je dan en welke tijdstippen? Aangezien hij zich elke 4 uur meld met 5x 180, vraag ik me af hoe je naar 4 kan gaan.</p><p>Nog een vraag:</p><p>Ik zou iets anders aan het ritme willen omdat ik binnekort weer moet gaan werken. Ik moet dan om 5:15 opstaan dus zou ik toch eerder naar bed willen. Dit lukt nu niet ivm de laatste fles. </p><p>Ritme:</p><p>Van 23 tot 7 slaapt hij. Om 7u krijgt hij zijn fles en we leggen hem erna nog tot 10u in bed. Om 11u krijgt hij weer de fles. Daarna om 15u de fles en gaat dan slapen tot 19u. Dan weer de fles en is dan wakker tot 22:30 voor de laatste fles. Tussen 21 en 22 altijd flink huilen... </p><p>Hebben jullie tips mbt het ritme dat we nu hanteren? </p><p> </p><p> </p>

Misschien de andere flesjes ophogen naar 210+7 ? 
Welke fles wil je eraf halen ? 
Toen wij van 5 naar 4 flessen gingen haalde wij de foes van 23:00 eraf.  Ook omdat ik hem daar altijd voor moest wakker  maken. Maar hij dronk altijd 210+7 dan wel op dus dacht hij  zal hem wel nodig hebben anders meld hij zich in de nacht.  Toen toch een keer geprobeerd en hij sliep van 20:00 tot 7:00.
Las je het niet durft in een keer te laten vallen kun je de fles van23:00 langzaam verschuiven  naar eerder en dan kijken hoe die daar opreageert.
Of in een keer laten  vallen  op een dag dat je nog niet hoeft  te werken

Wij hebben de laatste fles (22.30 uur) in een keer laten vallen (in het weekend). Hij dronk 'm ook altijd leeg, dus ik dacht dat ie 'm nog nodig had. Maar meneer sliep gewoon door! Ik heb wel gewacht tot hij flink wat vaste hapjes at. Daarnaast hebben we de fles van 19.00 uur opgehoogd naar 210 cc.
Zou je kunnen schuiven in zijn slaapritme, denk je? Het zou natuurlijk ideaal zijn als hij tussen 19-20 uur de nacht ingaat. Ik lees nu dat je zoontje van 15-19 uur slaapt en dan tot de laatste fles wakker is en flink huilt. Dat klinkt als onze namiddag zegmaar. Onze zoon was meestal tussen 15-16 uur wakker uit z'n laatste dutje voor die dag en werd dan rond een uur of 18 echt heel moe en huilerig.
Misschien kun je dat bereiken door 'm na 7 uur 's ochtends niet direct weer terug in bed te leggen, maar eventjes met 'm te knuffelen/spelen. Dan gaan z'n slaapjes misschien opschuiven. Dat lukt vast niet van de een op de andere dag, maar je zou het steeds een kwartiertje of half uurtje kunnen proberen te rekken. 

[quote quote=10215494]Misschien de andere flesjes ophogen naar 210+7 ? Welke fles wil je eraf halen ? Toen wij van 5 naar 4 flessen gingen haalde wij de foes van 23:00 eraf. Ook omdat ik hem daar altijd voor moest wakker maken. Maar hij dronk altijd 210+7 dan wel op dus dacht hij zal hem wel nodig hebben anders meld hij zich in de nacht. Toen toch een keer geprobeerd en hij sliep van 20:00 tot 7:00. Las je het niet durft in een keer te laten vallen kun je de fles van23:00 langzaam verschuiven naar eerder en dan kijken hoe die daar opreageert. Of in een keer laten vallen op een dag dat je nog niet hoeft te werken[/quote]
Die laatste er af dan. Maar omdat de fles die voor 22:30u komt, 19:00 is. Lijkt me dat wel erg vroeg voor een laatste fles? En die later geven lukt niet omdat hij zich elke 4u wel meld overdag.
Hij huilt tussen 21 en 22 altijd, van vermoeidheid denk ik.. Omdat we hem zien gapen. Maar kunnen hem dan nog niet in bed leggen ivm die fles van 22:30.

Onze kleine ( bijna 4 maand) heeft ook 5 flessen 180+6schepjes.. 
hij meld zich in de ochtend vaak tussen half 5 6 uur.. geen pijl op te trekken soms... dus kan soms al zijn dat hij zijn laatste fles tussen 20.00/20.30 krijgt..  en wil daarna naar bed... ook al zou hij zijn laatste fles om 21.30 krijgen hij meld zich altijd gewoon stipt tussen half 5 /6 uur.. 
Na zijn ochtend flesje slaapt hij meestal nog 2 uurtjes.. maar hij gaat ook 3 dagen in week naar kdv.. al om 7 uur.. dus zit er soms niks anders om dan hem half slapend de Maxi cosie in te doen ?
Toen hij nog 6 flesjes kreeg .. kregen wij hem vaak voor de laatste avond voeding niet wakker dus dachten laten we het maar zitten en dan zien we wel hoelaat hij komt.. Dus zijn we naar 5 flesjes ober gestapt...

je zou kunnen  proberen hem gewoon te laten slapen rond die tijd dat hij zo moe is in de avond..en dan zien hoelaat hij komt... ?

[quote quote=10215514]Onze kleine ( bijna 4 maand) heeft ook 5 flessen 180+6schepjes.. hij meld zich in de ochtend vaak tussen half 5 6 uur.. geen pijl op te trekken soms… dus kan soms al zijn dat hij zijn laatste fles tussen 20.00/20.30 krijgt.. en wil daarna naar bed… ook al zou hij zijn laatste fles om 21.30 krijgen hij meld zich altijd gewoon stipt tussen half 5 /6 uur.. Na zijn ochtend flesje slaapt hij meestal nog 2 uurtjes.. maar hij gaat ook 3 dagen in week naar kdv.. al om 7 uur.. dus zit er soms niks anders om dan hem half slapend de Maxi cosie in te doen Toen hij nog 6 flesjes kreeg .. kregen wij hem vaak voor de laatste avond voeding niet wakker dus dachten laten we het maar zitten en dan zien we wel hoelaat hij komt.. Dus zijn we naar 5 flesjes ober gestapt… je zou kunnen proberen hem gewoon te laten slapen rond die tijd dat hij zo moe is in de avond..en dan zien hoelaat hij komt… [/quote]
Hier is het altijd stipt 6-7 uur. 
Ja was ook al aan het denken om hem om 21 in bed te leggen. Maar dat gaat tegen mijn verstand in omdat hij dan om 19u al de laatste fles heeft gehad.

Snap ik dat dat tegen je verstand in gaat.. gewoon proberen en dan zie je het vanzelf.. moet ook zeggen dat onze kleine al goed op gewicht zat enz dus hij zijn laatste flesje wel kon missen toen..
bij ons heeft de kleine ook een huilmomentje voor zijn laatste fles.. maar moet oik zeggen overdag doet onze kleine vaak hazenslaapjes... dus die is in de avond ook gewoon zo moe..
ritme zou binnenkort vast wel weer veranderen als we over een tijdje de fruithapjes en papflessen erbij krijgen... heel benieuwd...

Als je 7 uur te vroeg vind misschien kun je hem dan gedurende de dag proberen te rekken  met 4.5 uur ertussen dat die uitkomt op 8 uur de laatste fles ?
En dan rond half 9 naar bedje  als die inderdaad huilt dan is die waarschijnlijk  moe .
Misschien kun je dat eens proberen en dan op bedje leggen en kijken  of die doorslaapt

Terug
Bovenaan