Van 5 naar 4 flessen

Toen wij van 5 naar 4 gingen was ik ook bang dat meneer dat s nachts weer kwam voor fles. Dit was niet het geval. 
Ik heb de laatste fles van 22.00/23.00 laten vallen toen ik hem daar echt voor moest wakker maken. 
 Hier krijgt hij altijd 180+6 
Schema ziet er nu zo uit. 
8.00 uur fles 
10 uur fruit 
12 uur fles met brood 
16 uur fles 
18 uur groente 
20 uur fles (als ik merk dat hij moe is wik ik deze ook wel eens eerder geven) en bij alle flesjes krijgt hij 180+6 

Waarom niet om 19u laatste flesje, en dan om 19.30u naar bed? Wij doen dit ook al een poosje (zoontje is 15 weken) en het is ook heerlijk dat je je avonden terug hebt. En zo te horen is je kindje savonds eigenlijk ook te moe.
Je kunt hem dan wakker maken voor zijn flesje van 23u. En dan kijken of je die steeds ietsje vroeger kunt geven. Of gewoon eens proberen wat er gebeurt als je die fles van 23u niet geeft, hoe lang hij dan slaapt.

Ik zit met precies hetzelfde, bang dat ze dan in de nacht wakker wordt maar ik moet haar ook altijd wakker maken voor de late fles. Dus ik ga dit nu proberen! ik zit eigenlijk nooit op forums, misschien toch maar wat vaker doen dan :) 

Je kan best op 5 voedingen blijven. Laat je er iets korter tussen?
Mijn kleine man sliep vanaf 14 weken al om 1900u en werd 700u wakker..
Er zit zo’n 3/3,5 uur tussen de voedingen en we komen dagelijks op 5.... (Wel BV)
als ze goed groeien is het prima zo vroeg de nacht in de gaan

Ik ben sinds vorige week overgestapt op 4 flessen. Ze is 4,5maand oud.
Ons ritme is nu zo:
7.30uur: eerste fles 210x7 en poosje wakker
rond 10.00uur een fruithapje en een beetje water op dagen zoals deze voor extra vocht.
11.30 fles 210x7 meestal gaat ze daarna een lang dutje doen van een uur of 2.
Als ze wakker wordt groentehapje met beetje water.
half 4 fles 210x7 
Rond 7 uur/half 8 (dit scheelt per dag hoe ze overdag gedronken heeft, kan nog wel eens en half uurtje eerder vallen.) In deze fles krijgt ze 3 schepjes rijstbloem. Weer 210x7
daarna gaat ze meestal tussen 7 en 8 naar bed. En slaapt dan weer tot de volgende morgen rond 7 uur. 
Klinkt allemaal heel leuk maar geloof me, geen dag is hetzelfde maar hier probeer ik me een beetje aan te houden:)
Als ik moet werken zorg ik ook wel eens dat mijn dochtertje de eerste fles om kwart voor 8 krijgt bij de opvang, scheelt me weer wat tijd:) 

Hoi,
Je moet binnenkort weer gaan werken? Hij is nog wel erg jong dan?
Fles naar 210 zou ik persoonlijk niet doen, dit hebben ze niet nodig en wordt niet aangeraden. Zo krijgen ze echt te veel binnen.

Als hij nu al goed hapjes zou eten dan kun je dat langzaam wat gaan ophogen.
Heb je al eens geprobeert die laatste fles eraf te halen? Komt hij dan in de nacht of gewoon tussen 6 en 7?

Terug
Bovenaan