Van 5 naar 4 voedingen (fv)

Hoi mama's!

Ik hoorde net van het cb dat het de bedoeling is dat mijn zoontje (volgende week 5 maanden) van 5 naar 4 voedingen gaat. Dat betekent dat ik de laatste voeding (23.00u) moet laten vallen. Ik ben nu natuurlijk als de dood dat hij nu veel eerder waker wordt, 's nachts (nu slaapt hij lekker tot ong. 07.00u door).
Hoe ga ik dit aanpakken en wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Groetjes,
mama van Naut
 
Hoi Mamma van Naut.

Ik zou me daar niet zo druk om maken hoor.
Ons neefje is 10 maanden en krijgt ook nog 5 voedingen (180 water)bij zijn fruithap en afvond eten.
En is niet dik of zo,hij vind het gewoon lekker.
Het is maar wat jij wil.
Het c.b kan zo veel zeggen...die leven maar met vaste regeltjes.
En daar kan kunnen of willen ze vaak niet vanaf wijken.
Doe lekker wat je zelf wil.
Als jij het kan opbrengen om zo veel te voeden en je kindje vind het niet erg,
Nou dan zal ik het lekker zo laten zitten.

Veel suc6 er mee.
 
Halokidoki,

Ik ben het daar helemaal mee eens hoor. Je kindje geeft zelf wel aan of wat hij wilt eten of niet. Mijn dochtertje is 4 maanden en zit al twee weken op 4 voedingen, meer krijg ik er gewoon niet in bij haar. het ene kindje heeft nu eenmaal meer behoefte aan de fles als een ander. Wat je misschien wel zou kunnen proberen om in de laatste fles rijstebloem te doen ( twee à drie eetlepels). Let er dan wel op dat de speenopening groot genoeg is. De voeding valt dan zwaarder op de maag en dan heeft je kindje niet zo snel behoefte aan een volgende fles. Niet zo druk maken over voeding hoor. het CB weet ook niet alles, gewoon experimenteren.

Veel succes en de groetjes van Adrianne.
 
Ook mee eens! Ik gaf Kristel (7mnd) tot vorige week nog om 22:00 een fles met rijstebloem. Ik zat dan wel op het "voorgeschreven" aantal voedingen, want meer lustte ze op een gegeven moment niet meer, ze begon soms te kokhalzen en dronk de fles niet helemaal leeg. Misschien een idee om wat te schuiven met je andere voedingen? Ik heb er steeds meer tijd tussen laten zitten totdat ik er 1 kon schrappen. Ikzelf heb volgens mijn moeder totdat ik een jaar was een (extra) late voeding gehad. Doen wat je zelf denkt dat goed voor jou en je kind is!
 
Mijn zoontje moest ik toen hij 4 maanden oud was 's avonds om 22.00 uur wakker knuppelen, ik heb toen de flessen overdag allemaal een half uurtje verschoven, overal 10 cc meer in gedaan en de laatste fles met twee eetlepels rijstebloem, we hebben hem niet meer gehoord en hij doet dat nu al 2 maanden, wordt 's ochtends om dezelfde tijd wakker als voorheen!!
 
Hoi Cornelie!

Gewoon het advies van het cb naast je neerleggen hoor! De adviezen lopen per cb ook nogal uiteen. Zo heb ik weer wat stencils met voorbeelden van hoe, wat, wanneer en hoeveel per leeftijd.

Naut zal nu zo'n 7 kilo zijn, toch? Dan mag hij volgens deze stencils 110-120 cc per kilo lichaamsgewicht verdeeld over 4 of 5 voedingen. Maar ik hoor ook dat er babies zijn die veel lichter zijn en wel 5 keer 200cc krijgen!!

Dus gewoon je eigen kind goed bekijken en daar naar handelen lijkt me het beste. Je doet het echt niet gauw fout hoor!

Succes,
Esther
 
Hij slaapt nu van 23.00 tot 07.00 uur?? Wij zijn de avondfles steeds met een half uur gaan vervroegen. Dus eerst naar half elf en dan naar tien uur enz. Mijn baby was 12 weken en ze sliep al van 20.30 tot 07.30 !!!!

Sterkte!
 
Ik had hetzelfde probleem. Mijn zoontje kreeg de laatste voeding om elf uur en werd steeds snachts wakker. Dat brak me erg op. Toen heb ik het advies gekregen om de laaste voeding weg te laten en om in de voeding van ongeveer acht uur twee eet lepels rijstebloem te doen en wat bleek hij sliep gewoon door tot de volgende ochtend acht uur. Heerlijk. Misschien dat het bij jullie ook zo werkt. Ik heb het in ieder geval al vaker gehhoord
 
Terug
Bovenaan