Van 5 naar 4 voedingen (fv)

Mijn zoontje is nu vier maanden en krijgt sinds kort nog vier voedingen per dag. De laatste voeding (van 23.00 uur) ben elke avond ongeveer 20 minuten eerder gaan geven. Toen er nog maar een uur tussen de voedingen zat, heb ik de laatste voeding helemaal weggelaten. Het heeft niet voor problemen gezorgd met slapen: hij slaapt tot ongeveer 7.00 uur.

Succes ermee!
 
mijn zoontje is morgen 10 weken, en ik mag hem over een weekje al 4 voedingen op een dag geven. Hij neemt nu sinds een week zijn laatste voeding om een uur of 20.00 en wordt pas om een uur of 8.00 s'ochtends wakker, en dan nog vraagt ie nog niet om zijn eten, die geef ik dan maar wel.... Ideaal joh!!!
Vind het zo frappant wat een verschil er allemaal is. Bij de geboorte was Bo ook al 8 pond en 53 cm. tis gewoon echt een knul, maar zeker niet dik!!!!!!
 
Hallo allemaal,

Als ik jullie reacties over het algemeen zo lees, is rijstebloem in het laatste flesje toch vaak de oplossing.

Mijn zoontjes is nu 12 weken oud en krijgt zijn laatste flesvoeding om 22.00 uur; tot voor kort sliep hij dan tot 6.00 uur 's morgens. De laatste tijd is hij echter telkens om 2.00 uur 's nachts wakker en wil dan drinken; hij slaapt dan ook vrij moeilijk weer in. Ik ga nu weer werken en zou dan ook graag m'n nachtrust willen hebben.

Mag hij op deze leeftijd al rijstebloem hebben of geldt dit echt vanaf 4 maanden??

gr. Simone
 
Hoi hoi
Wat ik zo opvallend vind is dat er zoveel verschillende adviezen worden gegeven op het c.b. Nu weet ik wel dat geen 1 kind hetzelfde is, maar mijn zoon van 15 weken van 7 kilo mag nog niet op 4 voedingen van 200 ml maar 5 van 200 ml. Maar als ik hem rond 23.00 uit zijn diepe slaap haalt drinkt hij prima z'n fles, maar meld zich dan ook weer na 3 uur terwijl als ik hem laat slapen hij soms pas rond 4.00 komt!
maar zeggen ze dan op het c.b eten doe je niet s'nachts maar voor 24.00 uur.
Maar een baby kan toch geen klok kijken en ik heb zoiets straks moet die 5 de fles er toch af dan kan ik hem toch beter niet laten wennen aan een fles van 23.00 uur maar de 5 de fles die hij dan s'nachts drinkt vanlieverlee af te gaan bouwen ? en rijstebloem doen in z'n fles van 19.00 uur of zie ik het verkeerd?
groeten
 
Terug
Bovenaan