Van 5 naar 4 voedingen met drie maanden????

Jente (13 weken) slaapt ontzettend goed, vooral s'nachts.
Daarom ben ik zijn schema wat gaan inkorten 3 weken geleden, het ziet er nu zo uit:

7.00
11.00
14.30
18.00
21.30

Tussen de laatste voedingen zit dus maar 3,5 uur, vindt dit eigenlijk wat weinig maar zo kan hij wel wat langer slapen s'nachts. We moeten hem echter om 7.00 nog steeds echt wakker maken.
Sinds een week drinkt hij voor mijn gevoel ook minder (weet het niet precies natuurlijk met bv).

Op het CB zei de arts dat ik best 4 voedingen mocht gaan proberen, dus:

8.00
12.00
16.00
20.00

Hebben jullie hier ervaring mee?
Vindt het zo moeilijk want het gaat best goed maar ik denk hij het best aan kan. (weegt nu ook met 13 weken 7580 gram, bij zijn geboorte 3600).
Ik moet echter wel volgende week weer gaan werken, zit me dus af te vragen of ik het juist nu moet proberen of juist nog even lekker wachten.
Ben zo bang dat hij opeens s'nachts weer gaat komen.

Hoop dat iemand mij tips kan geven of er ervaring mee heeft?

Groetjes Fenneke

Hoi Hoi....
Jari is nu ook over een paar dagen 3 maanden en was vorige week 5,5 kilo.
Hij slaapt 's avonds en 's nachts ook goed en moest hem steeds wakker maken voor de laatste fles en viel daarbij steeds in slaap. Toen hij de 5 voedingen dichter op elkaar kreeg om snachts dus langer te slapen dronk hij ook steeds minder. Daarom ben ik ook al 2 weken geleden naar 4 voedingen gegaan en zo krijgt hij meer cc per dag binnen en slaapt evengoed snachts door. Maar ja ze zijn helaas allemaal verschillend en ik zou het gewoon uitproberen en opletten of ie toch nog genoeg binnenkrijgt en als dat zo is dan slaapt ie ook goed! Nessie

o ja hij krijgt om 7 uur/half 11/ 16 uur en half 21 een fles van 230 cc maar drinkt dit niet altijd helemaal op (krijgtook bijvoeding) en gaat nu 's avonds rond 21 uur kwart over 21 naar bed en slaapt tot smorgens.
Hier bij het cb deden ze bij mij niet moelijk Nessie

Lukas is nu bijna vier maanden en ik zit er net over te denken om naar vier voeding te gaan. Voornamelijk omdat hij sinds deze week erg lastig is met drinken, veel om zich heen kijken, veel bewegen etc. Uiteindelijk gaat zijn flesje wel leeg maar het is wel een gevecht. iK dacht, als ik er meer tijd tussen laat dat hij dan wat beter gaat drinken. Misschien ga ik het wel van het weekend proberen

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties!
Ik had mijn vraag ook op het borstvoedings forum gesteld, wat een mutsen daar!
'Je kan helemaal geen schema hebben als je bv geeft', nou ik heb al weken een schema en die kleine doet het prima.
Ik denk wal dat ik nog even wacht met naar 4 voedingen gaan, waarom veranderen als het goed gaat denk ik eigenlijk!

Groetjes Fennie

Annem (was het geloof ik), laat je even weten hoe het gaat als je naar 4 voedingen gaat proberen? Jij geeft geen borstvoeding he?

Hallo,

Tijn is nu 7 weken en die heeft nu al moeite met de laatste fles! Gisterenavond heeft hij om half 11 50 cc gedronken en hij heeft daarna tot half 8 geslapen. De laatste week heeft hij echt moeite om die laatste fles te drinken en het lijkt er op dat als hij toevallig wel een keer meer drinkt dat hij dan 's ochtends ook vroeger wakker is. We hebben er ook al aan zitten denken om hem overdag gewoon meer te geven en dan om half 9 ofzo de 4e fles en hem dan gewoon tot de volgende morgen te laten liggen. Zijn schema ziet er nu nog ongeveer zo uit:

7.00
11.00
15.00
18.45
22.30

Hij krijgt nu 150 water + voeding in zijn fles. Ik zal volgende week op het bureau eens vragen of we naar 4 flessen mogen want ik vind het gewoon zielig om hem 's vonds wakker te maken voor zijn fles en dat lukt ook bijna niet trouwens.
Hij weegt trouwens bijna 6kilo dus geen lichtgewichtje.

Groetjes Danielle

Hoi,

Mijn zoontje is nu bijna 17 weken en heeft het volgende schema:
7.00 uur
10.30 uur
14.00 uur
17.00 uur
20.00 uur

Ik bied steeds 180+ 6 schepjes aan, meestal gaat het op, maar de laatste niet altijd. Na de laatste voeding gaat hij naar bed. Ik heb vandaag op het CB gevraagd of ik moest over stappen op 4 flessen, omdat ik bang was dat hij te veel kreeg. Ze zeiden dat het juist prima was en dat het niet geeft dat er soms maar 3 uur tussen zit. Ik durf ook niet zo goed op minder flessen over te stappen, ben toch bang dat hij dan 's nachts wakker wordt. Hij groeit ook goed en heeft altijd echt trek als hij de fles krijgt.
ik vroeg ook of ik al een fruithapje mocht gaan maken voor hem, maar dat werd juist afgeraden.
Lastig soms hoor...,
succes

Het verbaast mij zo dat jullie kindjes zoveel eten.
Ruben krijgt 5 flessen per dag. En 150 cc water en 5 schepjes. 3 van de 5 dringt hij niet leeg. Ik denk dat hij gemiddeld er 40 cc van laat staan.

Ik heb van het cb begrepen dat ze 100 cc per kilo moeten binnenkrijgen. Ruben is iets meer van 5 kilo, dus hij moet ongeveer 5 a 600 cc binnen krijgen en ditkrijgt hij ook binnen.

Ookal is Ruben mijn 3e kindje, ik zou begot niet weten hoe dat met die meiden zat.
Die aten wel goed, maar niet meer hoeveel. NOu ja elk kind is ook anders.

Terug
Bovenaan