Van 5 naar 4 voedingen met drie maanden????

Hoi Fennie!
Ik was vorige week bij het cb en toen vroeg de arts hoeveel Thomas dronk en ik vertelde dat hij ongeveer 200cc drinkt. "oh zei ze dat is veel teveel" Ik vertelde haar toen ook dat we hem de laatste 2 dagen door hebben laten slapen omdat hij altijd zo moe is. Dus 4 imv. 5, ze zei tegen mij dat ik dat niet meer moest doen. Er mag niet langer dan 10 uur tussen de voeding zitten want dat heeft te make met de bloedsuikerspiegel dan kunnen ze bewusteloos raken of zoiets. Pas met 6 maanden mocht ik terug gaan naar 4 voedingen. Dus nu geven we hem iets minder 165cc en ongeveer om de 3,5 uur want dan komt het beter uit met de laatste voeding want die willen we om 22.00 uur geven. Hoe zit het dan met fruithapje? pfff soms snap ik er niets meer van.
Wel stom dat het ene cb zegt het zo en de ander weer anders.
Liefs Esther

hoi elise drinkt al vanaf drie maanden vier flessen van 200 om 7.30 11.15 15.30 en 19.30
op het cb bij mij vonden ze dit toen prima ze woog toen 6500 gram

groetjes saskia

Jente zit inmiddels op 4 voedingen. Gaat erg goed. Heb hem op een ochtend uit laten slapen en hij werd om 8.40 wakker!
Heb nu het schema op: na 8.00, na 12.00, na 16.00 en na 20.00.
Met na bedoel ik dat ik hem als ik nergens naar toe moet gewoon wat langer laat slapen.
Als hij dan wakker wordt is hij goed uitgeslapen en drinkt weer erg goed.
De laatste voeding kwam de eerste keer om 8.45 uit!

Groetjes Fenneke en Jente (14 weken)

Fennie,

Ik ben van het weekend ook naar vier voedingen gegaan, op advies van cb. OOk een fruithapje. Hoewel Lukas het er goed op deed, ben ik vandaag toch weer terug gegaan naar vijf voedingen.

Het CB adviseerde mij om de vijf uur te gaan voeden, beginnende om 7 uur 12 uur 17 uur en 22 uur. In het begin dronk hij opeens keurig zijn flesjes leeg maar het zat mij niet lekker en toen hij naar het kdv ging (hij gaat drie dagen), heb ik de halve dag lopen denken, o houden ze hem wel goed in de gaten, ga ik niet te vlug etc.

Binnenkort ga ik wel weer naar vier voedingen maar dan laat ik inderdaad de voeding van 22 uur vallen, maar ik wacht er even mee totdat hij het fruithapje goed / redelijk kan eten. We zijn nu aan het oefenen, maar hij weet nog niet echt wat hij ermee moet doen.

Lukas is nu 18 wk,
Annemieke

Terug
Bovenaan