van 5 naar 4 voedingen

hoi,
er was al eerder een topic over maar dat kan ik niet meer terugvinden.
Jasmijn is 4 maanden en weegt 5,7 kg.
Tot nu toe kreeg ze 5 voedingen. De laatste om 22.00 uur en de eerste om 7 uur.
Steeds vaker moet ik ze voor de 1e en de laatste uit een diepe slaap wakker maken en ze gaat dan hard huilen.
Gisterenavond heb ik dat dus niet gedaan. Ik heb haar laten slapen en ze was om 7 uur wakker aan het worden toen ik haar kamertje binnen kwam.
Blijkbaar heeft ze die late voeding niet meer nodig. Ik neem aan dat ze dan overdag meer gaat drinken. Ze heeft geslapen van 7 tot 7.
''Mag'' ze zo lang zonder voeding? Ze krijgt nog geen fruit of groente.
Ik geef nog deels borstvoeding en ik had me toch een partij stuwing vannacht, au , au, au
esther

Hoi,

Mijn zoontje is nu bijna 5 maanden. (29 sept, dus eigenlijk hoor ik op het andere forum) maar ik heb het een paar weken terug ook met 4 flessen geprobeerd. Ik kreeg gelijk commentaar op het cb. Ze mogen nl. niet zoveel voeding in 1 keer en er mag maar 11 uur tussen de voedingen zitten. Mijn zoontje had ongeveer hetzelfde gewicht als jouw kindje. Dus ik ben weer overgestapt op 5 flessen. De laatste fles heb ik trouwens wel vervroegd.

Groetjes,
Charlotte

Sorry hoor loti, maar dat is echt onzin wat ze zeggen.
De mijne is van 4 oktober (nu 4,5 maand) en slaapt al door vanaf 12 weken.
En dan heb ik het over 4 voedingen. Als het kindje het er goed op doet maakt het echt niet uit.
Wel heb ik de 5e fles verdeeld over de andere 4 flessen.
schema: 8.30- 11.30- 15.00- 19.00
om 19.30 gaat ze naar bed, en tot de volgende ochtend slaapt ze lekker door.
Kijk, het is wat anders als je kindje het anders aangeeft, maar ik ben ook met de laatste voedingen gestopt omdat ik met een krijsend kind zat dat gestoord werd in haar slaap.
Is gewoon een kwestie van uit proberen.
En de CB's spreken zichzelf ook onderling tegen, hier vinden ze het dus prima.
Ik zeg, volg je moeder instinct, werkt nog altijd het beste!!!

XXX Debby

Hoi,

Wij hebben inmiddels ook een dametje (15-11-06) die het meestal met 4 flessen per dag doet (8-12-4-8 uur). Ze slaapt heerlijk van 8 tot 8 en als we haar wakker makken dan wil ze niet drinken.  
We hebben al wel een paar keer meegemaakt dat ze 's nachts om een uur of twee  wakker werd en wilde drinken. Dus wij gaan er van uit dat ze zelf goed in staat is om aan te geven of ze wel of geen 5e flesje wil. En als ze verder genoeg plasluiers heeft en ze poept regelmatig en ze reageert goed en allert, dan is er toch niets mis?
Kijk naar je baby en volg je moederinstinct!

Groetjes, Wulfien

KT

Hoi allemaal,

Fijn om jullie ervaringen te lezen. Ik zit een beetje met hetzelfde. Ben vooral benieuwd HOEVEEL jullie je kleintjes dan geven als je op 4 voedingen over gaat. Ons zoontje (nu 3,5 maand) krijgt nu al bijna 5x 200 cc per keer. Het maximum zoals ik heb begrepen. Hoe kan ik nou overgaan naar 4x? Meer dan 200cc per keer mag toch ook niet?

Groetjes,
Kipling26

hoi allemaal,

bedankt voor jullie reacties, dat had ik net even nodig. Ik had express het CB niet gebeld omdat ik wel dacht dat die het er niet mee eens zouden zijn.
Als ik mijn moederinstinct volg dan is het prima zo. Vannacht weer goed gegaan.
Ze krijgt trouwens 2x borstvoeding (s morgens en s avonds) en overdag 2x de fles. Ze drinkt nog steeds maar 150cc per fles en vaak laat ze een restje over. Maar s morgens heb ik zo'n vreselijke stuwing dat ze dan meeeeer dan voldoende binnenkrijgt denk ik!
De afgelopen weken is ze prima gegroeid en altijd vorlijk. Ik zal ze voor de zekerheid volgende week eens een keer gaan wegen. Als dat ook goed is dan laat ik het lekker zo. Trouwens misschien bedenkt ze zich over een paar dagen wel weer en wordt ze gewoon midden in de nacht wakker!
groeten Elke

quote: Kipling26 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('23-02-2007 15:45:49')); Hoi allemaal,

Fijn om jullie ervaringen te lezen. Ik zit een beetje met hetzelfde. Ben vooral benieuwd HOEVEEL jullie je kleintjes dan geven als je op 4 voedingen over gaat. Ons zoontje (nu 3,5 maand) krijgt nu al bijna 5x 200 cc per keer. Het maximum zoals ik heb begrepen. Hoe kan ik nou overgaan naar 4x? Meer dan 200cc per keer mag toch ook niet?

Groetjes,
Kipling26

Hoi Kipling,
Die van mij krijgt nu 4x210 cc (en per voeding 20cc extra water, maar is voor haar ontlasting) bij de laatste voeding doe ik sinds 4 weken 2 eetlepels rijstebloem erbij.
Ze heeft ook een tijdje 2x210 en 2x240 per dag gehad, sinds 3 weken is het weer wat minder. Het is een kwestie van een beetje aftasten, en kijken hoeveel er per keer gedronken wordt.
Tja, over dat 200cc per keer trek ik me dus niets van aan, maar het gaat er volgens mij ook dat het maximum per 24 uur niet overschreden wordt... en dan nog... als mijn kind honger heeft, kijkt ze toch echt niet naar de klok of het wel "mag"
En bij BV kindjes kan je ook aan de borst niet zien hoeveel er uitgedronken wordt.

Volg je kind en je moeder-instinct!! succes!!!

hey hey,

mijn meissiej bijna 13 wkn eet zeker al 4 wkn maar 4 voedingen per dag, en krijgt momenteel 200 cc voeding (iets teveel, maar als ik uitga van 150 cc per kilogram over 24 uur krijgt ze zelfs te weinig) en ze slaat zeker al 6 weken de laatste avondvoeding over, maar pas sinds 4 weken eet ze om de 4 uur en dus krijgt ze maar 4 voedingen per dag, en dan slaapt ze van 20:00 tot 07:00 uur, soms zelfs 08:00 uur. Ze groeit als kool en is zo gezond als een vis dus geloof zelf dat dat helemaal geen kwaad kan.

Groetjes Claudia
trotse mama van Chelsey 12 wkn en 3 dgn  

Terug
Bovenaan