Van 6 naar 5 flessen overdag

<p>Hi! Op het CB werd geadviseerd om van 6 naar 5 flessen overdag te gaan door alle voedingen wat te rekken. Maar ik merk dat dit best lastig is! Mijn dochter (3 mnd) slaapt overdag steeds maar 45 min waardoor ik haar té lang wakker zou moeten houden om haar voeding iets te rekken. Ik haal het net om 3 uur ertussen te laten.<br /><br />Hoe hebben jullie dit gedaan?<br />Of is dit vanzelf gegaan?</p>
 
Hoi,
Net ook gereageerd op je andere vraag haha ;-)
Hier had ik gevraagd of je dochter ook begint te huilen als ze wakker is na 45 minuten? Onze dochter werd ook wakker maar konden we laten liggen en viel weer in slaap. Als ze niet huilt is dat zeker het proberen waard :)

Kun je de voeding anders niet wat ophogen zodat de 6e fles eraf gaat.
Als bovenstaande niet werkt dan zou ik het nog gewoon zo houden hoor. Jullie kennen je dochter het beste en ze gaat er zelf wel een ritme in creëren wat ze wil.
 
Wat lief, dankje voor het reageren! :)

Ja ze begint te huilen na 45 minuten. Krijg haar met geen mogelijkheid in slaap. En ook 2x aparte dutjes tussen 2 voedingen lukt ook niet ;). Al vanalles geprobeerd haha.
Het ophogen vd flessen heb ik ook geprobeerd, maar ze drinkt de flessen dan gewoon niet op. Soms heeft ze een dagje ertussen dat ze echt wel flinke flessen drinkt. Maar om de een of andere reden wil ze altijd om 16u drinken. Of ze nu om 13u of 14.30 gedronken heeft. Altijd nog om 16u om vervolgens als een blok in slaap te vallen daarna. We moeten haar vervolgens om 19u echt wekken voor de fles. Deze willen we er graag inhouden om daarna de nacht in te gaan (ook voor de toekomst). Maar het lijkt momenteel alsof de nacht voor haar om 16u al begint ;).
En inderdaad, ik denk ook steeds vaker; ag het komt allemaal wel vanzelf. Of ze nu 5 of 6 flessen drinkt overdag :). Als dat voor haar prettig is, is het helemaal prima. Maar soms denk ik ook wel dat ik haar daar iets in moet/kan sturen. Dus ik switch nogal eens tussen die twee 'kanten'.
 
Ik denk dat je gewoon je eigen gevoel moet volgen. Ik geef flesvoeding op verzoek, en meneer ging opeens vanzelf van 7 naar 5 voedingen. En het consultatiebureau moet je je niet druk om maken. 
Hier een laag geboorte gewicht en eerste keer consultatiebureau zeiden ze dat het tijd werd om de nachtvoedingen er af te halen. Hij was 4 weken!
Hij begon onderin de groei curve, en nu zo in januari zal hij uitkomen boven het gemiddelde. Dus ik probeer mij nu al voor te bereiden dat ze commentaar gaan geven. En dat ik daar gewoon niet op in moet gaan
 
Thanks. Dat vind ik wel een goede instelling zo :).
Inderdaad, moet me niet te veel aantrekken van CB.
Wij kennen ons kindje uiteindelijk het allerbeste!
 
Ik denk dat je een beetje moet freewheelen. Proberen te rekken, maar lukt dat niet, lekker het flesje geven. Ik weet dat de overgang van 6 naar 5 hier vrij lang duurde, wel een maand ofzo. De ene dag lukte het wel, de andere dag niet. Als ze op een gegeven moment echt grotere hoeveelheden gaan drinken, komt het wel.
Onze zoon dronk vaak 1 tot 2 weken wat minder, om dan opeens de schade in te gaan halen en grotere flessen te willen. Dat was ook 't moment dat we een fles konden laten vallen. 
 
Pfff ik vind die adviezen van het CB altijd maar raar. Ik heb altijd geprobeerd vaste tijden (+- half uur) aan te houden voor de voedingen, en dan inderdaad om de 3uur. Voedingen om 6, 9, 12, 15 en 18uur. En zeker tot 5maanden nog een nachtvoeding als meneer daar behoefde aan had (zat dus ook op 6 flessen). Ik vind vaste tijden vooral handig zodat ik mijn dag beter kan plannen. Om 12, 15, 18u zijn ook de eetmomenten van zijn grote broer.
Wel moet ik er bij zeggen dat onze kleine man ook de grote flessen helemaal niet leeg drinkt. Als ik dezelfde hoeveelheid verdeel om meerdere voedingen gaat het prima en heb ik een blije baby.
Kortom, luister niet te veel naar het CB. Die hebben hun standaards, maar deze standaard is niet altijd voor ieder kindje het beste. Hou een ritme aan dat voor jou en de kleine past! 
 
Terug
Bovenaan