Van 6 naar 5 flessen overdag

Gewoon kijken naar het ritme van je dochter. Ik heb het bij ons zoontje bij drie maanden ook geprobeerd maar totaal geen succes. Dus teruggegaan naar 6 flessen. Inmiddels is hij nu bijna 4 maanden en lukt het wel, maar alleen omdat hij als laatste fles een papfles krijgt. Hij laat er overigens nu nog steeds Max 3,5 uur tussen maar gaat eerder naar bed (21:00-07:30 uur) waardoor we nu wel uitkomen!
 
Waarom moet dat eigenlijk, teruggaan in flessen? Ik snap dat eigenlijk niet. Wat is de gedachte daarachter als ze toch nog niet eten?
Wij zijn alleen teruggegaan in flessen omdat de nachtvoeding eraf gegaan is, maar soms is hij een moeilijke drinker en dan geven we liever meer kleine flesjes dan minder grote flessen. 
 
 
Vond het hier ook lastig van 6 naar 5 flessen .. ze kwam stipt om de 3 uur voor een fles .. bij mij zei de vrouw van het cb joh probeer eens 24 uur 180 te geven(ipv 150) en kijk is hoe het gaat .. dit gedaan, eerst zat er nog 3 uur tussen maar dan gaf ik gewoon de fles met 180 erin en dit volgehouden(ik gaf wanneer ze kwam voor de fles) ze liet er na paar keer vanzelf 4 uur tussen. Ze moest wennen aan de grotere flessen en begon deze steeds beter op te drinken waardoor ze dus ook voller zat en er uiteindelijk langer tussen hield ?
 
Bedankt voor jullie lieve reacties en adviezen :).
Heel fijn om te lezen.
Ik heb nu indd zoiets van; ik probeer de flessen wel wat te rekken en de voedingen iets meer in een ritme te krijgen, maar ik ga ook mee in haar behoeftes. Dus een beetje van beiden ;)
Ik ben dus gisterochtend begonnen om de gordijnen te sluiten tijdens de dutjes overdag. En wat denk je, ik moest haar in de ochtend gewoon wakker maken uit haar eerste dutje voor de fles om 11u! En de rest v/d dutjes overdag gingen hierdoor ook een stuk beter. En daardoor kwam er vanzelf meer tijd tussen de voedingen.
Zo'n 'kleine' aanpassing, maar zo'n groot effect.
Hierdoor kwamen we gister zelfs op 5 flessen uit haha. 
Fijne kerst!!
 
Hoi! Zou proberen zelf je gevoel te volgen en wat het cb zegt als richtlijn aan te houden. Hier een mannetje van bijna 5 maanden dat al sinds hij 10 weken was 5 flessen dronk (uit zichzelf), maar nu sinds het ellendige eerste tandje en de eerste verkoudheid ineens weer 6! We volgen hem hierin, terwijl het cb juist zegt dat we op zijn leeftijd naar 4 zouden moeten eigenlijk. Maar dat zou ons leven super ingewikkeld maken met veel gekrijs ?.
Als je zelf denkt dat je dochter nog behoefte heeft aan 6 zou ik dat ook gewoon nog even aanhouden. Je kunt wel langzaam een fles (s nachts? S avonds laat?) afbouwen qua hoeveelheid en kijken hoe ze reageert (bijv steeds een schepje minder poeder erbij). Als het goed is zou ze dan moeten compenseren met meer drinken de andere flessen en zo uit zichzelf in een 5 fles ritme kunnen komen. Maar ik weet niet of dit bij iedereen werkt!
 
Ja precies. Dit hebben we inderdaad met de nachtvoeding van 5u gedaan. Elke nacht 10 ml minder gegeven, tot er nog maar 50 ml in zat en toen sloeg ze 'm opeens over!
Ging inderdaad automatisch overdag meer drinken hierdoor.
 
Terug
Bovenaan