Van arm naar bedje??

Hoe krijg je je kindje zover dat hij overdag in zijn bedje slaapt? Jelte (donderdag 4 weken) wil alleen maar in mijn armen slapen - als hij dan eenmaal heel diep slaapt, wil het nog wel eens lukken hem op bed te leggen, maar meestal wordt hij dan weer wakker. 's Nachts gaat het wel goed gelukkig. Maar nu ben ik zover dat ik met hem mee wil gaan rusten als hij overdag gaat slapen en dat doet hij dus niet...
 
Hoi Mam Britt,
Ik zal je kindje in bedje leggen en dan ernij blijven zitten tot het slaapt. Gaat dit goed dan kan je dit steeds verder afbouwen. Het is voor je kindje ook prettig om iets bij zich te hebben met jouw geur. Dan is het veilig en vetrouwd.
Mijn dochter is een slechte in slaap komer. Ze wil ons nog steeds bij zich hebben. Ik probeer het af te bouwen en laat haar soms zichzelf in slaap huilen. Maar die van mij is even wat ouder en heeft wat meer door(22 wk)
Succes Groeten Jill
 
Ik las net in "Oei ik groei" dat het misschien wel te maken heeft met de eerste sprong die Jelte maakt - hij is donderdag 4 weken en zo rond de 4/5 weken maakt hij zijn eerste sprongetje. Maar ik ga het zeker proberen.

Slapen jullie kinderen overdag allemaal in hun bedje of ook wel eens in de box of zelfs ook gewoon niet??
 
hoi mama britt,

mijn tweede dochter is nu 7 weken en slaapt alleen op bed en niet beneden. bij de eerste hebben wij dat wel gedaan en zij begon na 6 weken heel veel te huilen. en mijn persoonlijke mening is dat kindjes op bed horen te slapen.

groetjes kim
 
Hi,

Ik baker mijn dochter in en dat scheelt al een hele boel. Als ze eenmaal slaapt kan ik haar zo overleggen en buiten de groeispurten om valt ze ook zelf in slaap. Vaak leg ik wel het spugdoekje wat de hele tijd tussen ons in heeft gelegen, onder haar hoofd zodat ze niet plotseling op een koud lakentje ligt. Je kan ook proberen met een omslagdoek te werken, goed stevig om haar heen. Als ze in jouw armen ligt heeft ze warmte en stevigheid om haar heen en in het bedje is dat plotseling weg....
Kruikje in het bedje leggen om het voor te verwarmen is ook wel eens de oplossing.

Succes en groetjes Nynke
 
Bedankt voor de tips - het kruikje en het inbakeren doe ik inderdaad al, maar dan alleen 's avonds. Ik ben vanmiddag met mijn ventje op bed gaan liggen om hem te voeden en heb hem daarna in zijn bedje gelegd, ben erbij gebleven en toen zakte hij zowaar in slaap! En mama even later ook
 
Hoi Hoi,

Onze dochter wilde ook alleen maar op onze arm inslapen en als ze dan in haar bedje lag werd ze steeds wakker .....inmiddels zijn we er achter dat ze het heel erg snel koud heeft we pakken haar goed in en nu slaapt ze prima......
Tip:   Hou vol om je kindje in zijn eigen bedje te laten slapen...wij hebben goed volgehouden en onze dochter wil nergens anders meer slapen alleen in een bedje...als ze maar rustig ligt..SUCCES
 
quote: Mama Britt schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-10-2005 17:47:11'));

Hoe krijg je je kindje zover dat hij overdag in zijn bedje slaapt? Jelte (donderdag 4 weken) wil alleen maar in mijn armen slapen - als hij dan eenmaal heel diep slaapt, wil het nog wel eens lukken hem op bed te leggen, maar meestal wordt hij dan weer wakker. 's Nachts gaat het wel goed gelukkig. Maar nu ben ik zover dat ik met hem mee wil gaan rusten als hij overdag gaat slapen en dat doet hij dus niet...

Hoi Britt,
Mijn zoontje is nu 5 maanden en ik herken je verhaal heel goed. Lars is vanaf dat ie geboren is een enorm druk mannetje met een eigen willetje. Hij is zo druk dat ie net als jouw Jelte overdag niet in slaap viel behalve in mijn armen. 's Nachts was er geen probleem omdat er dan minder drukte en geluiden om hem heen zijn.
Het consultatiebureau heeft toen Inbakeren geadviseerd. 2 doeken die je gewoon bij de thuiswinkel kan kopen, daar wikkel je Jelte in. De eerste keer zal Jelte het verschrikkelijk vinden omdat hij gewent is lekker met zijn armpjes te kunnen zwaien. Maar de tweede keer wordt het minder en de derde keer nog minder. Wij zijn begonnen hiermee met 4 weken en zijn doorgegaan totdat ik weer aan het werk ging en Lars naar de oppasmoeder. In het begin gaat alles tegen je moedergevoel in maar zodra je ziet dat je kindje er lekker door slaapt ben je alles vergeten.
Succes Tessa
 
Terug
Bovenaan