Van bar le duc naar kraanwater

Hallo, zijn er mensen die iets gemerkt hebben aan hun kindje toen je over bent gestapt van bar le duc naar kraanwater? En hoe oud was je kindje toen je overstapte?

Mijn dochter is 10.5 maand en heeft altijd bar le duc gekregen.. nu vind ik het toch wel handig als ze dalijk 1 is dat ze ook gewoon kraanwater kan drinken, maar vind het toch wel een dingetje om over te stappen. We hebben maandenlang gedoe gehad met haar melk.. dus dat maakt de stap misschien wat moeilijker..

Puur voor eigen interesse; waarom kreeg ze Bar le Duc? Hier vanaf de eerste fles gewoon kraanwater en is het niet eens in ons opgekomen, vandaar de vraag :) 

[quote quote=10538739]Puur voor eigen interesse; waarom kreeg ze Bar le Duc? Hier vanaf de eerste fles gewoon kraanwater en is het niet eens in ons opgekomen, vandaar de vraag :) [/quote]Ik vroeg me hetzelfde af ;)

In Nederland met ons kraanwater is het niet nodig om iets anders dan kraanwater te geven hoor? Super schoon! Ben benieuwd wat je beweeg redenen waren om dit te doen?

Ik kreeg de tip om bar le duc te gaan gebruiken van de kraamzorg omdat mijn dochter heel veel last van krampjes had & de middeltjes (infacol etc) niet hielpen .. daarna eigenlijk gewoon blijven gebruiken omdat het goed ging ?

En ja, krampen horen erbij, en nee, ik weet niet zeker of het aan de bar le duc lag, maar het ging goed dus we bleven er maar gewoon bij!?

Ben ik ook benieuwd naar, ik heb zelf 2 dochters en werk al 12 jaar in de kinderopvang en heb al duizenden flesjes gemaakt met kraanwater, echt in al die jaren nog nooit met water uit een pak/fles. Echt nog nooit heeft een ouder dit gevraagd in al die jaren. Ben ook heel benieuwd waarom je dit zou doen, duizenden Nederlandse kinderen krijgen gewoon kraanwater vanaf dag 1 en daar krijgen ze niks van :)

Het was geen aanval hoor, gewoon nieuwsgierigheid!

Tja ik denk dat je weinig anders kan dan gewoon uitproberen toch?? Eventueel eerst 50% bar Le duc mengen met 50% kraanwater, een paar dagen aankijken of ze daarop reageert. Voordat je overstapt op 100% kraanwater. Maar eerlijk gezegd betwijfel ik het of dat iets uitmaakt, de kans dat je kindje niet goed reageert op gewoon kraanwater is 0% denk ik ;)

Terug
Bovenaan