Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Nooit iets anders dan borstvoeding of kraanwater gegeven dus ik zou het niet weten.
Maar ik zou gewoon kraanwater gaan geven en kijken wat er gebeurt.. (waarschijnlijk niks?) dat doe je rond deze leeftijd ook met vaste voeding toch? Dat je ze nieuwe dingen geeft en kijkt hoe ze reageert?
ik gebruikt ook bar la duc ! Ook vanwege de krampjes en aanraden van de kraamzorg , en er zit kalk in gewone kraanwater waar de kleine ook last van kan hebben het komt wel eens voor dat ik het vergeet uit de winkel en zelf dan kook ik water eerst voordat ik het flesje maak. Bij mijn oudste gebruikte ik het ook maar geen idee wanneer en hoe ik overstapte , misschien kan je idd half om half proberen ? Succes !
Mij is gezegd dat vaak de grootste kramp-periode rond 12w langzaam zou moeten afnemen, met jou bijna 11 maanden kindje zou je dus daar geen zorgen meer over hoeven maken. Doe het indd bijv geleidelijk als je het spannend vindt. Ik ben Nederlandse maar woon in België, en ook hier gewoon kraanwater dus.
Wij drinken ook geen kraanwater hier, maar mineraalwater. Zo schoon is het water uit de kraan niet. Ook onze kraamzorg heeft destijds aangegeven dat het beter was om geen kraanwater te pakken.
Er zijn diverse onderzoeken gedaan en zelfs het RIVM geeft aan dat het wel te drinken is maar ze bepaalde dingen Er niet goed uit kunnen filteren zoals medicatie.
https://energiekevrouwenacademie.nl/water-uit-kraan-drinken-ja-nee/
Ik kan het rapport zo niet vinden van het rivm. Maar er zijn meerdere die hier onderzoek naar hebben gedaan. Vooral als je andere zoekmachine dan Google gebruikt bijv. Duckduck krijg je meer informatie.
Wij hebben altijd water gekookt ivm krampjes. Dus ik begrijp je heel goed! Met nr 2 zijn we over gegaan op kraanwater en geen problemen gehad. Ik weet niet of ze nog melk krijgt, maar dan zou ik het daarmee eerst proberen!
Nr 1 bij ons altijd gekookt afgekoeld kraanwater. Nr 2 koud kraanwater met een scheutje kokend water erbij. Nr 1 had meer krampjes dan nr 2, dus had niets met elkaar te maken hier, altijd voor niets getobt met bakjes water op het aanrecht haha
Wij gebruikten voor me dochter ook geen kraanwater hoor. Wat hierboven al word gezegd heel veel dingen kunnen er niet goed uitgefilterd worden. Daarnaast als je heel hard water hebt zit er ook veel kalk in wat niet bevorderlijk is voor krampjes. Ik bood vanaf een maand of 7 wel een beker kraanwater aan waar ze dan een paar slokjes van dronk. Haar toen onze voorraad water op was eigenlijk gewoon ook normaal water gegeven voor de fles. Voor de fles doen we het trouwens wel eerst koken. Inmiddels drinkt ze steeds meer water uit een bekertje en ik merk niets aan haar.. (ze is 10 maanden).
Water holen om kalk eruit te krijgen heeft alleen niet veel zin... Het water verdampt wel maar de mineralen blijven erin. Ik merk het ook als ik mijn flesjes uitkook. Dan zit er naar mijn idee meer troep in als wanneer ik het met water en zeep schoon maak. Ik hoor ook vaak dat bar le duc beter is. Ik geef wel gewoon kraanwater maar ben nog aan het overwegen om dat te gebruiken ivm krampjes.