van borst naar fles

Hallo lezeressen,
Ik vraag jullie tips voor het volgende:
onze zoon is bijna zes maanden oud en heeft tot nu toe alleen maar borstvoeding gehad. Ik ben nu begonnen om hem een flesje (afgekolfde melk) te leren drinken, maar hij weigert en is daarin erg vasthoudend. Hebben jullie misschien tips om hem toch uit een flesje te laten drinken?
 
Waarschijnlijk heb je dit allang geprobeert, maar je weet nooit.
Laat het flesje eens door iemand anders geven. Het is echt niet erg als je kindje eerst 10 minuten ligt te huilen, de volhouder wint.
Succes ermee.
 
Laat je kind eens zelf met de fles (leeg) spelen. Hij steekt immers alles in z'n mond. Het gaat dan als vanzelf en als er in een later stadium ook nog iets lekkers uitkomt......
Succes.
 
Marjan, op deze leeftijd is een fles helemaal niet meer nodig. Gewoon beker geven. Het beste kun je na 9 maanden de fles laten staan, dat bespaart flink op de kosten van logopedie en orthodontist.
Borst kun je natuurlijk nog jaren geven, dat is heel goed.
 
Marjan,
Ik hoop dat het gelukt is en kun je mij dan vertellen hoe??? Mijn dochter is nu bijna 8 maanden en heeft nog nooit uit de fles gedronken. Ik ben al aan het proberen vanaf dat ze 3 weken oud is. Hele dagen naar iemand anders gebracht om te kijken of dat wel lukt. Maar helaas tot nu toe nog zonder succes!
 
Terug
Bovenaan