van borst naar fles

Hier mijn reactie: we zijn een flinke stap verder. Hij is gek op fruithapjes. Die heb ik dus verdund in de fles gedaan en volgehouden. Nu drinkt hij sapjes e.d. uit een flesje. Maar melk en pap niet! Pap eet hij van een lepeltje. Een fles pap weigert hij. Alles wat op melk lijkt komt tenslotte niet uit een fles maar uit je moeder! Binnenkort toch maar weer eens proberen.
Een tuitbeker werkt ook niet.
Bedankt voor alle reacties.
 
Hoi Marjan,
Weet je wat ik eens uit tijd nood heb gedaan; gepureerd fruit toegevoegd aan de melk fles, bijvoorbeeld banaan. Zo heb je een bananen shake, het ging er zo in bij mijn dochterje. Ik ben benieuwe als je het geprobeerd hebt of het lukte. Mocht het lukken, dan kun je elke keer iets minder toevoegen.
Groetjes Esther'71
 
Ik had en heb nog hetzelfde 'probleem" Je moet aan de ene kant blij zijn, want het betekent dat jij en je baby een goed team vormen.
Ik heb geen speen op de fles, maar een tuitje (kan bij aventflessen). het gaat moeizaam, maar mijn dochter drinkt. Maar nog steeds prefereert ze de borst. En geeft je kind eens ongelijk, mama heeft veel lekkerdere melk. maar het maakt het wel moeilijker om af te bouwen
 
Beste Marjan,

Ik herken je probleem heel goed! Bij mijn dochter heb ik 3 maanden lang geprobeerd een flesje te geven... eerst 2 weken dagelijks maar dit werd zo'n strijd, dus toen weer even gestopt. Daarna spelenderwijs een Nuby-flesje gegeven en tijdens het wandelen steeds een paar druppels sap gemengd met water in haar mondje gespoten (nuby-flesjes bestaan helemaal uit siliconen, waardoor je er in kunt knijpen en dus drinken in het mondje kunt spuiten). (Afgekolfde)-melk wilde mijn dochter ook niet uit een fles, totdat ik Bambix avondpapje biscuit gaf. Dit is redelijk dit en wat zoeter, maar hierdoor heeft mijn dochter wel pap leren drinken uit de fles. Na een paar weken ben ik eerst gaan mengen met afgekolfde BV, en nu met melkpoeder. Steeds minder bambix biscuit pap erdoor en ze drinkt het goed... Ik hoop dat je er wat aan hebt!!
 
@ Elles, het is inderdaad zo dat kindjes bij 9 maanden geen fles meer nodig hebben. Toch is het wel fijn als je kindje uit de fles wilt drinken, zodat je het avond-papje lekker uit de fles kunt geven. Ik hoop dat je wat aan mijn tips hebt die ik in bovenstaand bericht aan Marjan schreef.
Succes!

(Ps. Mijn dochter is ook bijna 8 maanden en ik ben ook nog steeds bezig met aanleren uit flesje drinken, dus ik snap je verhaal)
 
Terug
Bovenaan