<p>Lieve allemaal!Mijn dochter is nu 8 maanden oud en ik merk dat mijn bv productie aan het terug lopen is. Dochter krijgt in principe nog 3x per dag bv maar omdat ze er te weinig uit krijgt (dat denk ik!) vraagt ze 5x en sinds een week of 2 ook weer ’s nachts. Ook drinkt ze onrustig aan de borst en ‘trekt’ ze veel aan m’n tepel. Ook ik merk dat mijn borsten minder vol zijn, ze zijn zachter en als ik kolf komt er ook minder uit. Zojuist even met het cb gebeld en om advies gevraagd, ik heb nog een behoorlijke voorraad bv in de vriezer liggen dus dat kunnen we mooi gebruiken voor de overgang, zeker als m’n borstvoeding nóg sneller gaat teruglopen. Plannetje gemaakt: we gaan beginnen met de middagfles 100 ml kv en 100 ml bv te geven. dan krijgt ze ’s middags in elk geval genoeg binnen en ik hoop dat ik dan ’s avonds voldoende in m’n borsten heb om een volledige voeding te geven waarmee ze de nacht in kan. als dat goed gaat het % kv verhogen en bv verlagen. Afhankelijk van hoe dat gaat zou ik hetzelfde kunnen gaan doen met de avondvoeding en daarna met de ochtendvoeding. Alhoewel ik hoop dat ik die nog wel een tijdje kan geven, maar zo niet dan doen we het zo. De mevrouw van het cb gaf als tip op Hero opvolgmelk 2 te gaan gebruiken, dit schijnt qua smaak het dichtst in de buurt van bv te komen. Kruidvat zou een goeie 2e zijn trouwens..<br />De mevrouw van het cb gaf trouwens aan dat ik haar geen voeding meer moet geven 's nachts, omdat ze dat echt niet nodig heeft als ze 400-500 ml per dag krijgt. Zeker als ze voorheen heeft doorgeslapen, moet ik haar hier niet aan laten wennen. <br />Ik merk dat ik het best wel een beetje lastig vind.. maar dan voor mezelf hoor, ik wil natuurlijk het beste voor m’n dochter en vooral dat ze genoeg voeding binnen krijgt. Zijn hier andere vrouwen die dit proces al hebben doorgemaakt (over er nu inzitten)? hebben jullie nog tips? </p>