van de ene op de andere dag opgeblazen...

Hey,

Ik heb echt de hele zwangerschap 1 keertje even last gehad van dikke enkels, maar dat was in frankrijk bij 40 graden...
Vanochtend werd ik echter wakker, en gedurende de dag werd ik steeds opgeblazener... Ik kan nu zelfs niet goed lopen, omdat mijn voeten zo zeer doen!! Hoe kan dit nu in 1 dag gebeuren?
Ik heb mijn slippers (nep-birkenstocks) zelfs op het laatste gaatje moeten zetten, omdat ik er niet meer in paste! Echt bizar... Vraag gelijk af of ik niet mijn bloeddruk moet laten checken ofzo...

Grrr.. haat het om onzeker te zijn!!

Liefs,

T

Tsja, ik weet het niet goed. Ik heb al weken dat ik vocht vasthoud en alleen nog maar mijn slippers pas. Ik heb er verder geen pijn aan en het verschilt per dag hoe dik ze zijn. Vorig weekend had ik een bruiloft en was het mooi weer, toen had ik echt mega dikke enkels, maar nu valt het wel weer mee. Ook vingers en polsen zijn dikker dan normaal. Ik heb mijn ringen niet meer om, noch mijn horloge. Ach, ik ben er inmiddels wel wat aan gewend maar ben blij dat dat straks allemaal weer over is!

Volgens mij kan vocht vasthouden inderdaad verband houden met een hoge bloeddruk, maar bij mij is dat verder niet zo. Weet je, bel anders de VK even, als het echt zo'n bizar groot verschil is, zal ze je wellicht even willen zien!

Ik houd ookal vanf het prille begin wat vocht vast en het is alleenmaar erger geworden. Voor mijn kinderen is dat wisselvallige weer niet leuk in hun vakantie,maar ik had er totaal geen problemen mee! Nu is het 2 dgen warm geweest en het is weer een stuk vergergerd. Als ik s,morgen uit bed stap voel ik het wel degelijk in mijn enkels.Die worden nu extra belast. Het heeft niet altijd verband met je bloeddruk,maar als het zo ineens komt,is het wellicht geen slecht iedee om het even aan je vk te melden en misschien even extra op controle te komen. In het misnste erger geval komt het gewoon omdat je tegen het eind van je zwangerschap aan gaat,dat had ik ben mijn eerste namelijk ook.Die laatste mnd van de zwangerschap blies ik enorm op.

Succes!

Ik zou idd even bellen, maar geruststelling: ik heb het sinds twee dagen ook ineens. Niet dat ik heel erg opzwel, maar het vocht in mijn handen en voeten is ineens een stuk meer.

Ik denk bij mezelf dat het toch door het weer komt. In die hele warme periode had ik nergens last van, maar toen was ik ook nog niet zover. Nu het einde nadert hoopt het vocht zich ineens wel op.

Succes!

Mmmhh, idd vreemd. Misschien een hormoonverandering in combi met het warme weer....

Ik heb ook al weken last van vocht vast houden. Ben er inmiddels al een beetje aan gewend.

Ff laten checken kan nooit kwaad natuurlijk. Maar de laatste weken schijn je zowiezo erg op te blazen....

succes

Liefs

He Marieke,

Het was enorm benauwd gisteren, en je kan inderdaad van de een op de andere dag last krijgen.
Nog geen zorgen maken, maar let wel op of je geen andere klachten hebt zoals:
hoofdpijn, misselijkheid, braken, heb je hier wel iets van, inderdaad direct even bellen, gewoon voor de zekerheid dan kunnen ze even je bloeddruk doen en even je eiwitten controleren.
Tot die tijd lekker met de benen omhoog.

Liefs nath

Terug
Bovenaan