van de fles af

Hoi,

Mijn dochter is 15 maanden en drinkt nu overdag altijd uit een beker. Alleen 's avonds voor het slapen krijgt ze nog een flesje thee. Nu hoor ik dat het belangrijk is dat ze daar vanaf gaat. Dat het voor haar tanden niet goed zou zijn en dat ik eigenlijk helemaal moet stoppen met flesjes. Mijn meisje heeft erg veel moeite gehad om zelf te leren in slaap te vallen en dit helpt haar echt. Ze is nog wel wakker na het flesje, maar valt gelijk in slaap als ik haar in bed leg. Hoe moet ik dit aanpakken?

groetjes,

Desiree
 
Hoi!
heb je al eens een tuitbeker, niet antilek (hema), geprobeerd? Dit was voor mijn zoontje een goede overgang. Ik neem aan dat ze het drinken toch niet mee naar bed neemt?
Groetjes Jeanette
 
Mijn dochter van drie krijgt elke ochtend gwoon nog haar fles bambix, vindt ze heerlijk...het gaat er om dat kinderen goed leren drinken en ik ben van mening dat 1 fles per dag echt geen kwaad kan...de rest van de dag drinkt ze gewoon uit bekers

Yvonne
 
hoi hoi,

Mij dochtertje van 22 mnd krijgt s'avonds nog een flesje warme melk.
Ik heb zelf met peuters gewerkt en weet dat het pedagogisch niet zo verantwoord is
maar is dat altijd het belangrijkste?? Ze geniet ervan en het geeft haar geborgenheid.
Mijn oudste had het totaal niet nodig, dus die kreeg het ook niet.
Als straks de derde geboren is heeft die misschien wel weer behoefte aan wat anders.
Ik probeer daarin te kijken wat ik belangrijk vind in de opvoeding, en niet naar de regeltjes.
succes!!

liefs Daan
 
het is inderdaad best gevaarlijk om ermee door te gaan, he wordt een gewoonte, acuut mee stoppen, door 2 helse dagen en nachten gaan met geluk zal het een week duren en leren dat het vies is. ze kan het ook uit een gewone beker krijgen. want als je daarmee doorgaat en de fles is kapot, zal je dan een nieuwe kopen? of je bent hem vergeten rij je dan naar huis om hem te halen? en natuurlijk aanprijzen dat ze een grote meid zal zijn
 
Hi Desiree,

Nou als ik hier de berichten lees.. mag ik wel heel fout bezig zijn! Onze dochter van 2,5 kan gewoon netjes uit een beker drinken. Maar ze vindt een flesje ernaast gewoon lekker. En die krijgt ze dus ook nog 3x! per dag. 's ochtends als ze wakker wordt, krijgt ze een grote (240) fles thee met melk. Tussen de middag ook, soms tegen 16.00uur nog één. En dan voor het tanden poetsen 's avonds krijgt ze een fles warme vla met melk. Wij gaan er voorlopig nog niet vanaf.. Zo krijgt ze ook voldoende vocht binnen en dat vind ik wel belangrijker! Wat betreft tandbederf.. Het zijn de melktandjes en na de fles poetsen we haar tandjes.

Groetjes Judith
 
Hallo,

Mijn dochter van 2 jaar krijgt ook bijna altijd nog een flesje melk (90cc) voor het slapen gaan. Overdag drinkt ze gewoon uit een beker, dus dat ene flesje zal voor haar tandjes wel meevallen denk ik hoor. Als er maar geen suiker in de thee zit, dat is wel verkeerd, maar dat zul je wel weten inmiddels.
Ik stop er nog niet mee, zolang zij het lekker vindt. Misschien dat ik haar op den duur wel eens 's avonds een beker melk geef ipv een flesje. Kan ze daar ook aan gaan wennen 's avonds...
succes
 
Hoi hoi,

Volgens mij zijn er best veel ouders die nog welleens een flesje geven.
Ik snap het probleem ook niet zo. Als je inderdaad geen suiker in de thee doet
wat maakt dat flesje dan uit? Als ze wel gewoon uit een beker kunnen drinken
en dat krijgen ze ook dagelijks, zou ik me echt geen zorgen maken hoor.
Je kunt niet alles altijd maar volgens de boekjes doen.

groetjes Daan
 
Terug
Bovenaan